לא רק נייר: קיבוץ בארי רכש חברה העוסקת בהדפסה דיגיטלית
הקיבוץ, בעל דפוס בארי המצליח, מרחיב את הפעילות ורוכש את גרפיקה בצלאל - חברה לעיצוב ולהדפסת אריזות יוקרתיות. שווי החברה לצורך העסקה מגיע לכ-17 מיליון שקל
קיבוץ בארי, בעל דפוס בארי המצליח שלפני שנה חילק לחברים רווחים של 150 מיליון שקל, נערך לעידן הדיגיטלי ומרחיב את פעילות הדפוס לתחומים חדשים. הקיבוץ רכש את גרפיקה בצלאל, חברה לעיצוב ולהדפסת אריזות יוקרתיות לחברות בארץ ובחו"ל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מענק של 6 מיליון שקל מהמדינה למפעל "סופר פוד" בקיבוץ בארי
הלמ"ס מעדכנת כלפי מטה את הצמיחה ברבעון הראשון ל-4.8%
המשבר מגיע לאונליין: בקשה לכינוס נכסים לאתר באליגם
לדברי גל כהן, מנכ"ל דפוס בארי, זה לא סוף פסוק: "אנחנו בוחנים רכישות של עוד חברות סינרגטיות שיהיו מנוע צמיחה והתחדשות לדפוס הוותיק שלנו".
גרפיקה בצלאל מעצבת בין היתר את מארזי התחתונים של קלווין קליין ואת מארזי השישיות לבירה קרלסברג. שווי גרפיקה בצלאל לצורך העסקה מגיע לכ-17 מיליון שקל, בתוספת התחייבויות של עשרות מיליוני שקל שדפוס בארי לקח על עצמו.
החברה נמצאת בבעלות משפחת חרפק, שתחזיק ב־15% מהמניות. המנכ"ל עודד חרפק ימשיך בתפקידו. לבצלאל יש ביבנה בית דפוס המעסיק 140 עובדים ומצויד במכונת דפוס מתקדמת המאפשרת הדפסה דיגיטלית איכותית על אריזות. המחזור השנתי של החברה מגיע ל-60 מיליון שקל. בצלאל מתחרה בפעילות דומה של דפוס פרנקל בבעלות נייר חדרה שבשליטת קרן פימי.
הרכישה מתבצעת בעקבות החלטת הקיבוץ לחפש השקעות חדשות ולהרחיב את תחומי הפעילות המסורתיים של בית הדפוס, המדפיס את חשבונות בזק, סלקום, חברות אשראי ורישיונות הנהיגה. מחזור מכירותיו השנתי של דפוס בארי כ-400 מיליון שקל, כ-85% מהכנסות הקיבוץ.
בארי, תחת המותג אלבומי, התרחבה גם לתחום האלבומים הדיגיטליים ורכשה את חברת זומה. היא גם הקימה את PIX, אתר שמאפשר לעסקים וליחידים לעצב ולהדפיס על חולצות ומוצרים נוספים.