ויקטורי השיקה אתר מכירות אונליין: "נתנו שירות לא טוב - נחזיר צרכנים שעזבו"
הרשת השיקה את ויקטורי אונליין, עם אזור משלוחים שלא כולל את דרום וצפון הארץ. מחיר המשלוח: 30 שקל. עד כה ויקטורי מכרה אונליין דרך מיי סופרמרקט ל-4,000 לקוחות קבועים. אייל רביד: "רוצה להגיע שוב ל-120 אלף לקוחות שכבר קנו אצלנו ועזבו". על המחירים הלא תמיד נמוכים הוא אומר: "אצל רמי לוי מישהו יושב על המחירים ומוריד 10 אג' כדי שיהיה הכי זול"
אתר אינטרנט חדש לרשת הסופרמרקטים ויקטורי: הרשת השיקה היום (א') אתר חדש לקניות אונליין: victoryonline.co.il. המשלוחים ייצאו מ-5 סניפים של הרשת: לוד, כפ"ס קרית מוצקין, נשר וראש העין ויגיעו למרכז הארץ ולאזור חיפה והקריות, אך לא לצפון הארץ ולא לדרומה (דרומית לגדרה). מחיר המשלוח: 30 שקל. אין משלוח חינם מעל קנייה בסכום מסוים, אך יש מבצע לרגל ההשקה: 50 שקל הנחה בקנייה מעל 550 שקל.
נתקלתם בבעיה בקניות אונליין? יש לכם תלונה על קניות באינטרנט? כיתבו לנו >>
"הקניות באינטרנט יהוו 10% מהמחזור הכללי – זו המטרה", אמר ל-ynet הבעלים ומנכ"ל הרשת, אייל רביד, שהשיק את האתר במסיבת עיתונאים. לויקטורי 43 סניפים נכון לסוף 2016 (אחרי שקנתה 11 סניפים ממגה) ויהיו לה 49 סניפים עד סוף 2017. עד כה החברה הפעילה מכירות אונליין דרך אתר השוואות המחירים מיי סופרמרקט. "עד עכשיו למדנו את התחום", מסביר רביד. "אנחנו מעלים היום את האתר לאוויר, לאחר שדאגנו להרחיב את מגוון המוצרים וייצרנו שיטות עבודה חדשות, שיאפשרו לנו להפוך לשחקן משמעותי בשוק הרכישות אונליין".
"הלקוחות עזבו בגלל שירות לא טוב"
מדובר באתר משלוחים דומה לאתרים הקיימים בשוק של שופרסל, רמי לוי ויינות ביתן. חברת המשלוחים של ויקטורי היא סוסנה מובינג שעובדת גם עם מגה. ניתן לבצע חיפוש באתר לפי מוצרים, מדפים ומחיר ליחידת מידה. הוא כולל מבצעי רשת וכן מבצעים מיוחדים לאונליין, הצעות לחיסכון ותחליפים זולים יותר למוצרים שהצרכן בחר בהם. יש אפשרות להזמין משלוח באותו היום, או למועד אחר או לאסוף מוצרים מהסניף, בהתאם לשעות הפעילות.
למרות שוויקטורי היא רשת דיסקאונט - מבדיקה עולה שהמחירים שלה אונליין הם לא תמיד הנמוכים ביותר בהשוואה למחירי אתרי הרשתות המתחרות. למשל, מיץ תפוזים סחוט טבעי פרימור 1 ליטר נמכר ב-9.80 בוויקטורי וברמי לוי ב-9.70 שקלים. ק"ג בננה עולה בוויקטורי 4.90 שקל, אבל ביינות ביתן 2.90 וברמי לוי 2.80 שקלים. "פנסי פיסט" מזון לחתולים, עולה בוויקטורי 5.80 שקלים וביינות ביתן: 5.10 שקלים. במגה ובשופרסל: 5.90 שקלים.
"אנחנו לא באים לתת מחירים, למרות שהמחירים שלנו טובים ויש לנו 800-700 מבצעים באונליין, אנחנו נותנים פה שירות משופר", טוען רביד, "אצל רמי לוי יש בן אדם שכל הזמן יושב שם על המחשב ומשחק בלשנות את המחיר ב-10 אג' למעלה או למטה. אותי זה לא מעניין. אצלנו תקבלי כל מה שהזמנת או שתקבלי תחליף ראוי, כי הרי זו הבעיה באונליין לא המחירים".
כמה לקוחות יש לכם באתר היום?
"4,000 קונים קבועים. בסך הכל עברו באתר 20 אלף לקוחות. אני רוצה לחזור ל-20 אלף לקוחות, אני רוצה שהם יחזרו חזרה. הם עזבו אותנו כי נתנו שירות לא טוב. היינו בזמן בית-ספר. למדנו. לא היתה קורלציה בין הסניפים מהם עורכים את המשלוחים לאונליין לבין אתר האינטרנט. עכשיו תהיה. צריך לתת שירות מתאים, לארוז כמו שצריך וכן שכל מה שהזמנת תקבלי".
תחייבו על שקיות ניילון?
"אני לא שם שקיות בכלל במשלוח ולכן לא מחייב על שקיות".
למה למכור אונליין? זה מממן ארנונה וחשמל לסניפים
לפי רביד, שופרסל שולטת בשוק האונליין והיא מודל לחיקוי. "הם מחזיקים 70% מהאונליין, שוק שמגלגל 1.1 מיליארד שקל בשנה, אז יש להם כנראה 166 אלף לקוחות. הם עושים עבודה טובה. רשתות רמי לוי לא מדווחות, ויינות ביתן ומגה מוכרות בסדר גודל של 14 מיליון שקל. גם רשת מחסני השוק מוכרת אונליין אבל היא נכנסה רק עכשיו".
שופרסל פותחים מרלו"ג (מרכז לוגיסטי) חדש גם בשביל האתר והאפליקציה שלהם.
"אני לא מאמין במרלו"גים. יש 40 סוגי יופלה אז את כל זה אני צריך להחזיק במרלו"ג. יש לנו 3 אתרים (סניפי ויקטורי מ.ק) מהם נחלק מוצרים למזמינים אונליין - לוד, כפ"ס וקרית מוצקין, נוסיף את נשר וראש העין. אנחנו מחלקים לקריות, חיפה, השרון, ראש העין, אורנית, אלקנה, כל אזור כביש 5 עד אריאל, ר"ג, גבעתיים, גבעתיים, לוד, רחובות, ראשל"צ, חולון, בת ים, שוהם, לוד ורמלה".
בלי ב"ש, עפולה וקריית שמונה?
"לא גדרה, לא ב"ש ולא עפולה. עוד לא. המטרה היא לעלות במדרגות לא לעלות במעלית. קודם הולכים לראשל"צ ות"א, איפה שנמצאים האנשים שאוהבים לקנות אונליין. חכי עם עפולה, קודם כל אני רוצה לעמוד זקוף ולתת את מה שהתחייבתי לתת ואז אמשיך הלאה לערים אחרות".
מחיר המשלוח שלך - כמו של כולם. אין תחרות?
"משלוח עולה לרשת 48-39 שקל אז הצרכן מקבל מימון של 10 שקלים ואני עוד לא מדבר על עלות הקרטונים: 6 ארגזים לפחות במשלוח, עם החבקים, עם הקרח בפנים, זה עוד 15 שקל מימון. לדעתי בסך הכל יש 35 שקל מימון על כל משלוח. ועוד לא דיברתי על כוח האדם".
אתה תרוויח כסף על האונליין?
"לא. גם לא אפסיד אבל לא ארוויח. זה עוד רחוק".
אז למה למכור אונליין?
"בטווח הקצר: כי זה טוב לסניפים, זה מחזק את נקודת המכירה. אני אשלם שם את אותו שכר דירה, אותה ארנונה, אותו חשמל אבל יהיו להם עוד מכירות אז צמצמתי את עלות החשבונות במיידי. בטווח הארוך, העולם הולך לשם ואי אפשר להישאר מאחור. אז בעתיד ארוויח כסף. גם סופר שאני פותח לא מרוויח כסף בשנה הראשונה. גם לצרכן הכי זול לקנות אונליין: את קונה שם רק את מה שאת צריכה, את לא מוקסמת ממוצרים חדשים וממבצעים".