שתף קטע נבחר
 

יו"ר עובדי סלקום באולפן ynet: "הלקוחות צריכים לתת לנו גב"

מיה יניב מתייחסת למשבר בשוק הסלולר ולתוכנית ההתייעלות הצפויה בחברה: "הבעיה של סלקום אינה טמונה בעובדים - שוק התקשורת מדמם. צריך לפרוש תשתיות במאות מיליוני שקלים כדי להשתמש באייפון, אבל מוכרים מכשיר סלולר ב-20 שקל". על פעולות המחאה של העובדים: "עושים הכל כדי שלקוחות יפגעו במינימום אבל בסופו של דבר המאבק שלנו הוא גם עבורם"

 

צפו: ראיון באולפן ynet עם מיה יניב, יו"ר ועד עובדי סלקום    (צילום: משי בן עמי, ירון ברנר)

צפו: ראיון באולפן ynet עם מיה יניב, יו"ר ועד עובדי סלקום    (צילום: משי בן עמי, ירון ברנר)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

"אנחנו במלחמה טקטית מול ההנהלה ועדכנו אותה: עד שלא תקפיאו את הצעדים החד צדדיים ותחליטו לשבת איתנו למו"מ נקי - אנחנו לא מפסיקים למחות". כך אומרת היום (ד') יו"ר ועד עובדי סלקום, מיה יניב, בראיון באולפן ynet בעקבות תוכנית ההתייעלות של חברת הסלולר. סלקום עומדת בלב המשבר בענף, לאחר שהמנכ"ל ניר שטרן הודיע אתמול לעובדים כי במסגרת תוכנית ההתייעלות של החברה, יפוטרו מאות עובדים.

 

מי אחראי למשבר בשוק הסלולר והאם המחירים יעלו? שאלות ותשובות

כל הטעויות שעשתה סלקום בדרך לתוכנית ההתייעלות הדרמטית

המשבר בסלולר: "אחרי החגים - לרבים מעובדי סלקום לא יהיה לאן לחזור"

 

מה הדרישות שלכם?

יניב: "חשוב להבין דבר ראשון ובצורה מאוד בסיסית: הבעיה של סלקום אינה טמונה בעובדים, ואם נפטר עכשיו 100-400 עובדים זה לא יעזור. לכן הבעיה העיקרית שיש בחברה היא חוסר ניהול - פיטורי עובדים לא יעזרו כאן".

מיה ניב (צילום: משי בן עמי)
יו"ר ועד עובדי סלקום, מיה יניב(צילום: משי בן עמי)

"שוק התקשורת נמצא במצב מאוד בעייתי", מסבירה יניב, "זה שוק שלא מצליח להגיע לשיווי משקל, זה שוק הייטק שצריך לפרוש תשתיות במאות מיליוני שקלים כדי שאת תוכלי להשתמש באייפון שלך, כדי שיוכלו להקים פה את הסטארטאפ הבא, כדי שהמדינה שלנו לא תהיה מדינת עולם שלישי. אבל מוכרים בסופו של דבר סלולר במחיר של 20 שקל - כמו מחיר של פלאפל. בצורה הזאת אי אפשר להקים תשתיות. כל עוד משרד התקשורת לא יתערב ולא ימגר מפעילים וירטואליים כמו רמי לוי וסאני - לא צריך למכור סלולר ב-20 שקל".

 

לפני כמה שנים ידעתם לגבות הרבה כסף והיום אתם מצפים מהצרכנים לשתף פעולה.

"העובדים מעולם לא ראו שקל מכל ההכנסות האלה. ניהול של מונופול הוא ניהול של פיטורי עובדים. יש שוק תקשורת, והבעיה היא גם שלך, לא רק שלי. עובדי סלקום עומדים עכשיו בחזית, אבל הבעיה היא גם שלך כאזרחית. אם את רוצה להתעורר במדינה שבה מחר את לא יכולה לקנות את האייפון החדש כי הרשת מפגרת ולא תומכת בזה, אז תגידי לי שהמאבק הזה הוא רק שלי. אין דבר יותר מדהים לראש ועד העובדים שהמאבק שלנו על העובדים שלנו הוא בדיוק המאבק של הציבור ברשת. אין הבדל בין זה לזה".

 

אם לא נתעורר, ישראל תהיה מדינת עולם שלישי?

"ברמת תשתיות תקשורת, בהחלט. ישראל הייתה מקום שני בעולם בתשתיות תקשורת, כך הצליחו להקים פה את גט טקסי, את ווייז. היום אנחנו מקום 70 ליד צ'ילה. חייבים להתעורר לפני שאת וכל אדם שרק רוצה להשתמש בטלפון שלו, להפעיל פיצ'ר ברכב שלו, ירגיש את זה. אמרתי לעובדים, אם המאבק פה היה רק של העובדים והיה נוגד את האינטרס הציבורי, היינו הולכים לחפש כיוון אחר. המאבק שלנו הוא נטו האינטרס הציבורי".

 

החברות אומרות לא משתלם לנו להחזיק את העובדים, אין לנו ברירה אל להתייעל.

