פלייטיקה רוכשת את חברת הגיימינג הישראלית Jelly Button בעשרות מיליוני דולרים
זו הרכישה העשירית של החברה ב-5 השנים האחרונות והחמישית בישראל. Jelly Button נוסדה ב-2011 ומתמחה בפיתוח משחקים מרובי משתתפים למובייל. עד כה גייסה החברה כ-1.5 מיליון דולר
פלייטיקה הודיעה היום (ב') על רכישת חברת המשחקים הישראלית Jelly Button תמורת כמה עשרות מיליוני דולרים. פלייטיקה עצמה נרכשה לפני כשנה תמורת 4.4 מיליארד דולר על-ידי תאגיד סיני, בראשות מפתחת המשחקים Giant Interactive. זוהי הרכישה העשירית של פלייטיקה בחמש השנים האחרונות והחמישית בישראל.
Jelly Button שמפתחת משחקי קז'ואל מרובי משתתפים למובייל נוסדה בשנת 2011 על ידי רון רג'ואן, רון סרנגה, אלון לב, מור שני ומוטי נובו, וגייסה רק סבב סיד של 1.5 מיליון דולר מ-Kaedan capital. היא מעסיקה היום 80 עובדים בתל אביב, ותמשיך לפעול ממשרדיה בתל אביב. העסקה צפויה להתממש עד סוף השנה.
לפי הערכת אריק סנדלר, ה-CFO של פלייטיקה, שוק הגיימינג הישראלי מונה כיום כ-200 חברות. סטארט-אפים בתחום מגייסים לרוב סכומים קטנים יחסית מקרנות הון סיכון הן בשל רתיעה מסוימת של הקרנות עצמן מהתחום והן בשל העובדה שבמקרים רבים הן הופכות לרווחיות בשלב מוקדם מאוד.
"אנחנו היינו רווחיים כבר מהיום הראשון" אומר סנדלר לכלכליסט. "אני חושב שיש בארץ את כל המאפיינים שיכולים להצמיח חברות גיימינג מוצלחות: החוצפה הישראלית, היכולת לנוע ולקבל החלטות מהר, יצירתיות ואנשי פיתוח מעולים", מסר סנדלר.
"מאז הרכישה הראשונה שלנו ב-2012, זיהינו בהצלחה מוצרים וצוותים מבטיחים. שילוב החברות החדשות בתוך פלייטיקה מאפשר לנו להעצים את פעילויות השיווק והמוניטיזציה. אנו משביחים את החברות אשר נרכשות על ידינו", אומר רוברט אנטוקול, מנכ"ל ומייסד פלייטיקה.
"רוב הרכישות שלנו התרחשו כי זיהינו חברות שיש להן משחקים באיכות גבוהה מבחינת המוצר עצמו", מסביר סנדלר. "מה שאנחנו יודעים לעשות היטב זה לקחת את המוצר הזה ולהלביש עליו את השכבות של BI, שיווק ומוניטיזציה ולהפוך את המשחקים האלה להצלחה. זה מה שעשינו בכל הרכישות, כאשר אנחנו מאפשרים לחברות להמשיך לפעול בצורה עצמאית לגמרי. למעשה, בחברות שרכשנו הכפלנו את ההכנסות פי 20-30 תוך פרק זמן קצר למדי".
פלייטיקה מתמחה בפיתוח משחקים חברתיים, דהיינו כאלה שמשוחקים בפלטפורמות כמו פייסבוק שקיימת בהן אינטראקציה חברתית, אבל היא מבצעת רכישות כמו זו שלJelly Button כדי להתרחב גם לתחומים שאינם בליבת הפיתוח שלה.
"המטרה שלנו היא להיות חברת המשחקים החברתיים הכי גדולה בעולם" אומר סנדלר, "ולשם כך יש לנו אסטרטגיית גדילה אסרטיבית מאוד שכוללת גם רכישות. למעשה אנחנו מנהלים בימים אלה מגעים מתקדמים מאוד עם שתי חברות נוספות, אחת מהן ישראלית גם היא".
פלייטיקה הוקמה בשנת 2010 על ידי היזמים הישראלים רוברט אנטוקול ואורי שחק. בשנת 2011 , פחות משנה לאחר הקמתה, נמכרה ל-Caesars Interactive Entertainment (או CIE) בתמורה לכ-130 מיליון דולר.