שתף קטע נבחר

 

דואר ישראל משיקה כרטיס תשלומים נטען לבני נוער

צעירים מגיל 16 יוכלו לרכוש את הכרטיס על שמם, ולהטעין בו עד 2,500 שקלים, גם במטבעות זרים. בנק הדואר יציע 2 סוגי כרטיסים: אחד מבית ויזה והשני מבית מאסטרקארד

חברת דואר ישראל משיקה לראשונה בישראל כרטיסים נטענים מראש בשקלים ובמט"ח לבני נוער מגיל 16. בכל כרטיס ניתן להטעין עד 2,500 שקלים בחודש, גם במטבעות זרים.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

לאן נעלמה החבילה שלכם: מדריך לאיתור ולמניעת אובדן חבילות בדואר

הדרך לאיסוף החבילה עוברת בשירותים: תלונות נגד דואר ישראל

"לא קיבלתי דואר ושילמתי מאות שקלים קנס"

   

הכרטיס, שישווק באמצעות בנק הדואר, אינו מקושר לחשבון בנק או לכרטיס אשראי ולכן הוא חשוף פחות לנזקי גניבה או הונאה. הכסף מבוטח, ובמקרה של גניבה הוא יוחזר ללקוח.

דואר ישראל  ()
דואר ישראל
 

את הכרטיס יוכלו בני הנוער לרכוש מעתה על שמם, בהצגת תעודת זהות, בכל אחד ממאות סניפי דואר ישראל. הכרטיסים - מבית מאסטרקארד או ויזה העולמית - נראים כמו כרטיסי אשראי, וניתן להטעינם מראש (פריפייד) בעד 2,500 שקל בחודש. עלות הנפקת הכרטיס היא חד פעמית, 45 שקלים, והוא בתוקף ל-5 שנים.

 

בנק הדואר יציע לבני הנוער שני סוגי כרטיסים: האחד, מבית ויזה, שאותו ניתן לטעון בדולרים, והוא מתאים לנסיעות לחו"ל ולרכישות און-ליין ברשת, והשני - כרטיס מבית מאסטרקארד, שניתן להטעין בשלושה מטבעות - שקלים, אירו וליש"ט, ומיועד לרכישות ברשת ולשימוש במדינות אירופה.

 

שני סוגי הכרטיסים מאפשרים לבני הנוער להשתמש בהם במאות אלפי בתי עסק בארץ ובעולם, וכן לקנות ברשת באתרים ישראליים ובינלאומיים. עם הכרטיסים ניתן למשוך מזומנים במכשירים אוטומטיים בארץ ובחו"ל, להטעינם בסניפי הדואר במזומן או בכרטיס אשראי, וכן בהעברה בנקאית מחשבון אחר, ללא צורך להגיע כלל לסניפי הדואר.

 

עלות עמלת הטעינה לשקלים היא 2%, ולמט"ח 1%. התשלום בבתי העסק הוא ללא עמלה, וניתן לשמור את יתרת הסכום בכרטיס לשימוש או לנסיעה הבאה.

לדברי דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל, "מדינת ישראל היא שיאנית עולמית בתחום הסחר המקוון, ואנו רואים שגיל הרוכשים ברשת הולך ויורד. הכרטיסים יאפשרו לבני הנוער עצמאות מרבית ולהורים שליטה בהוצאות ושקט נפשי. כך בני הנוער וצעירים ילמדו להתנהל פיננסית בצורה נבונה ואחראית ללא חריגה בהוצאות".

 

מסקר שערכה חברת דואר ישראל בחודש האחרון באמצעות מכון "שילוב I2R" לקראת השקת הכרטיסים, עולה כי 92% מבני הנוער בגילאי 16-18 נוהגים לקנות ברשת לפחות אחת לחודשיים-שלושה. הרכישות באתרים בחו"ל הן פי שניים מהרכישות בארץ.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מיכאל קרמר
כרטיס תשלומים חדש לנוער
צילום: מיכאל קרמר
מומלצים