בשיתוף YouTube
לפעמים אין ברירה אלא לנער הרגלים. במדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet לחודש פברואר, הגיע הקמפיין הנוסטלגי של מקדונלד'ס למקום הראשון. ובכל זאת הרגשנו שאנחנו מוכרחים להאיר בזרקור דווקא על הקמפיין של פרטנר שהגיע צמוד אחריו - בכיכובם של סטטיק ואילן פלד.

במקום הראשון: סמוקי מק רויאל

מקדונלד'ס ישראל חוזרת לגהנום עם מחווה לפרסומת האייקונית משנת 2006. תומר גליק פורט על בלוטות הנוסטלגיה עם "וולקאם טו הל 2", קמפיין ההשקה למק רויאל מסדרת סמוקי: החוויה המלאה של טעמים מעושנים בתוספת הפיקנטית של מיונז צ'יפוטלה מעושן. גם הפעם נזכה להצצה בגהנום, אלא שבמקום צעירות חטובות נפגוש את הראפר אחשתיים בתפקיד משוכפל.

במקום השני: פריסת הסיבים של פרטנר פייבר

גם החודש הסיבים של פרטנר לא יורדים מהחמישייה הפותחת, וממשיכים להוביל בדירוג הצפיות. והפעם מצטרף לביט של סטטיק אילן פלד האגדי, שלא זקוק ליותר מדי עזרה כדי להיכנס לגרוב הנכון. המהלך הקריאייטיבי מוביל גם את הסלוגן החדש "סיב דובשנייה", שמשתלב היטב עם הגוונים העזים של הסט שמעוררים את החשק למשהו מתוק. הנה הצצה אל מה שקרה מאחורי הקלעים של הקמפיין:
"פרטנר זו כבר משפחה", סיפר סטטיק על הסט, "אני כבר לא מרגיש שאני פרזנטור אלא שאני עובד בחברה, שאני חלק מהדבר עצמו וזה כיף גדול. אילן פלד קורע מצחוק, הוא גאון והיה כיף לעבוד איתו. להיות איתו באולפן היה חלום שלי עוד מאז ימי 'אחד העם 1', והיה לי כבוד ענק לעבוד איתו".
אסף אביב, סמנכ"ל שיווק ותוכן בקבוצת פרטנר אמר כי "המסר המרכזי שרצינו להעביר היה של בקשת סליחה. רצינו למצוא דרך מקורית לבקש סליחה מלקוחות שלא יכולנו לצרף בעבר - ועכשיו אנחנו יכולים. השילוב של מסר שיווקי ומדויק עם קריאייטיב עוקצני ומצחיק הוא הסיבה שכולנו מזמזמים 'אם יש לך סיב דובשנייה'". ניצן מאור, ראש צוות דיגיטל ב-UMD, הוסיפה: "בחרנו בפלטפורמה של יוטיוב מפני שאיתה אפשר להגיע למגוון רחב של אנשים ולאחוז כיסוי גבוה".


במקום השלישי: עם הסיבים של סלקום - הכול אפשרי

האינטרנט הסיבי זורם גם למקום השלישי בטבלה: סלקום בסרטון מושקע בכיכובו של רן דנקר, במופע שהוא כולו שנות ה-70, עם מחווה ללהיט "שיער" והרבה ג'ל ומכנסיים מבריקים. המהלך הקריאייטיבי מוביל את המסר שעם הסיבים האינטרנט חזק בכל רחבי הבית, וזוכה לאהדת הקהל בזכות קצת מודעות עצמית והרבה רן דנקר.


במקום הרביעי: יום ההולדת של איתי לוי

המקום הרביעי במדד נראה כמו סרטון יום הולדת אותנטי של הזמר איתי לוי, וזה סוד קסמו. איתי לוי הלבבי והחמוד חוגג יום הולדת באופן מיוחד, כשהוא דווקא בוחר להעניק ולשמח אחרים במתנות מרגשות. מסר מחמם לב שמתחבר לשירות של BuyMe באופן טבעי - לקנות למישהו אחר שובר דיגיטלי בדיוק למתנה שהוא רוצה.


במקום החמישי: משהו טוב קורה באל על

הזמר והיוצר חנן בן ארי נקרא לדגל לככב בקמפיין החדש של אל על. הקמפיין מיטיב להמחיש את חוויית הישראליות האותנטית – קצת נדחפת, קצת מרעישה, קצת מתלוננת - אבל בסך הכול חיובית. הפרסומת מובילה את השקת הדרימליינר - צי המטוסים החדש והמתקדם שמבטיח להפוך את הטיסות הארוכות לחוויה נעימה, עם שעות נוחות במיוחד.


יוטיובר החודש: נועם פירוז

כוכב עולה בשמי ה-YouTube המקומיים. נועם מנהל ערוץ ראשי עם 163K מנויים ו-30 מיליון צפיות בסרטונים המפורסמים על בסיס שבועי, ביניהם ולוגים ואתגרים שמטרתם להעלות חיוך על פני הצופים. הסרטונים שלו מתאפיינים בצילום תזזיתי ועריכה מוקפדת שופעת אפקטים, כותרות ואימוג'ים השומרים על עניין גבוה לאורך כל הסרטון ומבטיחים את הנאת הצופה.
לצד הסרטונים ההומוריסטיים תוכלו למצוא גם סרטונים אישיים אשר שמים זרקור על חייו ומשפחתו. בסרטון מרגש חשפו פירוז ואישתו כי הם נמצאים בתהליך של הבאת ילד לעולם באמצעות IVF. עובדה נוספת ומפתיעה במיוחד על פירוז היא שלצד יכולות ההפקה, העריכה והמשחק המרשימות של היוצר יש לו גם ידע רב בתחום הפיננסים אותו הוא משתף בערוץ נוסף שהוא מנהל ומעשיר את עוקביו.
המותג Rise Up המציע שירות דיגיטלי שמאפשר לשלוט בניהול ההוצאות ולחסוך כסף, זיהה את הפוטנציאל וחבר ליוצר לשיתוף פעולה יוצא דופן. הסרטונים שיצר פירוז למותג עלו כמודעות מערוץ המותג וגם כתוכן ממומן בערוץ של היוצר, כך שלמעשה נוצלו בצורה מיטבית החשיפה האורגנית הרבה של פירוז עם היכולות הקריאייטיביות וההפקתיות מול קהלי יעד רחבים ומדויקים שטירגטה החברה במודעות. ככה זה נראה:

מדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet מבוסס על מדד עולמי של גוגל ויוטיוב, שמשקלל מספר קריטריונים כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאייטיביות ביותר. הדירוג כולל רק את הפרסומות שעלו לאוויר בישראל ובין הקריטריונים שנלקחים בחשבון - מספר הצפיות המשוקלל, משך הזמן מהסרט בו אנשים צפו ואחוז הצפיות האורגניות.

בשיתוף YouTube