פרסום מסורתי? "כדאי להשקיע במדיה דיגיטלית"
דניאל פינטו, מנכ"ל קרן ההשקעות סטנהופ קפיטל, מסביר בריאיון לאולפן ynet למה כדאי למשקיעים לשים את כספם על סטארטאפים בתחום הביג דאטה. "החברות הגדולות ביותר בעולם מעבירות את התקציבים שלהן לשם"
אם יש לכם קצת כסף פנוי, ייתכן שכדאי לכם לשקול להשקיע אותו בתחום המדיה הדיגטילית. כך לפחות סבור דניאל פינטו, מנכ"ל קרן ההשקעות סטנהופ קפיטל (Stanhope capital), בריאיון לאולפן ynet. פינטו, ישראלי-צרפתי שייסד את הקרן שמנהלת סניפים ברחבי העולם, פתח השבוע סניף נוסף בצרפת.
WeWork המשיכה להפסיד ברבעון הראשון - אבל צמצמה מעט את ההפסד
הפספוס של עולם הפרסום: בני 50+ מאופיינים בפייסבוק כאוכלוסייה חולה ונזקקת
2019 בפרסום: עדיפות לפרסומות בדיגיטל
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
"פעם פרסום היה כמו הפצצה של בי-52, לא יכולת להגיע לאנשים שרצית להגיע אליהם", הוא אומר, "עם פרסום דיגיטלי אתה יכול להיות מאוד מדויק עם מי שאתה רוצה לטרגט, בפלטפורמות כמו גוגל, פייסבוק ואחרות. השילוב של פרסום יצירתי והיכולת לטרגט במדויק את הקהל, זה משהו שמשנה את עולם הפרסום והשיווק".
לדבריו, "החברות הגדולות ביותר בעולם מעבירות את התקציבים שלהן מהטלוויזיה לפרסום דיגיטלי בגלל האפקטיביות, כל דולר שמוציאים הוא יותר אפקטיבי והולך ישירות לקהל שאתה מטרגט".
כולם טוענים שעולם הפרסום במשבר והרבה כסף הלך לאיבוד. אתה חושב שהמדיה הדיגיטלית והפרסום יחזירו את הכסף הגדול?
"כן, אני בהחלט בטוח שזה לאן שהכסף הולך. היום 40%-50% מסך הכספים שמוציאים בפרסום מופנים לפרסום דיגיטלי, לשם התקציבים הולכים. אם מסתכלים על חברות ענק כמו פרוקטר אנד גמבל, נסטלה - הן לא יפסיקו עם פרסום מסורתי, אבל חלק גדול יותר מהתקציב יעבור לכיוון הזה".
מה אתה ממליץ למשקיע הישראלי?
"אני מייעץ למשקיעים ישראלים לבדוק סטארטאפים בישראל, שמיועדים ספציפית לאזור הזה. לישראל יש יתרון עצום בביג דאטה, טכנולוגיית מנועי חיפוש, וחברות פרסום דיגיטלי משתמשות בזה. העצה שלי למדינה שהיא סטרטאפ ניישן - לכוון לסטארטאפים שמפתחים טכנולוגיה בעולם הפרסום הדיגיטלי".