כ-450 אנשי שיווק ופרסום לקחו חלק בסקר המפרסמים הגדול של קהילת מנהלי שיווק מצייצים, שהתקיים במהלך דצמבר הנוכחי, ובחן את מגמות הפרסום במהלך 2022, ושפך אור על העדפות המפרסמים עם הפנים קדימה ל-2023.
לפי הסקר, נראה כי גם השנה הפרסום בדיגיטל ממשיך לשמור על מקומו בפסגה. כ-78% מאנשי השיווק שענו על הסקר, השקיעו בשנה החולפת את הנתח הגדול ביותר מתקציב הפרסום שלהם בדיגיטל - ירידה בהשוואה לתוצאות הסקר אשתקד (85%) אולם הרי שבסקר השנה, ניכר כי פלטפורמת המשפיענים, אף היא הנכללת בקטגוריית הפרסום בדיגיטל, גדלה בביקושים וזכתה ל-27% מההעדפות המפרסמים, אף יותר מהפרסום בטלוויזיה ויתר הפלטפורמות.
2 צפייה בגלריה
superbrands
superbrands
דסק ynet. המוביל
כשנשאלו המפרסמים על היכן יפרסמו ב-2023, אתר ynet מקבוצת ידיעות אחרונות המשיך להוביל את הרשימה זו השנה החמישית בסקר וזכה ל-34% מאנשי ונשות השיווק. אתר מאקו מקבוצת קשת זכה ל-33.6%. באתרים הכלכליים, כלכליסט מוביל את העדפת אנשי השיווק עם 21.6% מהקולות, צמוד אליו גלובס עם 21.4% מהקולות ומעט אחריהם TheMarker עם 20%.
דומיננטיות לפלטפורמות הפרסום של טיקטוק עם הפנים ל-2023 ואפילו עם הפנים קדימה ל-2026: אנשי השיווק בחרו בטיקטוק כפלטפורמה הפופולרית ביותר לפרסום בשלוש השנים הקרובות - 62% העידו כי יגדילו את תקציבי הפרסום בפלטפורמה עם הפנים קדימה. פייסבוק, שהראתה דומיננטיות בסקרים הקודמים, נחלשת בהעדפת המפרסמים ונשארת בתמונה הודות לאינסטגרם עם 34% מהמשיבים ורק כ-15% שהעידו שיגדילו תקציבי הפרסום בפייסבוק בשלוש השנים הקרובות. בגזרת התוכן הממומן, אאוטבריין וטאבולה הרחק מאחור עם 12% בלבד (ירידה מ-27% אשתקד).
2 צפייה בגלריה
משמאל לימין אמיר שניידר, טל ספיבק ולירון פורמן מנהלי קהילת מנהלי שיווק מצייצים
משמאל לימין אמיר שניידר, טל ספיבק ולירון פורמן מנהלי קהילת מנהלי שיווק מצייצים
משמאל לימין אמיר שניידר, טל ספיבק ולירון פורמן מנהלי קהילת מנהלי שיווק מצייצים
(צילום: גדעון מרקוביץ)
אמיר שניידר וטל ספיבק, שותפים מנהל בקהילת השיווק מנהלי שיווק מצייצים, התייחסו לתוצאות הסקר ואמרו בתגובה: "הסביבה המאקרו-כלכלית הנוכחית מחייבת את מנהלי השיווק לעשות שינויים, להסיט תקציבים ובעיקר לעצור לרגע לחשב מסלול מחדש. רובם עדכנו את המסרים השיווקיים ואת הקמפיינים והתאימו מוצרים ותשתיות למציאות הכלכלית החדשה. כאשר מעמיקים בתוצאות הסקר שאנו מקיימים כבר חמש שנים, ניתן לראות שקריאת הכיוון ממשיכה להיות ברורה והמעבר ממשיך לפרסום במדיה הדיגיטלית.
"ניתן לראות עלייה ועניין רב בפרסום באמצעות משפיענים. הפרסום באמצעותן צלח מאוד בתקופת ותעשיות רבות חתכו מתווכים והגיעו ישירות לדלת הצרכן דרכן דרך המשפיענים האהובים עליהם. אנו מאמינים כי גם בשנה הבאה נראה התחזקות של מדיות דיגיטליות, אם כי כדאי לזכור שהדרך לליבו של הצרכן לאו דווקא עוברת באמצעות באנר אלא באמצעות כלים שלובים".
הדר קלינמן, מנהלת פעילות חברת Segmanta בישראל, התייחסה לסקר ואמרה: "זו השנה החמישית ברציפות שאנו משתפים פעולה עם 'מנהלי שיווק מצייצים' בכדי לסכם את שנת שיווק והפרסום בשוק הישראלי ולהבין לאן הרוחות ינשבו בשנה הבאה. שנה ייחודית ומאתגרת זו, ממשיכה להראות את המגמה הברורה שעולמות אלה פונים והמפרסמים הכריעו כי מרבית התקציבים יוסטו לעולמות הדיגיטל".