שתף קטע נבחר

מה עשו שגריר האיחוד האירופי, קונסול ליטאי ומיליארדר בינ״ל במרינה הרצליה

מועדון השגרירים הזרים בישראל ערך את טקס "דיפלומט השנה", במהלכו העניק לראשונה אות הצטיינות לקידום קשרי חוץ עסקיים לאיש העסקים טדי שגיא. שגיא, הפועל בין היתר בבריטניה, ניצל את ההזדמנות כדי לדבר על פתרון לסוגיית הברקזיט

מועדון השגרירים הזרים בישראל ערך את טקס "דיפלומט השנה" בו מוענקים בכל שנה אותות ההצטיינות בקטגוריות "שגריר השנה" ו"קונסול הכבוד של השנה". לראשונה השנה הוענק אות הצטיינות בקטגוריה של קידום קשרי החוץ הבינלאומיים העסקיים של ישראל.

 

הטקס, שנערך באופן מסורתי במרינה בהרצליה - עיר השגרירים - נערך בחסות החברה העירונית לפיתוח תיירות בהרצליה בנוכחות ראש העיר הרצליה, משה פדלון, יו"ר החברה לפיתוח התיירות עפרה בל, סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, עשרות שגרירים זרים, דיפלומטים ואנשי עסקים.

טדי שגיא, עמנואל ז'ופרה ויצחק אלדן.  (צילום: לירון אלמוג)
טדי שגיא, עמנואל ז'ופרה ויצחק אלדן(צילום: לירון אלמוג)
 

שגריר האיחוד האירופי בישראל, עמנואל ז'ופרה, קיבל את אות ההצטיינות בקטגורית "שגריר השנה". השגריר ז'ופרה מונה לשגריר האיחוד האירופי בישראל לפני כשנה וחצי ונחשב לשגריר דומיננטי מאד המעורב בציבוריות הישראלית. ז'ופרה הודה למועדון השגרירים בישראל ולנשיא המועדון, השגריר יצחק אלדן: "אני משבח את הארגון הזה על כך שהוא נותן לנו, הדיפלומטים, להרגיש בבית בישראל ועל עבודתם כשגרירי רצון טוב עבור ארצם. פרס זה משמעותי עבורי, שכן הוא משקף את המציאות של היחסים העמוקים והחשובים בין האיחוד האירופי לישראל.

 

חילוקי דעות שקיימים בנושאים מסוימים לא יכולים ולא צריכים להאפיל על כל מערכת היחסים שלנו בנושאים רבים והמועילים לאיחוד ולישראל. בעבודה היומיומית שלי אני רואה כמה הערכה ושיתוף פעולה יש, ושאיפה בקרב הישראלים להתקרב אף יותר לאיחוד האירופי ולאירופה. פרס זה הוא עידוד לכל מי שרוצה לראות יחסים קרובים וחמים בינינו".

 

טדי שגיא גנב את ההצגה

בקטגורית "קונסול הכבוד של השנה" זכה קונסול הכבוד של ליטא ונשיא המועדון התעשייתי מסחרי אמנון דותן. דותן (75) בעל רקורד בעשיה למען פיתוח הכלכלה בישראל, בין היתר כיהן כנשיא ארגון הגג של לשכות המסחר הדו לאומיות, יו"ר לשכת המסחר ישראל-בריטניה, יו"ר רדימיקס ויו"ר נשר. דותן הוא קונסול הכבוד של ליטא בישראל משנת 2008 ועבורו המינוי ממשלת ליטא הוא בעל משמעות מיוחדת מאד בשל העובדה כל המשפחה של הוריו - שניהם ילידי ליטא - נספו בשואה.

 

   (צילום: לירון אלמוג)
מימין לשמאל: אמנון דותן, עימנואל ז'ופרה, יצחק אלדן, טדי שגיא, עמי שגיא, משה פדלון, עפרה בל, יורם נאור, מני בניש. קרדיט לירון אלמוג(צילום: לירון אלמוג)

 

את ההצגה גנב איש העסקים טדי שגיא שזכה באות הצטיינות על קידום קשרי החוץ הבינלאומיים העסקיים של ישראל. שגיא, שלווה בבת זוגו והיה למוקד התעניינות מצד השגרירים הזרים, ציין בנאומו כי כלכלת בריטניה וכלכלת האיחוד האירופי תלויות זו בזו והביע את תקוותו לפתרון בסוגיית הברקזיט, כזה שבו שני הצדדים יתגמשו מעט. טוני פיי, סגן השגריר הבריטי, שהציג את שגיא וקרא לו לקבלת הפרס ציין ששגיא נחשב לאגדה חיה אמיתית בבריטניה.

 

מועדון השגרירים בישראל הוא גוף לא פוליטי, ללא מטרת רווח ובלתי תלוי, שבו חברים השגרירים הזרים המשרתים בישראל, עשרות קונסולי כבוד וחברי כבוד. מטרת הארגון היא לחבר בין הקהילה הדיפלומטית לבין החברה הישראלית.

 

יו"ר החברה העירונית לפיתוח תיירות בהרצליה עפרה בל מסרה: "העיר הרצליה נבחרה כמקום המגורים המועדף על השגרירים הזרים בישראל והסגל הדיפלומטי ולא בכדי. השילוב בטקס זה של אנשי העסקים יחד עם דיפלומטים ושגרירים הוא מהותה של העיר הרצליה - בה לצד שגרירויות ובתי שגרירים מתפתחת תעשיית הייטק ענפה, מתחמים עסקיים וחברות בין לאומיות ואנו גאים על כך".

 

עוד נכחו באירוע: נשיא לשכת המסחר, אוריאל לין, איש העסקים הבינ"ל דניל לין, קונסול הכבוד של רואנדה, חזי בצלאל, קונסולית הכבוד של לטביה שרה אללוף וגד פרופר

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: לירון אלמוג
טדי שגיא, עמנואל ז'ופרה יצחק אלדן
צילום: לירון אלמוג
מומלצים