שתף קטע נבחר

משרד התחבורה פתח בחקירה נגד אפליקציית יאנגו

החשד הוא כי החברה ביצעה עבירות של אי הפעלת מונה וגביית מחיר מוסכם מראש - בניגוד לחוק. יאנגו: "הכל תואם מול המשרד"

אגף הפיקוח במשרד התחבורה מנהל 11 חקירות שונות נגד אפליקציית הזמנת המוניות יאנגו שהושקה בישראל בסוף 2018. החשד: עבירות של אי־הפעלת מונה וגביית מחיר מוסכם מראש, בניגוד לתקנות.

 

תחרות לגט: יאנגו השיקה שירות מוניות - 50% הנחה לנסיעות הראשונות

תחרות לגט טקסי: אפליקציית המוניות של גוגל הרוסית תושק בישראל

גם אם יש פקקים: יאנגו תציג מראש מחיר נסיעה סופי

 

לפי החוק, אסור לנהג מונית לגבות יותר מהמחיר שמציין המונה, אך הוא מאפשר לנהגים להעניק בסיום הנסיעה הנחה רק על בסיס מחיר המונה. נהג יכול לסכם מראש מחיר עם הנוסע, תוך הפעלת מונה, והענקת הנחה מהמחיר שעלתה הנסיעה, תוך שהמחיר וההנחה נרשמים במונה.

  (צילום: יח
מונית שעובדת עם יאנגו(צילום: יח"צ)
 

קביעת מחיר מראש אפשרית רק במקרה של נסיעה עסקית לחברה שלה הסכם עם תחנת המוניות, או בנסיעות בין יעדים בין־עירוניים לפי מחירון מאושר.

 

במאי האחרון החלה יאנגו להציע לנוסעים נסיעה עם מחיר קבוע מראש, על בסיס מידע שצברה על עומסי התנועה ומשתנים נוספים. ביאנגו הסבירו אז שהמחיר יהיה נמוך יותר, וכי האפשרות לדעת מראש את המחיר לא פוטרת את הנהג מהפעלת מונה בנסיעות עירוניות.

 

אולם מההוראות של יאנגו לנהגים עולה, לכאורה, שבחברה הבינו שהצעתם בעייתית. יאנגו הנחתה את הנהגים ש"בכל מקרה שהנהג יצטרך או יתבקש להסביר את מהות הנסיעה, לחיצה על 'אישור תאגיד' תאפשר קבלת פרטים מלאים על הנסיעה".

 

משרד התחבורה: "נהג מחויב להפעיל מונה בנסיעה מיוחדת (ספיישל). לאחרונה נפתחו 11 תיקי חקירה נגד נהגים בשירות יאנגו, בחשד לאי־הפעלת מונה וגביית מחיר מוסכם".

 

יניב אלפי, מנכ״ל יאנגו ישראל מוסר: "יאנגו עובדת בשקיפות ובתיאום עם משרד התחבורה, תכנית ׳פיקס׳ אשר בין השאר מספקת לנוסעים מחיר ידוע מראש לנסיעה נעשתה בתיאום מלא מול משרד התחבורה. בעקבות פנייתכם בנוגע לנושא, ביצענו בדיקה נוספת מול משרד התחבורה, גם שם הממונה על תחום המוניות אישר בפנינו כי אין כל חקירה שמתקיימת כנגד יאנגו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים