מקררים, מיקסרים, קונסולות וגם סתם טוסטרים: "בָּדוּק" - מדור בדיקות המוצרים של ynet, בוחן בכל פעם מוצר אחר ונותן לכם את דעתו האובייקטיבית. והפעם: שואב אבק אנלימיטד 8 דור שני של חברת בוש (Bosch), דגם BSS8224. מחיר: 2,390-2,190 שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
שואב אבק שואב Serie 8- Unlimited GEN 2 של בוש
שואב אבק שואב Serie 8- Unlimited GEN 2 של בוש
שואב אבק שואב Serie 8 - Unlimited GEN 2 של בוש
(צילום: באדיבות בוש)
שואבי אבק אלחוטיים נהיו הסטנדרט. ועדיין, פרט לתחרות עם עם חברות שנהיו שם נרדף לשואב אלחוטי, הם גם צריכים להוכיח כח שאיבה הדומה לשואב חוטי. בוש טוענים שהשואב החדש שלהם, אנלימיטד 8 דור 2, שואב חזק כמו שואב חוטי. האם זה נכון? בדקנו.
כמו רבים אחרים כיום, השואב של בוש מגיע עם שלושה מצבי שאיבה. אקו, שנועד לחסוך חשמל; אוטומטי, שבוחן את המשטח שהוא שואב ומחליט על פיו; וטורבו, החזק במיוחד. לכלוך על רצפה ועל שטיח דק נשאב ממש בקלות. על שטיח שאגי, כלומר מלא שערות, העוצמה לא הספיקה כדי להוציא לכלוכים קטנים מבין השערות.
על האריזה של השואב מוכרז שמו - אנלימיטד, כי הוא לא נגמר לעולם, כך לפחות לפי החברה. הם אומרים זאת משום שהוא מגיע עם שתי סוללות וכשאחת נגמרת, אפשר לשים את השנייה שהטענתם. כמובן שאם תשכחו להטעין, הוא יהפוך לבהחלט לימיטד. זמן העבודה שלו הוא כחצי שעה בעוצמה הרגילה וכעשר דקות בשאיבת טורבו. קטע מגניב בסוללות הוא שהסוללה של השואב מתאימה גם למוצרים אלחוטיים אחרים של בוש, למשל מקדחה. כלומר, קנו השואב ויש לכם סוללות אקסטרה גם לשאר המוצרים. מאוד קיימות מצידם.

שקט מאוד, אך מיכל לכלוך קטן

מבחינת רעש, זהו אחד השואבים היותר שקטים שנתקלתי בהם. הרעש שלו מזכיר יותר שואב אבק רובוטי. שומעים אותו, אבל לא ממש מפריע לאוזניים.
המיכל איסוף לא גדול. אחרי שתי שאיבות תצטרכו לרוקן. ניקוי המיכל פה פשוט, אבל לא הפשוט ביותר שראיתי. צריך לסובב פתח, להוציא הפילטר, להפוך ולרוקן. לא סיפור גדול, אבל בהחלט לא הכי פשוט. את הפילטר סופח האבק קל במיוחד לנקות - כמה טפיחות עליו והלכלוך יוצא.
על הידית השואב יש מסך תצוגה. הוא מציג את העוצמה שהוא נמצא עליה ומודיע כשצריך להטעין סוללה, עם קווים שמסמנים כמה נשאר בסוללה. כבר ראינו שואבים עם יותר מידע. מה שכן מוצג, מוצג בצורה מאוד ברורה.
השואב מגיע עם כמות אביזרים עצומה הכוללת בעצם את כל מה שתצטרכו: מברשת מרכזית מתאימה לשאיבה הרגילה, מברשת קטנה יותר לספות, מברשת קטנה במיוחד לאיסוף אבק. הצינורית הצרה הקטנה מוחלפת בבוש בצינורית גמישה ארוכה ובראשה פתח צר. מצד אחד, זה מאפשר שליטה נוחה יותר על הגמישות, מצד שני, אין אפשרות לחבר הפתח הצר ישירות לשואב למקרה שאתם רוצים לשאוב משהו ממש קרוב.
עוד חיסרון הוא הגודל של המברשת המרכזית. גודל די סטנדרטי, אבל בתור המברשת המרכזית לשטיחים ורצפות, הייתי מעדיף משהו גדול יותר. מה שכן, המברשת מגיעה עם נורות לד עליה, אלמנט שנדלקתי עליו בשואב אחר שבדקנו. מאוד עוזר בניקוי פינות חשוכות.
מילה על העיצוב - השואב נראה כמו חללית של הטובים במשחקי וידאו. אהבנו. השואב מגיע עם מתקן העמדה משום שכמו רבים מסוגו, לא מסוגל לעמוד לבד.
האחריות של המוצר מרשימה מאוד גם היא - 10 שנים. מישהו פה מאמין במוצר שלו.
הערה: המכשיר נבדק במשך כשבוע ועשויים להיות היבטים נוספים שלא עלו בבדיקה, בדגש על תקלות בשימוש לאורך זמן ועמידות המכשיר. בנוסף, הבדיקה נעשתה בדגש על המכשיר הסצפיפי וייתכנו אופציות זולות וטובות יותר בשוק בארץ או באתרים מחו"ל, אותן לא בחנו.