כתב אישום הוגש היום (שלישי) בצהריים נגד תושב שועפאט בן 20, שבמסגרת עבודתו כמלקט משלוחים בשופרסל באזור התעשייה בדרום ירושלים ביום שישי האחרון, צירף למשלוחים במכוון מדבקה שעליה צוייר צלב קרס, ואצבע משולשת המופנית לדגל ישראל.
3 צפייה בגלריה
תיעוד של השליח
תיעוד של השליח
תיעוד המלקט במחסני שופרסל
(צילום: משטרת ישראל)
לקוחות שקיבלו את המשלוחים פרסמו את הכיתובים שקיבלו ברשתות החברתיות. לקוח בשם נעם כתב בטוויטר: "הגיע במשלוח של שופרסל. מקווה שהטיפול יהיה הכי חריף שיש - אנחנו במלחמה". הוא תייג את שופרסל ומשטרת ישראל.
לקוחה אחרת שגם לה קוראים נעם כתבה בפייסבוק: "מה שקיבלנו היום באחת מהשקיות במשלוח משופרסל בירושלים. המשלוח הגיע משופרסל לב תלפיות ומטופל על ידם מול הגורמים הרלוונטיים. בכוונתו כמובן לפנות למשטרה אם יש לקוחות שופרסל נוספים שקיבלו פתקי שנאה אנא צרו עמי קשר".
3 צפייה בגלריה
 אחת המדבקות שצורפו למשלוח
 אחת המדבקות שצורפו למשלוח
אחת המדבקות שצורפו למשלוח
(צילום מסך)
3 צפייה בגלריה
מדבקה נוספת שנשלחה לאחד הלקוחות
מדבקה נוספת שנשלחה לאחד הלקוחות
מדבקה נוספת שנשלחה לאחד הלקוחות
(צילום מסך)
במשטרה מציינים כי בתחילת השבוע בשעות הבוקר, החשוד אותר ונעצר בעת הגעתו למקום עבודתו. הוא הועבר לחקירה בתחנת מוריה בחשד לעבירות איומים, התנהגות העלולה להפר את שלום הציבור ממניע של גזענות ועוינות כלפי הציבור.
מעצרו של החשוד הוארך בבימ״ש. עם סיום החקירה במשטרה גובשה נגדו תשתית ראייתית לביצוע המעשה, והיום כאמור הוגש נגדו כתב אישום על ידי יחידת התביעות המשטרתית במחוז ירושלים, לצד בקשה למעצרו עד לתום ההליכים.
חוקר תחנת מוריה במרחב ציון, רס"ר יגאל צמח, שניהל את תיק החקירה ציין: ״מדובר במעשה חריג שהנאשם ביצע בשעת המלחמה וככל הנראה בעקבותיה. מעשה חמור שלא משתמע לשתי פנים, מעשה המעיד על מסוכנותו ועל השנאה שלו ליהודים ולמדינת ישראל. כתושב מדינת ישראל הוא בגד לא רק במעסיקיו שנתנו בו אמון כמלקט מזון ומשלוחים ובעקבות המעשה החליטו לפטרו, אלא גם במדינת ישראל כולה".
משופרסל נמסר כבר באותו יום שישי כי: "שופרסל רואה את האירוע בחומרה רבה ותגלה אפס סבלנות כלפי אירועים מסוג זה. העובד המעורב אותר, זומן באופן מיידי לשימוע לפני פיטורים ותוגש נגדו תלונה במשטרת ישראל. אנו מתנצלים מעומק הלב על האירוע החריג ומוקיעים התנהגות שכזו".