"החברות צודקות, השוק מדמם. סלולר עם תשתיות אי אפשר למכור לא ב-20, לא ב-15 ולא בשקל. רמי לוי לא משקיע בתשתיות סלולר ולכן יכול למכור לך סלולר ב-14 שקל. אם אין סלקום ואין פרטנר ואין פלאפון, לך אין סלולר, גם אם תקני רמי לוי עד מחר. אין תשתיות במדינה, לא מצליחים להשקיע כסף, השוק לא מצליח להגיע לשיווי משקל. אם את ואני נפתח שוק ונביא את כל בעלי העגבניות והמלפפונים, ואם פתאום תיכנסי ותתני לכולם מלפפונים בחינם, את תשפיעי על השוק בצורה מטורפת, הוא לא יצלחיל לשכלל את עצמו".

 

הציבור צפוי להיפגע בימים הקרובים?

"אנחנו מאוד אוהבים את הלקוחות שלנו ושומרים עליהם ועושים הכל כדי שלקוחות יפגעו במינימום. בסופו של דבר, אנחנו בני אדם, וסולידריות בין אנשים היא דבר מאוד חשוב, אנחנו נעשה את המינימום לפגוע בלקוח, המאבק שלנו הוא גם עבור הלקוח ולטובת הלקוח ולטובת כל האזרחים בישראל.

 

"אנא, לקוחות סלקום - היו סבלניים. תנו יד, תנו גב לעובדים שאין שום סיבה שילכו הביתה כי המנכ"ל פשוט רוצה להוריד עוד משקל מהכדור המעופף הזה שמרחף עליו וזה לא יעזור לו, כי ברגע שהשוק לא מגיע לשיווי משקל, כל חודשיים הוא יצטרך לשלוח עוד 200 הביתה, עד שתיגמר החברה. כשתיגמר החברה, לך אין תשתיות. המאבק הוא לא רק של העובדים ואל תציגו את זה כמאבק עובדים קלאסי".

 

יש איזשהו חשש שהם לא יצליחו לחגוג את החגים כמו שצריך?

"אני יכולה להגיד לך שההדלפה המכוערת הזאת מישיבת הדירקטוריון לפני יומיים שלחה עכשיו 4,000 אנשים לסטרס מטורף לחג. להיכנס לחג עם תחושה כזאת זה הדבר הכי נורא שיכול להיות. אף אחד לא הולך להיות מפוטר אחרי החגים, אנחנו נעמוד פה ונעשה שרשרת אנושית ולא יוציאו אותנו מפה גם עם שופלים, תזכרי את המילה שאני אומרת לך, כי צריך ללמוד לנהל את החברה הזאת ולא לבוא ולבלבל את המוח וכל שני וחמישי לבקש פיטורי עובדים, בטח מעובדים שהלכו איתו להמון המון מהלכים שהם מהלכים של הבראת החברה".

1 ()

מנכ"ל סלקום לעובדים: "הוועד מסרב למו"מ, ההשבתה בלתי חוקית"

הבוקר פנה שטרן לעובדים וכתב: "אני מכבד את זכותם של העובדים לנקוט בפעולות ארגוניות, אולם אתמול בחר ועד העובדים להשבית את העבודה באופן בלתי חוקי. אני גם מזכיר לכם כי לכל אחד מכם שמורה הזכות החוקית לבחור שלא לשבות. אני קורא לכם, עובדי סלקום, גלו אחריות. בסוף התהליך לרובכם יהיה מקום עבודה יציב ובטוח. אני קורא לוועד העובדים לעצור את המהלכים הקיצוניים אשר מביאים לפגיעה בלקוחות, בחברה ובסופו של יום גם בעובדים".

 

הוא הוסיף: "לצערי, עד כה, ועד העובדים מסרב לשבת ולדון עמנו - ולכן אני שב וקורא לוועד העובדים, כפי שקראתי מלכתחילה, לשבת מיידית לשולחן המו"מ. אני נחוש להבריא את החברה. כן, התוכנית קשה וכואבת, אבל במצבנו אין לנו ברירה ואנו חייבים להבריא את החברה. אין דרך אחרת. אני משוכנע שתוכנית ההבראה שלנו תוביל את סלקום לחוף מבטחים".

 

על כך השיבה יניב: "מנכ"ל שכותב לעובדים שלו שיש להם זכות דווקא לא לשבות מזלזל באינטליגנציה שלהם, השביתה היא עבור עתיד העובדים. אנו דורשים ממנכ"ל החברה, עוד לפני שהוכרז סכסוך עבודה, להודיע שהוא מבצע הקפאת כל הצעדים החד צדדיים. מנכ"ל החברה לא מוכן לבצע הקפאת צעדים, ולכן לא מתקיים כרגע מו"מ. עובדי סלקום לא ישלמו על מחדלי הניהול של מנכ"ל ויו"ר החברה".

 

אביאור אבו, כלכליסט השתתף בהכנת הידיעה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: משי בן עמי
יו"ר ועד עובדי סלקום, מיה יניב
צילום: משי בן עמי
מומלצים