בעקבות המחאה: נעצרו ההמראות מנתב"ג
(צילום: בראל אפרים )
אחרי שיו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד הודיע הבוקר (שני) על השבתה כללית של המשק בעקבות פיטורי השר יואב גלנט והמשך חקיקת המהפכה המשפטית, חברות גדולות במשק, ביניהן חברות מתחום ההייטק, המסחר, ההסתדרות הרפואית, האוניברסיטאות ועוד, עדכנו כי הן מצטרפות למאבק.
ל-ynet נודע כי שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', פנה לבית הדין לעבודה נגד השביתה בטענה שהיא בלתי חוקית, אולם לא נענה שכן בית המשפט שובת גם הוא. כמו כן, הממונה על השכר במשרד האוצר שלח מכתב למעסיקים בשירות הציבורי בה הבהיר כי אין לשלם שכר לעובד אשר ייעד מעבודתו עקב השתתפותו בשביתה.

מה מושבת?

  • ההמראות מנתב"ג
  • בתי החולים הציבוריים ומרפאות הקהילה יושבתו, מערכת הבריאות במתכונת חירום
  • במגזר הפרטי: קניונים, מפעלים, חברות הייטק ועוד
  • מערכת החינוך לא נכללת בשביתה והתחבורה הציבורית מוחרגת
  • מחר (שלישי): הבורסה לניירות ערך בתל אביב תושבת, לא יהיה מסחר כלל
במהלך מסיבת העיתונאים בהסתדרות, אמר יו"ר ועד העובדים ברשות שדות התעופה, פנחס עידן, כי הוא משבית את ההמראות: "מרגע זה אין המראות, כאיש ליכוד אני קורא לך נתניהו לעצור את החקיקה". בסביבות השעה 14:00 נפתחו דלפקי הבידוק בנתב"ג אך לא חודשו ההמראות. למרות שבשטח יש עדיין עוצר טיסות, מעט מהן כן יוצאות לדרך כדי לשחרר עומסים.
בתוך כך, חברות תעופה, בהן טורקיש, אייר קנדה, ויז, אתיחאד ואמירייטס, ביטלו חלק מהטיסות לישראל כי אין להם בשלב זה איך להמריא בחזרה.
3 צפייה בגלריה
ביג, עזריאלי, וויקס ונתב"ג
ביג, עזריאלי, וויקס ונתב"ג
ביג, עזריאלי, וויקס ונתב"ג
במקביל, ההסתדרות הרפואית הודיעה על "שביתה מלאה במערכת הבריאות עד להודעה על מסלול ברור ורציני של הידברות, בדרך להסכמות רחבות. לא נסתפק בעצירת החקיקה ללא תוכן מהותי יותר שיבטיח הגנה על זכויות המטופלים". השביתה תכלול את כל בתי החולים הציבוריים ואת כל מרפאות הקהילה. ההסתדרות הרפואית תפעיל ועדת חריגים כמקובל ותאפשר טיפולים ושירותים מצילי חיים. השביתה תיעצר ככל שיגובש מתווה ברור ומוסכם להידברות שיבטיח בין היתר קרקע יציבה לשמירה על זכויות המטופלים במערכת הבריאות. יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופסור ציון חגי: "משטר דמוקרטי ומערכת משפט עצמאית הם הבסיס לחברה מתוקנת ולמערכת בריאות מתקדמת. הגיע הזמן לומר די".
3 צפייה בגלריה
לוח טיסות נתב"ג
לוח טיסות נתב"ג
לוח הטיסות בנתב"ג, היום
בתוך כך, בתי החולים יעבדו במתכונת שבת, מד"א תפעל במתכונת חירום, לשכות בריאות ותחנות לבריאות המשפחה יפעלו במתכונת חירום גם הן.
ממשרד הבריאות נמסר כי המשרד "מכבד את זכות השביתה. גורמי המקצוע במשרד נמצאים בקשר עם כלל מנהלי בתי החולים, קופות החולים וראשי המערכת הרפואית על מנת להבטיח את מתן המענה הטיפולי לכל מי שיידרש לכך".
גם חברת דואר ישראל מפסיקה את פעילותה והסניפים ייסגרו.
