החלומות של דנה
דנה רפפורט, שהקימה את מותג הגרביונים "זוהרה טייטס", רוצה להיות בינלאומית ולגדול. שתי מנטוריות הגיעו עד לחנות שלה בתל אביב וניסו לעזור לה להגשים את החלום
בשיתוף בנק הפועלים
אטומים, שקופים, חלקים, מודפסים, צבעוניים, סולידיים, עם כף רגל, ללא כף רגל, מכותנה או מסופר-סטרץ'. אם הנשימה לא נעצרה לכם עד עכשיו, אז כנראה גם אתם כבר ביקרתם בזוהרה טייטס, ממלכת הגרביונים הישראלית והתגשמות חלומה של דנה רפפורט (36), מי שעומדת מאחורי הרשת הצעירה שהקדישה את עצמה לפריט האופנה הנשי והאלגנטי הזה.
רפפורט, שניחנה תמיד בחיבה לאופנה, שברה את הרגליים בחיפושיה אחרי גרביונים שונים וייחודיים, אך למרבה אכזבתה פריט אופנתי זה לא זכה בישראל לזרקור ראוי, ורובם של העיצובים היו סטנדרטיים ומשעממים. זה היה הטריגר עבורה לפתוח את החנות הראשונה בישראל שמוקדשת לגרביונים שנפתחה ברחוב דיזנגוף בתל־אביב בשנת 2010. בהמשך פתחה רפפורט חנות נוספת בקניוןTLV Fashion Mall בעיר, ומלבד שתי החנויות האלו גרביוני זוהרה טייטס משווקים ב־250 נקודות מכירה בארץ ובעולם, ברשת הפארמים החדשה BE של שופרסל, וכמו כן באתר החברה ברשת.
"זוהרה צריכה להיות חנות בינלאומית", קובעת רפפורט בנחרצות, ומסבירה שחלומה הגדול הוא להפוך למותג מוכר בכל העולם. "ובשביל לצאת לשוק העולמי אני צריכה למצוא משקיעים. היעד הוא פתיחת חנויות נוספות שימכרו ישירות לצרכנים מכל נקודה בעולם. אנחנו לא רוצים לעבוד עם מתווכים חיצוניים ולמכור את המותג בתוך חנויות אחרות".
הראשונה שהגיעה אל החנות הדיזנגופית הייתה אביבית בנדר, מנהלת המטה וניהול השינוי של החטיבה הקמעונאית בבנק הפועלים. "זה עולם הגרביונים שלנו המיועדים לנשים וילדות, ועיקר התמחותנו היא בגרביונים מודפסים", סיפרה רפפורט לבנדר תוך כדי הסיור. "הרעיון שלי היה לקחת פריט אופנה שנהוג להתעלם ממנו ולהפוך אותו לפריט אופנתי עם סטייל ואמירה. בחנות שלנו ניתן למצוא מעל ל-500 זוגות גרביונים שונים במגוון רחב של עיצובים והדפסים", סיפרה.
"המוטו של החברה הוא 'אמנות דרך גרביונים', ואנחנו מקפידים גם על איכות המוצר כדי שהאישה תרגיש בו הכי נוח שאפשר. כל ניהול החברה מתבסס על נשים שחיות את עולם האופנה, ובגלל זה אנחנו יודעות מה הכי טוב ללקוחות שלנו. אף אחד בעולם לא מגיע לרמת עיצוב גרביונים כמו שאנחנו עושות. אין אף חברה שהתמקצעה בדרכים שאנחנו מעצבים בהן. יש חברות גדולות מאיתנו, אבל אף אחת לא התמקדה בטכניקה המסוימת שלנו, טכניקת ההדפסה", הוסיפה.
רפפורט ציינה בפני בנדר כי עיצוב הגרביונים נעשה בישראל, וכי גם חנות האונליין של החברה מאוד פעילה. בנדר הקשיבה ואז הסבירה כי על רפפורט אכן לשקול את ההתרחבות באמצעות חבירה למשקיע אסטרטגי או פיננסי, וגם הסבירה את ההבדלים: "משקיע אסטרטגי, המגיע מהתחום, יוכל לתת ערכים סינרגטיים לעסק שלך ולעזור לו לצמוח, ומצד שני משקיע פיננסי ייתן לך להמשיך לקיים את הבעלות על העסק שלך עם התפיסה הניהולית שלך והראייה האישית שלך".
בסיכום המפגש בין השתיים ציינה בנדר: "הסתכלתי על הנתונים של העסק ובהחלט ניכרת צמיחה מרשימה בשנתיים האחרונות. עם זאת, אני ממליצה לך להסתכל על מבנה העלויות של העסק ולראות איפה אפשר לייעל אותו. בסופו של דבר קמעונאות היא ירידה לפרטים הקטנים, וכל חיסכון שתוכלי לבצע יוכל לשרת אותך קדימה עם רווחיות גולמית ותפעולית גבוהים יותר בשאיפות העסקיות שלך. כמו כן, אם השאיפה שלך היא לצאת לחו"ל ולשווקים המערביים בפרט, כדאי לך לבנות תוכנית עסקית ברורה ופשוטה שמראה חזון ברור לפחות חמש שנים קדימה על כמויות המוצרים, סוג המוצרים ואיכותם, והארצות שבהן תרצי להתמקד. בנקודה זו אני ממליצה לך על ארצות קרות יותר כמו ארה"ב ורוסיה, שבהן הגרביונים הם פריט חובה. יתרה מכך, הייתי שמה את רוב מרצי על המסחר המקוון ופחות על החנויות הפיזיות, כי זהו העתיד. באופן אישי, התרשמתי מאוד ממך ומהרשת ואני בטוחה שתבקיעי החוצה לשווקים הבינלאומיים, ובגדול. אני בכל מקרה אמשיך לעקוב אחרייך גם באינסטגרם".
גל כסיף, סגנית מנהלת מחלקה עסקית בסניף הצפון (ת"א) בבנק הפועלים: "אני מלווה את זוהרה טייטס קרוב לארבע שנים, ובשנה האחרונה הליווי הפך לצמוד ואינטנסיבי יותר. בשנתיים האחרונות העסק רושם התרחבות וצמיחה במישורים שונים, ולמרות שדנה היא מאוד צנועה בהווייתה לפי דעתי היא מגשימת חלומות של ממש, אישה פורצת דרך ומעזה שיודעת להיעזר בבנק, שהוא אחד מהגורמים המשמעותיים בצמיחה של כל עסק".
"עסק של גרביונים כמו זוהרה טייטס, שלאנשים מסוימים נשמע בהתחלה קצת מופרך, הוא דוגמה טובה לכך שאם אדם מזהה נישה שאף אחד לא נגע בה לפניו והוא יודע להפוך זאת לאמנות, אז התוצאות מגיעות.
"באופן כללי, אני חושבת שעסקים קטנים ובינוניים, בטח בתחום האופנה, צריכים להיות מודעים כל הזמן לתזרים הבנקאי שלהם. הם צריכים לדעת גם כיצד לנהל את העסק ואיך להתנהל כספית, דבר שהרבה בעלי עסקים לא יודעים לעשות".
בשיתוף בנק הפועלים