שתף קטע נבחר

 

פסח בחו"ל? כמה טיפים שכדאי לדעת על ביטוח הנסיעות

בחרתם לעשות את החג מעבר לים? אל תשכחו לוודא שיש לכם ביטוח נסיעות בתוקף. 6 טיפים שכדאי לקחת בחשבון לפני שאתם עוזבים את הארץ

ערב פסח ומאות אלפי ישראלים צפויים לחגוג את יציאת מצרים דווקא בניכר. בין ההכנות הרבות לחופשה, כדאי לשים לב גם לביטוח הנסיעות שנועד להעניק כיסוי לשלל מקרים בלתי צפויים.

 

ביטוח הוא דבר חשוב אך השאלה שמטרידה לא פחות היא האם חברת הביטוח תשלם לנו כשנזדקק לה. בשנת 2015 טיפלו חברות הביטוח בכ-48 אלף תביעות ביטוח נסיעות כאשר הסכום הכולל ששולם למבוטחים בתקופה זו הסתכם ב- 236 מיליון שקל. זה נראה סכום גדול, אך מסתבר שציבור המבוטחים שילם סכום כפול מזה עבור הביטוח.

 

ספק אם זה מנחם, אך למעשה רוב תביעות הביטוח נסגרות בפשרה כזו או אחרת בין המבוטח לחברה. מה שנדרש מאתנו, אחרי שכבר החלטנו לרכוש ביטוח, הוא גם לנקוט בפעולות הנכונות כדי להבטיח את הכיסוי המגיע לנו.

 

אז הנה כמה טיפים שמומלץ לקחת בחשבון, בתקווה שלא תזדקקו להם.

 

הפעילו את הביטוח בכרטיס האשראי

בין אם תחליטו לרכוש ביטוח ובין אם תחליטו להסתמך על הביטוח הבסיסי שמקנה כרטיס האשראי, מומלץ להתקשר ו"להפעיל" את ביטוח הנסיעות (חינם) שמקנה לכם כרטיס האשראי.

 

בהקשר זה יש לציין כי לאחרונה החליפה חברת AIG את חברת כלל כמבטחת של מחזיקי כרטיסי ישראכרט. בעקבות השינוי, גם בעלי כרטיסים שהיו פטורים מהצורך בהפעלה בכל פעם שהם יוצאים מהארץ – כעת הם נדרשים לעשות זאת.

 

מציעים לכם לבצע "הרחבה"? עשו קודם השוואה

חברות כרטיסי האשראי דורשות כאמור ממחזיקי הכרטיסים להתקשר למוקד ייעודי ולבצע "הפעלה" של הכרטיס. במוקד הזה של חברות הביטוח המבטחות, מוסבר לפונה כי הביטוח שמקנה לו הכרטיס הינו בסיסי ביותר, ולכן מומלץ לו לרכוש הרחבה.

 

לשאלה אם יש בכך צורך או לא - נתייחס בהמשך, בכל מקרה, אם החלטתם שיש צורך בביטוח רחב יותר, בדקו והשוו קודם הצעות ביטוח אחרות.

 

אתם עשויים לגלות שהרחבת הביטוח יקרה באופן משמעותי מרכישת ביטוח נפרד בחברה אחרת ולעיתים אף באותה חברה (למשל לקוח ישראכרט שמוצע לו לרכוש הרחבה ב-AIG, עשוי לגלות כי יוכל לרכוש פוליסה נפרדת באתר החברה במחיר זול יותר).

 

האם הפוליסה של חברת כרטיסי האשראי מספיקה?

מכיוון שמדובר בביטוח בסיסי, שבו הכיסוי על כל יום אשפוז מוגבל בסכום, על מנת שהוא יהיה שווה ערך, יש לבחון כמה נקודות:

 

להיכן אתם טסים? עלות יום אשפוז בתאילנד שונה מעלות יום אשפוז בניו-יורק. ברבים מהיעדים בחו"ל, היקף הכיסוי של הפוליסה לא יספיק במקרה של אשפוז.

