חברת טאבולה הישראלית, המעניקה שירותי פרסום מבוססי בינה מלאכותית, זינקה ב-56% במסחר בבורסת נאסד"ק בשבוע שעבר. זאת, דווקא לאחר שמניית החברה איבדה למעלה מ-80% מערכה מאז הונפקה ביוני אשתקד. בהתאם, טאבולה נסחרת כיום לפי שווי שוק של כ-727 מיליון דולר, לעומת שווי גבוה בהרבה של 2.6 מיליארד דולר לפיו הונפקה רק לפני שנה וחצי.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
טאבולה, אשר נוסדה על ידי אדם סינגולדה בשנת 2006, מתמקדת בניהול שירותי פרסום ממוקד כדוגמת אזורי "מומלץ בשבילך" המופיעים בחלק גדול מאתרי התוכן בארץ ובעולם. החברה הונפקה כאמור בשנה שעברה באמצעות מיזוג עם ספאק - שלד בורסאי ללא פעילות שמטרתו להתאחד עם חברה פרטית.
4 צפייה בגלריה
טאבולה
טאבולה
טאבולה
(צילום: Shutterstock)
הזינוק החד במניית החברה הגיע לאחר שענקית האינטרנט יהאו הודיעה כי תרכוש 25% מהחברה הישראלית, ובכך תהפוך לבעלת המניות הגדולה ביותר בה. העסקה אינה כוללת רכיב של תשלום במזומן, ובתמורה למניות טאבולה תהיה ספקית הפרסום הבלעדית של כל אתרי יהאו בהסכם שנחתם ל-30 שנה. בנוסף, יהאו צפויה למנות נציג בדירקטוריון החברה הישראלית.
לדברי טאבולה, אם העסקה - אשר עוד כפופה לאישורים רגולטוריים וצפויה להיסגר ברבעון הראשון של 2023 - הייתה בתוקף מתחילת השנה הנוכחית, החברה הייתה מסיימת את השנה עם הכנסות של כ-2.45 מיליארד דולר לעומת תחזית נוכחית של כ-1.4 מיליארד דולר בלבד. כלומר, לערכת החברה, העסקה צפויה להכניס לה כמיליארד דולר בשנה.
4 צפייה בגלריה
אדם סינגולדה, מייסד ומנכ"ל טאבולה
אדם סינגולדה, מייסד ומנכ"ל טאבולה
אדם סינגולדה, מייסד ומנכ"ל טאבולה
(Photo: David Pexton)
ברקע, טאבולה ניגשת לעסקה לאחר שהמניה שלה צנחה בשיעורים חדים במיוחד בחודשים האחרונים ולאחר שהנמיכה את תחזית ההכנסות השנתית שלה. יתרה מכך, החברה אף יצאה למהלך פיטורים נרחב של למעלה מ-100 עובדים בחודש ספטמבר האחרון.
יהאו היא ספקית שירותי אינטרנט אמריקנית המפעילה מספר רב של שירותי אינטרנט, בהם מנוע החיפוש Yahoo Search ואתרי ספורט, פיננסים, חדשות, מייל ועוד. לטענת החברה, כ-900 מיליון משתמשים נכנסים לאתרים שלה בכל חודש.
4 צפייה בגלריה
לא ברור מה יקרה למרכזים בישראל ולעובדים. יהאו
לא ברור מה יקרה למרכזים בישראל ולעובדים. יהאו
לא ברור מה יקרה למרכזים בישראל ולעובדים. יהאו
(צילום: Gettyimages)
בשנה שעברה ורייזון מכרה את חטיבת המדיה שלה, שכללה גם את יהאו, לחברת ההשקעות אפולו גלובל מנג'מנט תמורת חמישה מיליארד דולר, ובכך החברה הפכה להיות פרטית. יחד עם זאת, כחלק מהעסקה, ורייזון עדיין שומרת על 10% מאחזקותיה בקבוצת המדיה.
במסגרת העסקה, טאבולה צפויה להחליף לגמרי את ג'מיני - שירות הפרסום הנוכחי של יהאו אשר מפותח במרכזים הישראלים של החברה ברמת גן ובחיפה. נכון לעכשיו, טרם ברור מה משמעות העסקה על כ-130 עובדים שמועסקים ביהאו ישראל, שכן חלק גדול מהם עדיין עובדים על ג'מיני.

עוד בלטו במסחר בשבוע שעבר

  • שיאופנג (XPeng), חברה סינית לייצור, לעיצוב ולשיווק מכוניות חשמליות, זינקה בכ-62% במסחר בשבוע שעבר. זאת, דווקא לאחר שהמניה איבדה כ-87% משוויה בשנה האחרונה. העליות האחרונות מיוחסות הן לפרסום הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של השנה, בהם החברה דיווחה על צמיחה בקצב מסירות הרכבים, על הרחבות שולי הרווח ועל שיפור בתחזית קדימה, והן להערכות כי צפויה הקלה במדיניות ה"אפס קוביד" הקיימת בסין זה תקופה ארוכה ומקשה מאוד על המשק המקומי והגלובלי בשל הסגרים הנוקשים. העליות לא פסחו על יצרניות רכבים חשמליים נוספות מסין, כדוגמת ניו (30%) ולי (40%).
  • קראודסטרייק (CrowdStrike), המעניקה שירותי אבטחת סייבר, צנחה בכ-11% במסחר שבוע שעבר. זאת, לאחר שהחברה פרסמה גם היא את דוחותיה לרבעון השלישי, מהם עלה כי על אף שעקפה את התחזיות הנוכחיות, החברה דיווחה על תחזית להמשך נמוכה מהצפי.
הערה: ההשקעה בשוק ההון עלולה להיות מסוכנת ולהוביל להפסדים כלכליים קשים. אין לראות בכתבה זו המלצה או אי-המלצה בנוגע לכל אחת מהמניות המדוברות. הנתונים נכונים לסגירת המסחר בסוף השבוע האחרון ועשויים להשתנות. אין לבנקים וליועצי ההשקעות שום עניין אישי בנושא והסיקור אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל סוחר.
הכתבה נכתבה בסיוע אילן גרינברג, אנליסט שווקים גלובליים ביחידת המחקר של בנק הפועלים.