גם השלטון המקומי והשלטון האזורי הצטרפו לשביתה במשק. "צו השעה מחייב אותנו לפעול באופן מיידי ולהודיע על הצטרפותו של השלטון המקומי לשביתה הכללית", אמר יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס. "הקרע בעם והכאוס האדיר שישראל נמצאת בו הגיע לנקודות הכמעט אל חזור. אנחנו קוראים לראש הממשלה לעצור את החקיקה לאלתר, לבטל את פיטוריו של שר הביטחון, שאיתו אנו עומדים בקשרי עבודה בתחום ביטחון הערים והעורף. על ראש הממשלה לחשב מסלול מחדש ולהגיע להידברות מיידית בין הצדדים שתביא להסכמה רחבה. שמירה על אחדות עם ישראל ובטחון מדינת ישראל הם הדבר החשוב ביותר".
תנובה הודיעה כי מטה החברה בפתח תקווה ישבות החל משעה 14:00. קווי הייצור ומערך ההפצה של תנובה ימשיכו לפעול כסדרם.
שופרסל הודיעה כי תאפשר "כעסק חיוני המספק מזון, מוצרי צריכה ותרופות לכלל תושבי מדינת ישראל הן בשגרה והן בחירום ועל כן כל סניפי הרשת ושירותי האונליין פועלים באופן מלא. אנחנו מאפשרים לעובדי המטה לצאת בצהריים ולהביע סולידריות בדרככם ככל שתראו לנכון. הדבר יחשב ליום עבודה בתשלום".
חברת טבע כתבה לעובדיה בין היתר כי "כחברה המחויבת לשרת את המטופלים ולדאוג לבריאותם, חובה עלינו להמשיך ולדאוג לייצור ואספקה סדירה של תרופות גם בעיתות אלה. לאור התפתחות האירועים בשעות האחרונות והשביתה במשק, אנו מאמינים כי על עובדות ועובדי החברה, לנהוג על פי צו מצפונם ושיקול דעתם, בתאום ובאישור מנהלי ומנהלות היחידות, בצורה שמחד לא תפגע בזכותם ומאידך לא תפגע ביכולתה של טבע להמשיך ולפעול באופן סדיר למען מטופליה".
ריאיון עם רמי לוי
(צילום: אסף חן)
ההסתדרות הורתה לעובדי חברת שרותי הקרקע בנתב"ג שהם מצטרפים לשביתה ומפסיקים לעבוד מדובר בעובדים המטפלים בחלק גדול מאוד מהטיסות הזרות הנכנסות, ולכן המשמעות היא שלא יהיה מי שיטפל בחלק נכבד מהטיסות הנכנסות בחברות תעופה זרות.
מנכ"ל ביג, חי גאליס: "עובדי ביג ושוכרים יקרים, הריני להודיע בזאת על השתתפות מרכזי ביג בשביתת ההסתדרות וסגירת כלל המרכזים החל משעה 12:00. נא לסגור חניונים. לסגור חנויות ולאפשר כניסת לקוחות רק לחנויות הפארם והמרכולים".
יו"ר קבוצת עזריאלי, דנה עזריאלי, הודיעה כי גם הקבוצה מצטרפת למחאה וכל המרכזים שלה יסגרו: "אסור לנו לעמוד מנגד כשישראל בוערת. אנו כראשי המשק מצטרפים למאמצי ההסתדרות ומודיעים על סגירת הקניונים היום החל משעה 12:00. יש לעצור את החקיקה שקורעת ומפלגת את העם. כולנו עם אחד".
הראל ויזל, מראשי פורום העסקים, ובעלי מנכ"ל קבוצת פוקס, שנכח במסיבת העיתונאים בהסתדרות, הודיע כי כל חנויות הרשת שובתות עד לעצירת החקיקה. במקביל, הנהלת דיזנגוף סנטר הצטרפה לשביתה וקוראת לבעלות ולבעלי החנויות לסגור את עסקיהם. החל מהשעה 12:00 הסנטר יפעל במתכונת שבת.
קניוני עופר הודיעו כי הצטרפו לשביתה של ההסתדרות וכי הם קוראים לשוכרים בקניונים לסגור את החנויות היום החל מהשעה 12:00, כאשר השירותים החיוניים יישארו פתוחים לקהל. גם רשת קניוני אמות הודיעה כי תיסגר החל משעה 12:00, וכניסת לקוחות לחנויות הפארם והמרכולים בלבד. קניון שבעת הכוכבים מקבוצת הכשרת הישוב הודיע גם כן שהוא מצטרף לשביתה של ההסתדרות.
רשת בתי קולנוע לב הודיעו על השבתת רשת בתי הקולנוע החל מהיום בשעה 13:00. גיא שני, מנכ"ל הרשת: "אנחנו מצטרפים ומזדהים עם המאמץ והמאבק למען הדמוקרטיה ונסגור את בתי הקולנוע. לא נוכל לעמוד מנגד".
רשת בתי הקולנוע יס פלנט גם מצטרפים להשבתה.
דירקטוריון קבוצת מבנה מודיע על הצטרפותו לשביתת ההסתדרות וקורא לשוכרי מתחמי הקניות של מבנה לסגור את החנויות באופן מיידי. חנויות חיוניות תשארנה פתוחות.
גם מקדונלד'ס ישראל החליטה לסגור את כל סניפיה החל משעה 12:00 עד השבתה כוללת משעה 14:00.
3 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים של ארנון בר דוד על חקיקת המהפכה המשפטית
מסיבת עיתונאים של ארנון בר דוד על חקיקת המהפכה המשפטית
הראל ויזל (מימין) במסיבת העיתונאים
(צילום: מוטי קמחי )
איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים עדכן כי גם הוא שובת: "מזה 3 חודשים מתקיימת מחאה נרחבת נגד הליכי החקיקה של הממשלה. המחאה הלכה והתרחבה, והגיעה לשיאה בימים האחרונים. ההתנגדות חריפה והקרע בעם מעמיק, עד כדי סיכונים שנשקפים לאינטרסים הציבוריים: כלכלה, משפט וביטחון. החל מרגע זה אנחנו, העובדות והעובדים הסוציאליים, יחד עם כלל עובדות ועובדי ישראל, שובתים! יחד נעלה להפגנה בירושלים מול כנסת ישראל. כעובדות ועובדים סוציאליים יש לנו אחריות כפולה ומכופלת לפעול למען צדק חברתי, ולעמוד יחד עם שאר העובדות והעובדים במשק למען הציבור והמדינה. החל מרגע זה כל העובדות והעובדים הסוציאליים, ללא יוצא מן הכלל, שובתים. מי שעובדות בשירותים הציבוריים (משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, ביטוח לאומי, רשות שיקום האסיר וכו') יצאו ליום שביתה. מי שעובדות בשירותים המופרטים או הפרטיים יקחו יום חופש, ויצטרפו לפעולות המחאה. זוהי שעת חירום, נפגש בשעה 14:00 בהפגנה בירושלים".
גם חברת החשמל הודיעה על סגירת מרכזי קבלת קהל בהמשך להחלטת ההסתדרות. מוקדי השירות 103 ותיקון הפסקות חשמל יעברו לטיפול במתכונת חירום בלבד. נציגות עובדי החברה מצטרפת לדרישה לעצירת השינויים בחקיקה המשפטית.
גם שירותי כיבוי והצלה יפעלו במתכונת חירום. המוסד לביטוח לאומי יפעיל את תחום הקצבאות בלבד.
הסניפים של הבנק הבינלאומי יסגרו החל מהשעה 13:00.
סניפי בנק הפועלים יפסיקו את פעילותם היום החל מ-13:00. לשירות הלקוחות עומדים יתר ערוצי השירות לרבות הערוצים הדיגיטליים של הבנק, האתר, האפליקציה, המענה הקולי והמכונות לשירות עצמי הממוחשב והבנקטים.
בנק לאומי הודיע היום על הצטרפות לשביתה הכללית שהוכרזה במשק. ההחלטה התקבלה במשותף על ידי הנהלת הבנק ועל ידי ועד העובדים. במסגרת השביתה, החל מ-13:00 סניפי הבנק ברחבי הארץ יהיו סגורים, כמו גם מרבית יחידות המטה. המוקדים הטלפוניים של הבנק ימשיכו לפעול במתכונת מצומצמת. כמו כן, ניתן לצפות במידע ולבצע פעולות בנקאיות באמצעות עמדות המידע הדיגיטליות המוצבות בכניסה לסניפים, באתר ובאפליקציית לאומי.
מזרחי טפחות הודיע כי הוא מצטרף ליוזמה והחל מהשעה הקרובה ייסגרו סניפי הבנק לקבלת קהל. מרכז הבנקאות הטלפוני ימשיך היום להעניק שירות, במתכונת מצומצמת, על מנת לאפשר ללקוחות לבצע פעולות חיוניות, עד תום יום המסחר.
בנוסף הצטרפו לשביתה: בנק ישראל, בנק אוצר החייל, בנק דיסקונט, בנק דיסקונט למשכנתאות, בנק יהב, בנק ירושלים, בנק מסד ובנק מרכנתיל.
הנהלת ישראכרט בשיתוף עם ארגון העובדים החליטה לתמוך בשביתה הכללית במשק. השביתה תחל ב-13:00 ותכלול את כלל העובדים. עובדים חיוניים הנדרשים לצורך שמירה על ההמשכיות העסקית ימשיכו בעבודתם.
החל משעה 13:00 ועד עובדי פרטנר משבית את כלל הפעילות בחברה.
גם עובדי קבוצת סלקום מצטרפים להשבתה במשק. השבתת הפעילות בקבוצה תתחיל החל מ-15:00. לעובדי הקבוצה לא ינוכו ימי חופשה בגין השביתה. חברת כרטיסי האשראי מקס הוציאה הודעה דומה.
ישי דוידי, מנכ"ל ומייסד קרן פימי, קרן ההשקעות הגדולה בישראל, הודיע על השבתת כל החברות שבשליטת הקרן: "מדינת ישראל עומדת כיום בפני ימים גורליים. בכדי למנוע את המשך הקרע בעם אני קורא לעצור את החקיקה לאלתר, להחזיר את שר הביטחון יואב גלנט לתפקידו ולהשיב את המדינה לשפיות. אלה הערכים שלנו ,למדינה יהודית ודמוקרטית וזו אחריותנו כלפי המשק הישראלי, מנהלי החברות והעובדים". קרן פימי היא המעסיק הפרטי הגדול במשק. הקרן מעסיקה כיום למעלה מ- 55,000 עובדים, ופועלת בכ-50 מפעלים בישראל ועוד עשרות מפעלים וחברות ברחבי העולם".
רשת פתאל הודיעה כי החל מעכשיו בתי המלון של הרשת יעבדו במתכונת שבת ומרכז ההזמנות ייסגר בשעה 14:00.
קבוצת אשטרום, על כלל החברות הבנות וכל עובדיה, הודיעה כי היא מצטרפת להשבתה.
עובדי חברת וויקס קיבלו עוד לפני מסיבת העיתונאים של בר דוד עדכון כי החברה תשבות ביומיים הקרובים. "לצערנו, אנו חשים שהאירועים שהתרחשו בישראל ב-48 השעות האחרונות הם קו שנחצה ומאיים על יציבות ועתידה של הדמוקרטיה הישראלית. לאור זאת אנו מתכוונים להצטרף לשביתה הכללית המתוכננת ליום שני ושלישי. אנו קוראים ומעודדים את כל מי שמרגיש אותו הדבר לנקוט עמדה ולהשתתף על ידי מימוש זכויות וחובותיו האזרחיות. לא ינוכו ימי חופשה. אם אתה בתפקיד הדורש שירות טלפוני או ישיר למשתמשים וברצונך להשתתף - אנא צור קשר עם המנהל הישיר שלך קודם כדי לתאם, כדי שלא נפגע בלקוחות שלנו. בתקווה לימים שקטים יותר", כתב נשיא וויקס, ניר זוהר, לעובדים.
מחברת מאנדיי נמסר: "אתמול נחצה בבירור קו המאיים על הדמוקרטיה והיציבות של ישראל. לנוכח זאת חברת מאנדיי מצטרפת לשביתה הכללית המתוכננת במשק היום ומחר. בהתאם לא ינוכו ימי חופשה לעובדים. בחברה יעשו כל מאמץ על מנת להימנע מכל פגיעה בלקוחות בין היתר באמצעות צוותי מאנדיי ברחבי העולם. זכות המחאה נמצאת בלב ליבה של דמוקרטיה ויש לה השפעה ברורה וקריטית על עיצוב עתידה של ישראל. למאבק למען הדמוקרטיה הישראלית שותפים רבים כל כך עם אנרגיה יוצאת דופן שנותנת לנו תקווה עצומה להצלחה".
