בשיתוף YouTube
מספרים הם לא חזות הכול. לפעמים מוכרחים להסתכל על הפרטים הקטנים כדי לקבל את התמונה המלאה. זה בדיוק מה שקרה במדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet לחודש יולי, עם שני קמפיינים מצטיינים ומוצלחים במיוחד, כל אחד בפרמטרים שלו. זו הסיבה שהחלטנו להציץ אל מאחורי הקלעים של שני הקמפיינים המצטיינים, של בזק וגם של פאנטה, כי לפעמים יש יותר ממנצח אחד.

במקום הראשון: בזק וקופה ראשית מביאים Wi-Fi חזק לכל החדרים

סרטוני "קופה ראשית" ובזק מגיעים אל צמרת המדד זו הפעם הרביעית, ומעידים על הפופולריות הרבה והגעגועים לעובדי שפע יששכר. הפעם האירועים מתרחשים בביתה המנומר של כוכבה, כשהבן אוצר מתנחל על הספה ולא מסכים לזוז, כי בחדרים הוויי-פיי לא מספיק חזק. כוכבה היסטרית, שירה וטיטינסקי באים לעזרה, אבל רק גידי גוב מציל את המצב עם פיתרון שיעיף את את אוצר מהסלון.

"איזה כיף לשמוע שהקמפיין שלנו זכה במדד הפרסומות", אמר גידי גוב, "האמת שזו הפעם הרביעית שהקמפיין שלנו בבזק זוכה, וזה מרגש אפילו יותר". מיכל רוזנטל, מנהלת אגף תקשורת שיווקית בבזק, אמרה כי "רצינו להפוך לפס-ייצור של תכנים ומי שמאפשרים לנו את זה הם כוכבי 'קופה ראשית'. הדיגיטל מתעשר והיוטיוב חוגג עם סרטים ייעודיים שאנחנו מעלים ואלפי צפיות. התחלנו בבית של שירה, עברנו לחלומות של אנטולי וסיימנו בבית של כוכבה. כל פעם אנחנו לוקחים טאלנט ומעצימים את מי שהוא. עשינו גם פרק קצר, קטן, של 'קופה ראשית' במיינקראפט, שזה באמת משהו חדשני שעוד לא נעשה וההצלחה הייתה פנומנלית". מיכאל קוטקס, סמנכ"ל הקריאייטיב באדלר חומסקי & ורשבסקי סיכם: "מה שהופך את הפרסומת הזאת לכל כך האהובה, הן התובנות הקטנות האלה שכולנו מכירים מהסופר, כל זה בשילוב של כותבים מעולים ודמויות היסטריות".


במקום השני: פאנטה משיקה שני טעמים חדשים

איך מייצרים עניין סביב שני טעמים חדשים של פאנטה? כדי להתניע את המהלך יזמה פאנטה שיתוף פעולה עם היוטיוברים ומשפיעני הרשת שירלי לוי, איתמר הר אבן, רונן רובין ומיטל ריינבו (לא הכרתם? עברתם בוודאות את גיל 22). במשך מספר ימים הם העלו רמזים לטעמים החדשים ועודדו את העוקבים לנחש ולזכות בפרסים שווים כמו אייפון ופלייסטיישן. בשלב הבא התכנסו כל הארבעה לסרטון תחת הקונספט "מה הטעם לצלם פרסומת כשאנחנו הפרסומת", בסוג של הפוך על הפוך. לפי מספר הצפיות והמקום השני בטבלה - זה הצליח.


"זו הפעם הראשונה שישראל נבחרת מבין 20 מדינות בעולם לקחת חלק בקמפיין כזה גדול", הסביר רועי מדלי, מנהל קריאייטיב ב-CBC Group. "היינו צריכים לעשות אדפטציה לקהל הישראלי, להפוך את הקמפיין לקצת יותר מקומי. יצאנו לבחור את יוצרי התוכן והמשפיענים שיהיו מדויקים לקהל היעד של פאנטה, התחלנו בעולמומת הגיימינג עם מיטל ורונן שלקחו את התוכן ויצרו בעצמם את הרמזים לקמפיין ביוטיוב, המשכנו עם שירלי לוי האחת והיחידה, וסגרנו את הרביעייה עם איתמר הר אבן שפונה לחיילים, וככה בעצם התחלנו לגעת בכל אחד מקהלי היעד".


במקום השלישי: צ'יטוס קראנצ' בטעם צ'דר חלפיניו

כשהידיים טבולות בכתום זרחני של צ'יטוס צ'דר חלפיניו, אף אחד לא באמת רוצה את העזרה שלכם. סרטון עם מסר מדויק ומעורר הזדהות, שבמרכזו בחור שרק רוצה לאכול את הצ'יטוס בטעם החדש, ושיעזבו אותו בשקט. זה באמת נשמע מאוד קראנצ'י ומזמין, אבל האם זה טעים? האם זה חריף? לא נדע עד שלא ננסה.


במקום הרביעי: את תשתי, אתה תשתה, אתם תשתו

אין כמו עונת החתונות לפרסומת בכיכובו של עידן חביב, שמשמש כבר תקופה כפרזנטור של תמי 4, והפעם לצד השחקנית ירדן תוסיה כהן. אחרי כמה דייטים רומנטיים, כשעידן מוביל אותה הביתה עם כיסוי עיניים, ירדן כבר מצפה לשאלה הגדולה מכולן - אך ההפתעה היא דווקא מכשיר תמי אדג' החדש. החלק הכי מוצלח הוא שיר הנושא עם משחק המילים "את תשתי/ את אשתי", שהופך את כל העסק להרבה יותר חמוד. רצינו להגיד חביב אבל התאפקנו.


במקום החמישי: גם בחופש הגדול - באים בטוב

משרד החינוך יוצא בקמפיין חשוב למניעת בריונות בבית הספר, תחת המסר להורים ולילדים - לשאול, להתערב ולא לעמוד מנגד כשרואים התעמרות בילדים אחרים. את הסרטון מובילה יובל דיין, לצלילי שירה "שרק תחייך", כשברקע סיטואציות קורעות לב של ילדה שנפגעת מחרם וילד שסופג הצקות מבנים אחרים. דיין מראה איך צריך רק אדם אחד שיהיה לו מספיק אכפת כדי לשבור את המעגל, ולהחזיר את החיוך.


בשנים האחרונות, הצפייה דרך יוטיוב בטלוויזיה צמחה בעשרות אחוזים. אפשר להתחבר למשתמש האישי שלכם דרך הטלוויזיה ולקבל באופן אוטומטי למסך הבית את התכנים והיוצרים האהובים עליכם, להגיע לפרק האחרון שצפיתם בו, או להתחבר במהירות לערוצים שאתם אוהבים ועוקבים אחריהם. החיבור למשתמש האישי דרך מסך הטלוויזיה מייצר חוויית צפייה חדשה, מותאמת אישית, מהירה וקלה יותר לתפעול - גם על המסך הגדול.
מדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet מבוסס על מדד עולמי של גוגל ויוטיוב, שמשקלל מספר קריטריונים כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאייטיביות ביותר. הדירוג כולל רק את הפרסומות שעלו לאוויר בישראל ובין הקריטריונים שנלקחים בחשבון - מספר הצפיות המשוקלל, משך הזמן מהסרט בו אנשים צפו ואחוז הצפיות האורגניות.

בשיתוף YouTube