שתף קטע נבחר

מחליפים מטבח? כך תכנון נכון יחסוך לכם כסף

אם לא תבחרו את מכשירי החשמל העיקריים לפני שלב תכנון המטבח, תיאלצו להתפשר על מגוון, נוחות ומחיר. אתר "המקצוענים" עם כל מה שחשוב לדעת לפני, כדי שחווית השימוש בו תהיה נוחה

מקרר ליד הקיר עלול להגביל את יכולת השימוש שלכם בו, מדיח בצמוד לפינת המטבח יגביל את פתיחת הארונות ותנור מול המקרר יעלה משמעותית את חשבון החשמל שלכם. רגע לפני שאתם סוגרים עם נגר או עם חברת מטבחים, הנה כמה דברים שחובה להתייחס אליהם.

 

אז אילו מכשירי חשמל חובה לבחור מראש ומה ניתן להשאיר לשלב הסופי, מה ההבדל בין אינטגרלי לחצי אינטגרלי ובאילו מקרים נהיה כבולים למידות שבחרנו? אתר "המקצוענים" עם המדריך – כתבה ראשונה בסדרה.

 

    (צילום: יח
המרחק בין האי לארונות המטבח ישפיע על בחירת מכשירי החשמל(צילום: יח"צ, באדיבות סימנס מוצרי חשמל)

בחרו את מכשירי החשמל הגדולים לפני תכנון המטבח

קחו בחשבון שכל מוצר חשמלי גדול שאינו במידות סטנדרטיות יחייב אתכם לבחור מראש במידות לא סטנדרטיות בתכנון המטבח. אם מדובר בשדרוג מטבח קיים, הדבר יכול לייקר משמעותית. "במידה שהנכם בתקציב מוגבל תחליטו על 2-3 מוצרי חשמל שחשוב לכם יותר להשקיע בהם, ואת היתר תוכלו לרכוש או לשדרג בהמשך (תוך שמירה על נישה בגודל שתתאים לצרכי המשפחה שיכולים להשתנות בעשור הקרוב)", ממליצים במוקד השירות של אתר "המקצוענים".

 

אם אתם לא יודעים בדיוק מהם המכשירים החשמליים שתרצו לשים במטבח, כדאי לפחות שתחליטו על המידות שלהם. "יש מוצרים שניתן לרכוש בהמשך, אך יש מוצרים שחשוב מאוד לבחור מראש", מוסיפים במוקד השירות. "המוצרים שניתן להוסיף בעתיד ולהחליף בקלות הם תנור בילד-אין ומדיח כלים. זאת משום שלרוב המידות שלהם סטנדרטיות".

 

עוד כתבות בנושא:

איך מונעים עובש בבית  

נקודות התורפה של מערכות אזעקה ומיגון לבית

סימנים של רטיבות

 

    (צילום: יח
כשהמטבח הוא חלק מהסלון, התכנון מאתגר יותר(צילום: יח"צ, באדיבות סימנס מוצרי חשמל)

להשוויץ במכשירי החשמל או להצניע אותם?  

"מבחינה עיצובית, כדאי שיהיה קשר בין מכשירי החשמל השונים (מבחינת סגנון העיצוב שלהם והגוון)", מסביר דני דבח, מנהל המכירות של סימנס. אם למשל בחרתם במטבח רטרו, סביר להניח שתרצו שיהיה קשר בין מכשירי החשמל גם בתחום זה. אם המטבח מודרני היי-טקיסטי, כדאי לבחור מראש את נראות החזית של מכשירי החשמל.

 

"הדבר קריטי כשמדובר במכשירים שיהיו גלויים לעין: כיריים, תנור, מיקרוגל וקולט אדים (שאינו נשלף)", מוסיף דבח. "לגבי יתר המוצרים האינטגרליים (מקרר, מדיח כלים וכו'), הרי שאין משמעות לעיצוב אם הם ממילא מוסתרים בחזית אחידה שתואמת את שאר החזיתות של המטבח. מדיח כלים הוא המוצר היחידי שיכול להיות גם חצי-אינטגרלי, כלומר רק שצג ההפעלה שלו יבלוט כלפי חוץ, בעוד חזית הדלת אחידה ותואמת לשאר המטבח".

 

אם לא תכינו תשתית מראש, תשלמו בהמשך ביוקר על נקודות חשמל, מים וגז

בשלב הבנייה או השיפוץ הרבה יותר זול להכין תשתית ולא להשתמש בה, מאשר להוסיף אותה לאחר שהמטבח גמור. "אני תמיד ממליצה לדאוג לשקע תלת-פאזי ולתשתית גז", אומרת לילי שלו, מעצבת פנים. "גם אם נדמה לכם שאתם בטוחים שאתם הולכים להשתמש רק בכיריים חשמליים או בכיריים מגז, כדאי לחשוב לטווח ארוך ולאפשר אפשרות לשנות בעתיד. אחרת, לחצוב ברצפה ובקירות ולפרק ארונות, יעלה לכם הרבה יותר כסף. זה לא מסוג הדברים שמומלץ לחסוך בהם. לגבי יתר המכשירים: בר-מים, כיור ומכונת קפה אינטגרלית – כדאי לדאוג להם לתשתית מים וביוב מראש, במקום להוסיף בהמשך חיבורים ארעיים ופחות אסתטיים, או כאלו שיעלה הרבה מאוד כסף להוסיף אותם בשלב מאוחר".