 

מה מצב בריאותכם? סוג הביטוח הדרוש לבחור בן 22 בריא ורענן, שונה מזה הנחוץ לגבר בשנות ה-50 לחייו עם היסטוריה רפואית של התקפי לב. אם אתם סובלים ממחלה כלשהי או נוטלים תרופות באופן קבוע, הפוליסה הבסיסית כנראה לא תספיק לכם.

 

מה פרופיל הטיול שלכם? האם אתם בדרך ל"בטן-גב" בבית מלון על שפת הים התיכון, או בדרך לטיפוס על האוורסט? פעילות של ספורט אתגרי אינה מכוסה בפוליסה הבסיסית.

 

פוליסת ביטוח הנסיעות כוללת סעיפים רבים ומתייחסת למגוון "אירועי ביטוח" ולהיקף הכיסוי בכל אחד מהם (פינוי, הטסה רפואית, טיפול שיניים וכו'). מומלץ לבחון כאמור את הצרכים בהתאם לאופי הטיול, המיקום ומשך הזמן.

 

בשורה התחתונה, אפשר לומר כי ברוב המקרים פוליסת הביטוח שמציע כרטיס האשראי אינה מספקת. ובכל זאת מומלץ להפעיל את הביטוח הזה, שכן בין היתר הוא יכול "להשלים" ביטוח חיצוני שנרכש. למשל, בחלק מהביטוחים נדרשת תוספת תשלום עבור מטען, כך תוכלו לוותר על התוספת בביטוח הנרכש ולנצל את ביטוח המטען שמעניק כרטיס האשראי בחינם.

 

הקליטו את שיחת רכישת הביטוח

רוכשים ביטוח? מומלץ להקליט את השיחה. קורה לא פעם שנציג החברה מבטיח כי קיים כיסוי ביטוחי מסוים, אך בקרות אירוע חברת הביטוח טוענת כי כיסוי כזה לא קיים בפוליסה או מוחרג.

 

כאשר יש סתירה בין דברי נציג חברת הביטוח בשיחת הרכישה לבין הפוליסה, המצג שיצר נציג חברת הביטוח הוא הגובר. ראוי לציין כי כאשר אתם נשאלים שאלות על מצב בריאותכם במסגרת הליך מכירת הפוליסה, חשוב כמובן להגיד אמת וכן להשיב רק על מה שנשאלתם. 

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

הקפידו לשמור קבלות ולתעד מה שניתן

המלצה כללית היא לגבות פעולות שאנחנו עושים - לשמור קבלות, להעדיף במקרים מסוימים תשלום בכרטיס אשראי וכדומה. המלצה זו מקבלת משנה תוקף בעת צורך רפואי שנוצר - חשוב לשמור את כל הקבלות, גם אלו שאינן בגין הוצאות ישירות על תרופות או טיפול רפואי, כגון הוצאה על מונית לרופא וכדומה. כמו כן רצוי לתעד את האירוע, כאשר זה רלוונטי, למשל בעזרת הסמארטפון (עד כמה שניתן).

 

הגשתם תביעה? עמדו על זכויותיכם

אחרי שהגשתם תביעה וצרפתם את כל המסמכים הרלוונטיים, חשוב שתהיו מודעים לזכויות שלכם. אל תקבלו בהבנה כל דחיית תביעה של חברת ביטוח. היזהרו גם מחוקרי הביטוח, במיוחד הנחמדים המצהירים כי הם רוצים את טובתכם. ספרו להם רק את האמת ורק מה שאתם יודעים בוודאות כי הוא נכון.

 

נציין כי הזמן הממוצע לתשלום תביעה נע סביב 30 יום מהגשתה. אם ההתנהלות מול חברת הביטוח לא צלחה. זכרו כי למימוש זכויות בשווי של עד 34,000 שקל עומד לרשותכם, במקרה הצורך, בית המשפט לתביעות קטנות. לעיתים כדאי לוותר על אלפים בודדים כדי להכניס את התביעה למסגרת זו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים