פייסבוק הכתה את תחזית ההכנסות ברבעון השני
הכנסות החברה ברבעון השני עמדו על 16.9 מיליארד דולר לעומת צפי של 16.5 מיליארד דולר. הרווח הנקי ירד ב-49% ל-2.6 מיליארד דולר, אולם החברה נאלצה לנכות מהרווחים 2 מיליארד דולר בגין הקנס שהוטל עליה בפרשת קיימברידג' אנליטיקה; פייסבוק מאשרת לראשונה שהיא חלק מבדיקה של משרד המשפטים שמקיפה ענקיות טכנולוגיה נוספות. מנייתה עולה ב-1.3% במסחר המאוחר
פייסבוק הכתה את התחזיות: הכנסות החברה ברבעון השני של 2019 עמדו על 16.89 מיליארד דולר. זאת, לעומת תחזיות אנליסטים שצפו לחברה הכנסות של 16.49 מיליארד דולר. מדובר בעלייה של 24.6% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
פייסבוק שברה את התחזיות: הרווח הנקי זינק ביותר מ-60% ברבעון הרביעי
צ'ק פוינט מציגה צמיחה של 4% בהכנסות, ונסיגה קלה ברווח
ההנפקה הראשונית של WeWork - כבר בספטמבר הקרוב
תכירו את ליברה, המטבע החדש של פייסבוק
עם זאת, הרווח הנקי של החברה ירד ב-49% ל-2.62 מיליארד דולר. ואולם, החברה נאלצה לנכות מהרווחים שני מיליארד דולר בגין הקנס שה-FTC הטילה עליה בפרשת קיימברידג' אנליטיקה (3 מיליארד מהקנס נוכו כבר ברבעון הקודם) ומס הכנסה בסך 1.1 מיליארד דולר בעקבות החלטה של בית משפט פדרלי לגבי מיסוי פיצוי מבוסס מניות.
מאשרים את החקירה
החברה גם אישרה בדו"ח שבימים אלו מתנהלות נגדה שתי בדיקות נפרדות בנושא הגבלים עסקיים, אחת נפתחה על ידי ה-FTC ביוני והשנייה על ידי משרד המשפטים האמריקאי ביולי. הבדיקה של משרד המשפטים היא במסגרת בדיקה רחבה יותר שמקיפה ענקיות טכנולוגיה נוספות. פייסבוק היא הראשונה שמאשרת שהיא חלק מבדיקה זו, כאשר לפי הערכות גם אפל, גוגל ואמזון נמצאות על המוקד של משרד המשפטים.
מספר העובדים בפייסבוק גדל בשנה האחרונה ב-31% והגיע בסוף יוני ל-39,651 איש בדיוק.
הדומיננטיות של המובייל בעוגת ההכנסות של פייסבוק נושקת לכמעט מוחלטת, וברבעון שעבר 94% מהכנסות החברה מפרסום הגיעו ממכשירי מובייל, לעומת 91% ברבעון המקביל ב-2018. סך ההכנסות מפרסום עלו ב-28% ל-16.24 מיליארד דולר, וההכנסות מ"תשלומים ועמלות אחרות" עלו ב-36% ל-262 מיליון דולר. קטגוריה זו נחשבת כיום לשולית, אך יכולה להפוך למשמעותית במיוחד אחרי השקת ליברה מתישהו בשנה הבאה.
בחלוקה גיאוגרפית, מספר המשתמשים הפעילים של פייסבוק עלה בכל אזורי הפעילות שלה, פרט למספר המשתמשים בחודש באירופה, שנשאר זהה לרבעון הראשון (אם כי מספר המשתמשים החודשי ביבשת טיפס במיליון איש). באזור אסיה-פסיפיק רשמה פייסבוק הישג נאה, ומספר המשתמשים החודשי שם חצה את קו המיליארד אחרי שעלה ב-2.24% לעומת הרבעון הראשון של 2019.
"היה לנו רבעון חזק והפעילות העסקית והקהילה שלנו ממשיכים לגדול", אמר מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, בהודעה לעיתונות. "אנחנו משקיעים בבניית הגנות פרטיות חזקות יותר לכולם ומספקים חוויות חדשות לאנשים שמשתמשים בשירותים שלנו".