לאחר שדווח כי ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט נערכת לפטר אלפי עובדים, היום (ד') אישרה החברה כי בכוונתה לפטר כ-10,000 עובדים. מדובר בקצת פחות מ-5% מכוח העבודה של החברה ברחבי העולם, כאשר מספר עובדיה הכולל עומד על למעלה מ-220 אלף. בשלב זה טרם ידוע כמה, אם בכלל, עובדים של החברה בישראל יאבדו את משרותיהם כחלק מהמהלך הנרחב.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט, אמר במכתב לעובדים כי "זוהי אחת מאותן החלטות קשות שנאלצנו לעשות ב-47 שנות החברה כדי להישאר משמעותיים בתעשייה הזו, שהיא אינה סלחנית כלפי מי שלא מוכן לאמץ שינויים".
1 צפייה בגלריה
משרדי מיקרוסופט בהרצליה
משרדי מיקרוסופט בהרצליה
משרדי מיקרוסופט בהרצליה
(צילום: רויטרס)
מהלך הפיטורים הנרחב צפוי להתחיל היום ולהימשך עד חודש מרץ הקרוב. מדובר בפיטורים הנרחבים ביותר שנעשו בחברה מזה כשמונה שנים, אז פוטרו כ-25 אלף עובדים בין השנים 2014 ל-2015.
לדברי נאדלה, המהלך צפוי לעלות לחברה כ-1.2 מיליארד דולר, כולל מענקי פיצויים והוצאות נלוות. יחד עם זאת, נאדלה ציין כי החברה תמשיך לגייס ב"אזורים אסטרטגיים", וכינה את ההתקדמות האחרונה בבינה מלאכותית "הגל הגדול הבא בתחום המחשוב".
ההודעה הנוכחית הגיעה לאחר שכבר בחודש אוקטובר האחרון אישרה החברה כי החלה במהלך של פיטורים קודם, אחרי שביולי הודיעה כי היא מתכננת לקצץ קצת פחות מ-1% מכלל העובדים שלה.
המהלך של מיקרוסופט מגיע אחרי שכמה ענקיות טכנולוגיה נוספות הודיעו על מהלכים דומים בחודשים האחרונים. בתחילת החודש הודיעה אמזון על פיטורי 18 אלף עובדים, שהם כ-6% מכוח האדם שלה. יום לפני כן הודיעה סיילפורס על פיטורי 8,000 עובדים, שהם כ-10% מכוח האדם שלה. בנובמבר הודיעה גם מטא על פיטורי 11 אלף עובדים (13% מכוח האדם).
בדומה לחברות טכנולוגיה רבות אחרות, מיקרוסופט הגדילה מאוד את קצב הגיוסים שלה במהלך תקופת הקורונה וגייסה כ-75 אלף עובדים משנת 2019 ועד היום. במקביל, הרווחים של מיקרוסופט גדלו בכ-58% בשלוש השנים האחרונות, אולם הצפי של החברה הוא להתמתנות בצל עליות הריבית והמגמה המאקרו-כלכלית הקשה שסובבת ברחבי העולם.
במקביל, החברה בעלת שווי שוק של כ-1.78 טריליון דולר, אמורה לפרסם את הדוחות הכספיים שלה בשבוע הבא. ברבעון האחרון, אשר הסתיים בחודש אוקטובר, החברה דיווחה על הצמיחה הנמוכה ביותר שלה מזה חמש שנים והזהירה כי התוצאות הבאות עלויות להיות קשות אף יותר.