החלום והאתגר: הכירו את ג'מס מפעלי בירה
בג'מס מפתח תקווה מכינים בירה בוטיק - ורוצים לייצא את המודל לחו"ל: יזמי העסקים הקטנים שמשתתפים בתחרות עסקים קטנים 12 מספרים על השאיפות, המודלים להשראה והקשיים שאיתם הם מתמודדים
בשיתוף בנק הפועלים
ג'רמי (Jem) וולפלד, שעלה מארה"ב; דניאל אלון, אמריקני גם הוא עם רקע של משפטים, הייטק ויזמות; ודרור ארז, ישראלי שהגיע מרקע של מסעדנות, ייסדו יחד לפני 10 שנים את ג'מס מפעלי בירה (Jem's Beer Factory) כמותג של בירת בוטיק. כיום הם מייצרים 12סוגי בירות, מחזיקים בזיכיון ב־13 ברים/מסעדות, ומוכרים בירה לכ־1,000 ברים, מסעדות וחנויות. אלון הוא המנכ"ל, ג'רמי אחראי על הבירה (Brew Master), ודרור אחראי על הקמה ותפעול של רשת הברים והמסעדות .Jem’s Beer Factory"המקומות שלנו, שיש בהם עיצוב ייחודי, אווירה קסומה ומוזיקה מאוד עדכנית, נותנים חוויה של קפיצה קטנה לחו''ל", הם אומרים.
החלום והאתגר: הכירו את חברת מדים זיוה
תחום פעילות: מותג בירה המפעיל רשת ברים ומסעדות ומוכר ליותר מ־1,000 נקודות בארץ
היזמים: דניאל אלון (,(51 ג'רמי וולפלד (54) ודרור ארז (52)
שנת הקמה: 2010
מספר עובדים: 51
החלום: "להמשיך לבנות את מותג הבירה הטרייה המובילה בישראל באמצעות החוויה המיוחדת בברים ובמסעדות שלנו, דרך שיווק רחב באלפי נקודות מכירה בארץ. לאחר מכן היינו רוצים לייצא את המודל המצליח לחו"ל".
מודל להשראה: "עסקים שמצד אחד יוצרים חוויה מדהימה לצרכן ומצד שני משווקים מוצרים איכותיים ב־mass market. אפל, סטארבקס ודיסני הם השראה למודל עסקי מנצח. גבינות גד, סופר־פארם וארקפה הם דוגמאות טובות בארץ. בימים שלנו, אם אתה מצליח לייצר חוויה מרגשת ואותנטית, יש לך זכות קיום לטווח הארוך".
האתגרים: "נגישות למימון וליווי פיננסי. מצד אחד, מאוד אוהבים את העסק שלנו, אבל מצד שני הבנקים מפחדים לממן עסקים צומחים ופורצי דרך (שנחשבים עסקים בסיכון גבוה). למרות שאני רואה שלעסק שלנו יש פוטנציאל של הייטק, אין לתחום שלנו גישה להון סיכון. קרנות הון סיכון משקיעות באופן אקסקלוסיבי בטכנולוגיות ופחות בנו".