 

דבח: "חציבה בקיר לצורך הוספת חיבור למים לשם התקנת מכונת קפה, היא בהחלט פעולה מיותרת שניתן להימנע ממנה".

 

גם חשיבה על מערכת האוורור ועל הקרבה בין האלמנטים השונים במטבח, חשובה. דבח: "מערכת האוורור היא בעלת תפקיד חשוב ששומרת על המכשיר מנזקים ומאפשרת חיסכון באנרגיה. חסימת פתחי האוורור יכולה לפגוע ביעילות המקרר ולהגדיל את צריכת החשמל שלו. כשהמקרר עצמאי (פרי-סטנדינג) מערכת האוורור שלו פועלת ללא בעיה מפני שהיא חשופה לחלל החדר ואין מה שיחסום אותה. לעומת זאת, כשרוכשים מקרר אינטגרלי, חשוב לשים לב למיקום של האוורור. הפתרון היעיל ביותר הוא אוורור בחלק התחתון, כך שאין פגיעה בתפקוד המקרר וגם לא בעיצוב".

 

לדבריו, "להוסיף בסיום נקודת גז יעלה כ-2,000 שקל, ולהוסיף שקע תלת-פאזי יעלה 1,500 שקל. אם מתמחרים זאת מראש כחלק מהשיפוץ המחיר הרבה יותר נמוך. בניינים חדשים, בדרך-כלל יש תשתית תלת-פאזית בארון החשמל, אבל לא דווקא יש נקודה תלת-פאזית במטבח. זה מסוג הדברים שחשוב לשדרג בזמן מול הקבלן".

 

    (צילום: יח
סוג הכיריים ישפיע על בחירת קולט האדים ומיקומו(צילום: יח"צ חו"ל, באדיבות Beko)

רכזו את כל המכשירים הקטנים באזור אחד שניתן להסתיר בקלות  

הקרבה בין המטבח לסלון מאתגרת מאוד מבחינת שמירה על הסדר והניקיון. אז מה לגבי מכשירי חשמל קטנים יותר, שרוכשים לאורך השנים ונהוג להתחדש איתם מדי פעם?

אלכס לוין, מנהל הדרכה בברימאג: "ניתן למקם את כל המכשירים האלו במתחם מסוים ולהגיף אותו עם תריס מעוצב, כדי שמראה השיש יהיה נקי ומעוצב יותר. זה אמנם נמצא במיקום זמין, ולא מצריך להכניס ולהוציא אותם מהארונות לפני ואחרי השימוש, אך בתנועה יד אחת, הם 'נעלמים' מהעין".

 

"את מכשירי החשמל הקטנים בהחלט ניתן לרכוש בהמשך, אך אם הם מצריכים תשתית מסוימת (כמו בר-מים) כדאי לתכנן אותם מראש", מסביר דבח. "כדאי להיות מודעים גם למגמה של מעבר מבר-מים המוצב על השיש לברז דק הממוקם ליד הכיור. הוא מתמקם בסמוך לברז העיקרי של הכיור ומאפשר מים מסוננים קרים או רותחים, בלחיצת כפתור. כל המנגנון שלו ממוקם מתחת לכיור, כך שהוא מפנה את שטח העבודה על השיש. אמנם כיום המחיר של ברז זה די עדיין גבוה, אך נראה שהעולם הולך לשם, ובעתיד הלא רחוק הוא יהיה בתעריף נמוך יותר ובר השגה. כמו כן, נכנס לשימוש גובר גם טוחן אשפה, שגם הוא תופס נפח מתחת לכיור".

 

וכשמכשירי החשמל מפנים את מקומם מהשיש אל הארונות שתחת לכיור, נותרת בעיה אחת לא פתורה: היכן למקם את פח האשפה. דבח: "כדי להתמודד עם בעיה זו, ניתן למקם מראש את מסנני המים ואת המנגנון של טוחן האשפה בארונית הסמוכה לכיור, וכך להשאיר את המקום פנוי לפח אשפה, שהצורך היומיומי בנגישות אליו, גבוה יותר".

 

צריכים נגר למטבח? לחצו כאן

 

ynet הוא שותף באתר "המקצוענים"  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יח"צ חו"ל, באדיבות Beko
צילום: יח"צ חו"ל, באדיבות Beko
מומלצים