שתף קטע נבחר

 

"זה פשוט מקומם": הצ'ק חזר 3 פעמים - בלי סיבה

אדם פרטי בסך הכל רצה להפקיד לחשבונו צ'ק שקיבל במסגרת עבודתו. אך בנק לאומי הערים עליו קשיים והחזיר את הצ'ק שלוש פעמים בלי סיבה - גם אחרי שהזהיר את הבנק שלא יעשה זאת. הבנק: "מדובר בתקלה. מתנצלים על אי הנוחות"

גיל קלר לא האמין שזה קורה לו: שלוש פעמים הוא ניסה להפקיד צ'ק לחשבונו, אך בכל פעם בנק לאומי החזיר את הצ'ק בלי סיבה. "נגרם לי נזק רב", הוא מספר ומוסיף כי בכוונתו להגיש תביעה נגד הבנק. 

 

זינוק של 10% במספר הצ'קים החוזרים ב-2017; עמלות הבנקים גדלו

הפיקוח: בנקים ביטלו הפקדות צ'קים בניגוד לחוק

 

הסיפור החל כשבמסגרת עבודתו, הונפק לקלר צ'ק על סך 90 אלף שקל מחברת הביטוח איילון הנמשך מחשבונה בסניף הראשי של בנק לאומי ברחוב הרצל בתל אביב.

 

מכיוון שמדובר בצ'ק מסחרי (צ'ק של חברה) על הצ'ק הודפס שמו המלא של קלר בשורת המוטב וכן לכל אורך הצ'ק עצמו, כך שלא ניתן לפספס למי בדיוק מיועד הצ'ק הזה. בנוסף, חתם קלר גם בגב הצ'ק ורשם את מספר החשבון להפקדה.

 

 (צילום: עמית מגל) (צילום: עמית מגל)

ב-4 ביוני הוא הפקיד את הצ'ק שנרשם עבורו, בחשבונו בבנק מזרחי. ואולם יום למחרת הוא הופתע לגלות שהצ'ק חזר. מה הסיבה? בנק לאומי החזיר את הצ'ק עם הערה ש"ההיסב אינו תקין".

 

נציין כי "היסב" משמעותו שהמוטב בצ'ק, כלומר האדם שהצ'ק נרשם על שמו, מעביר אותו על ידי חתימת הסבה, לטובת מישהו אחר.

 

אלא שלא ברור מה הרלוונטיות ל"היסב" אם הצ'ק רשום על שמו והופקד לחשבונו של קלר. מה עוד שעל הצ'ק מודפסות בבירור המילים "למוטב בלבד" כך שלא ניתן כלל להסב אותו.

 

הצ'ק שהוחזר
הצ'ק שהוחזר

בבנק מזרחי לא ידעו להסביר מה פשר הסירוב של בנק לאומי לכבד את הצ'ק. קלר חשב שמדובר בטעות של בנק לאומי והחליט להפקיד שוב את הצ'ק, הפעם בנק מזרחי הוסיף לצ'ק חותמת "הוחתם זיכינו". אולם שוב בנק לאומי החזיר את הצ'ק וגם הפעם כתב הבנק שהסיבה היא "היסב לא תקין".

 

קלר, שהיה זקוק בדחיפות להפקדת הכסף, פנה במכתב בהול לסניף המרכזי של בנק לאומי שם מתנהל החשבון ממנו נמשך הצ'ק ודרש להבין מה פשר הסירוב לממש את הצ'ק. הוא דרש מהם לכבד את הצ'ק שנמסר לו והופקד כדין וציין כי בכוונתו להפקיד אותו פעם נוספת. קלר הזהיר את בנק לאומי כי אם הצ'ק יחזור שוב הוא יפתח בהליכי גבייה נגדו.

 

הוא היה בטוח שאחרי מכתב האזהרה הצ'ק סוף סוף יופקד, אך שוב הוא הופתע לגלות שגם הפעם בנק לאומי החזיר את הצ'ק ושוב מאותה סיבה תמוהה, כשאף אחד בבנק לא הצליח לספק הסבר לכך.

 

בשיחה עם ynet מספר קלר כי בסופו של דבר הכסף הועבר בהעברה בנקאית על ידי איילון, כשבועיים אחרי שהופקד הצ'ק לראשונה. "אין ספק שזה מקומם ונגרם לי נזק רב במסגרת עבודתי, כתוצאה מהעיכוב הזה", אמר. "זה פגע גם במוניטין מול הלקוחות שלי, מכיוון שהכסף הזה היה מיועד לתשלום עבורם". קלר מוסיף, כי טרם בדק את פירוט חשבון העו"ש שלו, אך סביר להניח שבנק מזרחי גבה גם עמלות על החזרת הצ'קים.

 

נציין כי על פי תעריפון הבנק, בגין כל החזרת צ'ק נגבית עמלה של 19 שקל.

 

קלר מוסיף כי בכוונתו להגיש נגד הבנק תביעה בגין הנזק ועוגמת הנפש שנגרמה לו.

 

מבנק לאומי נמסר בתגובה: "מדובר בתקלה טכנית נקודתית. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוח".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים