אם לא נוח מחזירים: מזרן בקופסה ישר הביתה
שחקן נוסף נכנס לתחום המכירה המקוונת של מזרנים, המגיעים לבית ארוזים, וניתן להחזירם לחברה לאחר תקופת ניסיון
טרנד המזרנים בקופסה הולך ותופס תאוצה בישראל. אבי גרוס, שהשקיע בעבר בסופר קופיקס באמצעות קרן גרין לנטרן וכיום מושקע במחלבות גד, ומי שהקים והיה מבעלי אחת מחברות הטקסטיל הגדולות בארה"ב (Divatex), נכנס עכשיו לתחום עם חברת "פנדה", שמפעילה אתר מקוון לרכישת מזרנים. הייצור מתבצע בשיתוף יצרנית ענק של מזרנים מסין בעלת טכנולוגיית דחיסה שמאפשרת לשלוח את המזרן ארוז בקופסה הביתה.
ב"ידיעות אחרונות" דווח כי מי שהחלה את הטרנד היא החברה האמריקאית "קספר" שזכתה להצלחה עצומה. בעקבותיה צצו מספר חברות, גם בארץ, שמשווקות מזרנים דרך האינטרנט ומבטיחות בין חודשיים ל־100 ימי ניסיון כדי להפחית את החשש של הלקוחות מהזמנה דרך הרשת. מזרני פנדה, בדומה למזרנים של קספר, מגיעים דחוסים ומגולגלים בתוך קופסה לבית הלקוח, ללא עלות משלוח.
גרוס כבר מחזיק בפעילות מזרנים בארה"ב, והוא משווק אותם לרשתות מובילות. שיווק מזרנים אונליין הוא אחת הקטגוריות הצומחות ביותר בארה"ב.
בארץ כבר נוצרה תחרות בתחום המזרנים בקופסה, שהביאה למחירים אטרקטיביים שנעים בין 1,600 ל־3,500 שקל למזרן. בין החברות שמציעות מזרנים בקופסה נמצאות nest, שאת מזרוניה אפשר לבחון פיזית גם בחנויות של "ארונות הראל" (ובנוסף מציעה 60 ימי ניסיון), והמותג simba - שמשווק על ידי "אירופלקס", ובדומה לפנדה נמכר עם 100 ימי ניסיון שבמהלכם אפשר להחזיר את המזרן.
"קספר פיצחה את הרגלי הצריכה של הדור הצעיר אליו היא פונה - דור שאין לו כוח וסבלנות להסתובב בין חנויות", אומר גרוס, שמוסיף כי נחשף למהפך בהרגלי הצריכה של האמריקאים בתחום המזרנים והחליט "להביא את הבשורה לישראל". עוד הוסיף שהמחיר אטרקטיבי מאחר שאין אולמות תצוגה או חנויות.
צילום: shutterstock
מומלצים