בעקבות פתיחת החנויות: עדיקה הציגה עלייה בהכנסות אך גם בהוצאות
חברת האופנה רשמה עלייה של 29% בהכנסות הרבעון השני של 2019, שהגיעו ל-30.4 מיליון שקל; ההוצאות עלו ב-53% בעקבות הרחבת הפעילות לחו"ל ופתיחת חנויות בתל אביב ובאילת, והובילו את החברה להפסד נקי של 175 אלף שקל
עדיקה פרסמה היום (ג') את דו"חות הרבעון השני של 2019. חברת האופנה סיימה את הרבעון השני עם הפסד נקי של 175 אלף שקל לעומת רווח נקי של 2,000 שקל ברבעון המקביל אשתקד.
חג הפסח ואיחוד פעילויות מותגים הקפיצו ב-40% את רווחי פוקס
קסטרו: ההפסד גדל ל-48 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2019
אפי רוזנהויז התפטר מתפקיד יו"ר גולף - יתמקד בעדיקה
חברת האופנה רשמה עלייה של 29% בהכנסות שהסתכמו ב-30.4 מיליון שקל, ההכנסות כוללות את פעילות מותג עדיקה שמכירותיו עלו ב-36.4% ל-26.6 מיליון שקל, והכנסות משירותי תפעול ואחזקה לאתרי אינטרנט חיצוניים.
לצד הצמיחה בהכנסות, הציגה עדיקה עלייה של 53% בהוצאות, בעקבות הרחבת הפעילות לחו"ל ופתיחת חנויות חדשות, לצד זינוק בהוצאות מימון בעקבות יישום התקינה החשבונאית IFRS16, והיא זו שהובילה אותה לשורה תחתונה שלילית.
הצמיחה במכירות הושגה בזכות עלייה של 51% במספר העסקאות, שעמד ברבעון השני על כ-200 אלף הזמנות לעומת 132 אלף הזמנות ברבעון המקביל ב-2018. מספר הלקוחות הפעילים (שביצעו לפחות הזמנה אחת במהלך הרבעון) עלה ברבעון השני ב-9% והגיע ל-47 אלף.
עם זאת, מספר הפריטים הממוצע בסל קניות ירד ל-2.5 להזמנה לעומת 2.8 פריטים ברבעון הראשון של השנה, ומחיר הסל הממוצע ירד ל-174 שקל לעומת 190 שקל ברבעון הראשון. הירידה בגובה הממוצע של הסל מוסברת בהגדלת הנחות שנתנה החברה, לצד הרחבת המגוון למוצרים שמחירם נמוך יותר, כמו אביזרי טיפוח דוגמת לק ומברשות שיער.
בהתאם לעלייה במכירות, צמח הרווח הגולמי מפעילות עדיקה ב-34% והסתכם ברבעון בכ-16.2 מיליון שקל, אלא שהרווחיות הגולמית נשחקה קלות ל-60% מהמכירות לעומת 61.9% מהמכירות ברבעון המקביל אשתקד.
הנסיון להרחיב את פעילות המותג, אשר בא לידי ביטוי עם הקמת אתר מכירות און ליין של עדיקה לחו"ל בינואר האחרון, גבה מהחברה הוצאות בגובה 1.8 מיליון שקל ברבעון, שבעיקרן הופנו למאמצי שיווק ותמיכה בפעילות.
בעקבות כך וכן מפתיחת חנויות חדשות בקניון עזריאלי בתל אביב ובאייס מול באילת, עלו הוצאות המכירה, הנהלה וכלליות בכ-53% והסתכמו ברבעון בכ-15.3 מיליון שקל המהווים 50.3% מהמכירות, לעומת 42.4% מסך ההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.
העלייה בהוצאות הובילה לכך שהרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-1.5 מיליון שקל לעומת כ-2.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
המכירות בחו"ל במגמת צמיחה
עד כה, הכנסות החברה מהפעילות בחו"ל בשני הרבעונים החולפים הציגו מגמת צמיחה. במהלך הרבעון הראשון הסתכמו המכירות בחו"ל ב-20 אלף שקל, בעוד ברבעון השני צמחו ל-253 אלף שקל. לטענת החברה, המכירות לחו"ל בחודש יולי, לאחר תקופת הדו"ח, צמחו לכ-600 אלף שקל.
על רקע זה, מנהלת החברה מגעים ומו"מ בנסיון להרחיב את פעילותה בחו"ל גם בדרך של התקשרויות ושיתופי פעולה עם גורמים בינלאומיים, בתחומי הקמעונאות, המסחר האלקטרוני, המכירה הסיטונאית והלוגיסטיקה.
בכוונת החברה לפעול להמשך בחינת ההיתכנות העסקית בפעילות הבינלאומית, תוך הגדלת השקעתה בפעילות זו, עד תום 2019.
את המחצית הראשונה חתמה החברה עם הפסד נקי בגובה 1.1 מיליון שקל לעומת רווח נקי של 8.4 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2018. המעבר להפסד נרשם למרות עלייה של 27% במכירות החברה שהסתכמו במחצית ב-52 מיליון שקל.
במקביל להרחבת הפעילות בחו"ל, ממשיכה החברה לפעול לחיזוק הפעילות בשוק המקומי ובחודש שעבר פתחה חנות בביל"ו סנטר.