מקרן ההון סיכון פיטנגו, נמסר: "אנו מצטרפים להודעת ההסתדרות ומודיעים על שביתה לאור תהליכי החקיקה והשינויים בממשלה. לעולם לא נסכים להיות מדינה שאיננה יהודית ודמוקרטית ברוח מגילת העצמאות, ובהסכמה רחבה. אנחנו מגבים כל עובדת ועובד שבוחרים להשתתף במחאה. לא ינוכו ימי חופש לעובדים במשך השביתה. אנחנו קוראים לחברינו בקהיליית ההייטק להצטרף לשביתה".
ארנון בר דוד במסיבת עיתונאים נגד החקיקה של המהפכה המשפטית
(צילום: בראל אפרים )
מטא (פייסבוק לשעבר) לא שובתת, אבל תאפשר לעובדים שירצו לשבות לעשות זאת, מבלי לנכות להם ימי חופשה. "לאור האירועים האחרונים במדינה והודעתו של יו"ר הסתדרות העובדים על השבתת המשק, אנחנו רוצים לחזור ולחדד את זכותכם לבחור האם להצטרף לשביתות המתקיימות ברחבי המדינה. אנחנו יודעים שאלו ימים מורכבים ומתוחים ואנחנו תומכים בכל עובד ועובדת שיפעלו לפי צו מצפונם", נמסר לעובדי מטא ע"י ההנהלה.
במכתב שיצא לעובדי פלייטיקה הבוקר נכתב כי "אנחנו מאמינים שדמוקרטיה משגשגת, היא הבסיס לערכים המשותפים שלנו ולהצלחה בקנה מידה עולמי של תעשיית ההייטק הישראלית, ללא כל קשר לעמדה פוליטית. אנו נמצאים בשעות האחרונות במציאות שאי אפשר להתעלם ממנה. אנו מחזקים את אלו שבוחרות ובוחרים לצאת להפגין ביומיים הקרובים ובו בעת, מכבדים את אלו שבוחרים שלא. פלייטיקה לא תוריד ימי חופשה למי שיבחר להפגין. בכל מקום שבו אתם נמצאים, צאו והביעו קול, בצורה מכבדת וסבלנית, כי דמוקרטיה זה לא משחק".
חברת המסחר בנכסים דיגיטליים INX הודיעה: "אנו לא מוותרים. כולנו בירושלים עד שהחקיקה תיגנז. עד שהחקיקה תיגנז אנו לא עוצרים. לאחר הצעת החוקעברה את ועדת חוקה, אנחנו במצב שבו בכל נקודת זמן הוא יכול ללחוץ על כפתור ולהפוך את ישראל לדיקטטורה. לא יקרה! עוד לא אבדה תקוותנו".
חברת הפינטק, מאש פיימנטס, הודיעה לעובדים: "בהמשך לפרסומים על המחאות והשביתות שיערכו בימים הקרובים (כולל היום) וכמו בשבועות קודמים, אנו נכבד ונאפשר לכל אחד ואחת שיבחרו בכך - לשבות, ורק נבקש שיעשו זאת בתיאום עם המנהל הישיר. אני שוב מזכיר כי במאש יש עובדות ועובדים עם דעות מגוונות, ואנחנו כארגון מכילים ומכבדים כל אדם באשר הוא. אנחנו סומכים על כל אחת ואחד בצוות שינהגו באחריות, ישמרו על עצמם וישמרו על שיח מכבד והולם תמיד".
אייל שוחט, מנכ"ל סודהסטרים, במכתב שהוציא הבוקר לעובדים: "מזה מספר חודשים שמדינת ישראל נמצאת בסחרור שקורע את העם. כיבדנו ואנו ממשיכים לכבד הן את תומכי החקיקה והן את מתנגדיה. אתמול בערב ובמהלך הלילה נפל דבר ואנחנו נמצאים ברגעים מכוננים לעתידה של המדינה. הקרקע סביבנו בוערת והאוחזים בהגה נוהגים בחוסר אחריות בטחוני וכלכלי. לאור ההתפתחויות של היממה האחרונה - החלטנו לסגור היום את משרדי החברה (המטות באושירה, בלהבים, באשקלון ושוק ישראל) ולאפשר יום חופש על חשבון החברה לכל אחת ואחד מאתנו שיבקשו ללכת וליטול חלק במאבק ההיסטורי שאנו נמצאים בעיצומו. אחדות והידברות הם צו השעה".
כלמוביל, יבואנית יונדאי, מרצדס, מיצובישי, ג׳נסיס ו-ORA, מצטרפת לאיגוד יבואני הרכב ומשביתה את פעילותה החל מ-13:00. מרכזי השירות והמוקד הטלפוני יטפלו במקרים דחופים בלבד.
חברת ההייטק נטורל אינטליג'נס, המונה 450 עובדים, הודיעה על השבתת העבודה היום ומחר. באגרת שהנהלת החברה הפיצה הבוקר לעובדיה נכתב כי "המדינה בוערת סביבנו,ֶ קורסת אל תוך עצמה,ֶ ומנהיגיה, בדגש על ראש הממשלה, נוהגים בחוסר אחריות ביטחונית,ֶ כלכלית וחברתית.ֶ לאור ההתפתחויות של היממה האחרונה - החלטנו לסגור את משרדי החברה למשך 48 שעות (ימים שני ושלישי). המדינה מקבלת פריוריטי".
מיכה קאופמן, מנכ"ל ומייסד Fiverr, כתב לעובדים: "אני מודיע על השבתת החברה בישראל ביום שני, כדי לאפשר לכל מי שרוצה לצאת להפגנות. זו שעת מבחן שבה אי-אפשר לעמוד מנגד. זו המדינה היחידה שלנו, המקום בו בנינו את ביתנו וילדנו את ילדנו וזו גם חובתינו להשאיר אותה במצב טוב יותר ממה שקיבלנו אותה לטובת הדורות הבאים".
הנהלת Skai (סקאי) הודיעה לעובדים על השבתת העבודה במשרדי החברה ליומיים, תוך תשלום מלא לעובדים, על מנת לאפשר לכל עובד שרוצה בכך להשתתף במאבק למען הדמוקרטיה. גםחברת ההייטק vcita נתנה היום יום חופש לעובדים שיוכלו לצאת להפגין.
גם היוניקורן קפיטוליס שובת. מדובר בחברת פינטק שבסבב האחרון גייסה לפי שווי של 1.6 מיליארד דולר. החברה עובדת עם ענקי הבנקאות בעולם ומעסיקה מאות עובדים בתל אביב, ניו יורק ולונדון.
רוני רז, יו"ר ועד עובדי כלל ביטוח ופיננסים, עדכן את הנהלת כלל על שביתת 3,000 עובדי ועובדות החברה החל משעה 13:00, במסגרתה לא יינתן מענה טלפוני וקבלת קהל.
רשת iDigital מצטרפת למחאת המשק הישראלי ומודיעה כי כלל חנויות הרשת (כולל חנויות iDigital goodiz), מחיפה ועד אילת, ייסגרו לאלתר.
חברת TERMINAL X עוצרת את פעילות האתר ומצטרפת להשבתה במשק הישראלי. הזמנות שכבר בוצעו יסופקו בזמן.
מנכ"ל ונשיא צים, אלי גליקמן, הודיע כי הנהלת החברה, בשיתוף מועצת העובדים ויושב ראש איגוד קציני הים, החליטה, לנוכח ההתפתחויות האחרונות ומתוך דאגה כנה לנעשה במדינה, על סגירת משרדי החברה בישראל ביום ב', ומצטרפת בכך להחלטה של יו"ר ההסתדרות.
ביטוח ישיר מצטרפת להחלטת המעסיקים הגדולים במשק להשבית את הפעילות היום ולקרוא להידברות ולהסכמות רחבות. החל מ-13:30 הופסקה פעילות החברה, מטה ומוקדים, למעט מוקדי שירות ותביעות שימשיכו לעבוד במתכונת חירום על מנת שלא לפגוע בציבור הלקוחות. הערוצים הדיגיטליים של החברה זמינים לשירות עצמי.
פורסם לראשונה: 11:46, 27.03.23