בשיתוף YouTube
סדרות טלוויזיה מצליחות דוגמת "קופה ראשית" וגם סדרות רשת רבות אחרות, נצפות על גבי המסכים או משודרות מהטלפונים הניידים באפליקציות דוגמת יוטיוב. שיטת צפייה זו, המכונה גם Connected TV, הולכת וצוברת תאוצה בעולם, ומהווה ערוץ המדיה הצומח ביותר גם בישראל. אפשרויות הפרסום זהות לפרסום במובייל, ומאפשרות שליחת קישור לנייד ודילוג על מודעות, כך שיותר ויותר מפרסמים מזהים את המגמה ומאמצים אותה. את התוצאות אפשר לראות במדד הפרסומות של YouTube ו-ynet לחודש נובמבר.
אל המקום הראשון במדד החודשי הגיע הקמפיין של בזק בשיתוף כוכבי "קופה ראשית", שאומנם לא לגמרי מצליח להתעלות על פרק שלם בסדרה - אבל עושה עבודה טובה בדרך לשם. "בשיתוף פעולה מלא (וקורע) עם צוות 'קופה ראשית', יצרנו פרסומת שלוקחת את הסופר הקטן מיבנה צעד אחד קדימה בעזרת Bfiber היישר אל הבית של שירה המנהלת", נמסר מטעם בזק. "אנחנו שמחים על ההצלחה הגדולה והאהבה שזוכה לה הפרסומת – שאפו ענק לכל המעורבים, ובהחלט יש עוד הרבה למה לצפות".
במקום השני במדד ניצב הקמפיין של שופרסל שנוצר לכבוד חודש נובמבר - הלא הוא גם חודש הקניות ברשת. גילי השליחה, אותה מגלם בכישרון אילן פלד, לא מאכזבת במגה פרסומת עם עשרות ניצבים, שיר מקפיץ מהניינטיז, מילים מופרכות ואווירה של כיף. לפחות היא לא מטרילה אף לקוח בבית כמו שהיא אוהבת לעשות.
אל המקום השלישי הגיע הקמפיין החדש של yes שעורר הרבה סערה. נועה קירל נפרדת מהחבר כי הוא רוצה סרט והיא סדרה רומנטית. מה שאמור לעורר אותנו הצופים להמשיך ולצפות הוא דווקא השחקן שלצד קירל, שדומה באופן חשוד ליהונתן מרגי, האקס הטרי של הזמרת. גימיק זול או הברקה פרסומית? לפחות עכשיו אנחנו יודעים שגם ביס, כמו בנטפליקס, אפשר לייצר פרופיל צפייה אישי.
במקום הרביעי התמקם הקמפיין של מקדונלד'ס. ייאמר לזכותם שהפרסומות לארוחת ילדים עם דינה סנדרסון הן כיף טהור. לא עוד תקריב על צעצוע פלסטיק סופר חדש שאמור לשלוח את הילדים להוריהם בצרחות "רוצים מקדונלד'ס עכשיו" אלא סרטון משעשע עם קריצה. אמנם הפואנטה לא כל כך ברורה ולא ידוע מי בדיוק קהל היעד, אבל היא מעלה חיוך ועושה את העבודה.
במקום החמישי והאחרון עוד "שירסומת" - שיר שהוא גם פרסומת. והפעם תורה של חברת מייבלין לשלם על הקליפ החדש של אגם בוחבוט. ההפקה פופית, צבעונית, כיפית וממש לא לוקחת את עצמה ברצינות. עם תצלומי מסקרות מתנפנפות בשביל המיתוג, התוצאה בסך הכל מחליקה בגרון בכיף.
מדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet מבוסס על מדד עולמי של גוגל ויוטיוב, שמשקלל מספר קריטריונים כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאייטיביות ביותר. הדירוג כולל רק את הפרסומות שעלו לאוויר בישראל ובין הקריטריונים שנלקחים בחשבון - מספר הצפיות המשוקלל, משך הזמן מהסרט בו אנשים צפו ואחוז הצפיות האורגניות.
בשיתוף YouTube