לא רוצים לפספס אף כתבה? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
עוד כתבות למנויים:
- המבצעים שאנחנו באמת רוצים
כיצד בכלל בוחנים סוגיה כזו: האם התשובה נעוצה בשכנים, באיכות הנכסים, במחיר או במספר העסקאות? בעזרת אתר madlan ניסינו לענות על השאלה באמצעות כמה פרמטרים, כפי שמסביר מנכ"ל madlan טל קופל: "כשניגשנו לחפש את השכונות הכי חמות ומבוקשות בכל עיר, הבנו שאת הביקוש ניתן לבדוק על ידי כמה פרמטרים, שכולם חשובים ותורמים בסופו של דבר לשכונה. ראשית, המחירים בשכונה משקפים גם את צד הביקוש לנכסים וגם את צד ההיצע. שנית, מספר העסקאות בפועל גם הוא נתון שצריך להתחשב בו, לצד מספר הצפיות במודעות מכירה והשכרה בשכונה. לזאת הוספנו עוד פרמטר חשוב בדמות מספר הצפיות בכל מודעה, שכן לפעמים יש שכונות מבוקשות שאין בהן היצע דיור מספק. שקללנו את הפרמטרים השונים, ואם הייתה תוצאה של תיקו בין שתי שכונות, התייחסנו למספר העסקאות בפועל כאל הפרמטר המכריע".
"התוצאות מעניינות", מוסיף קופל, "ניתן לראות שלכל עיר ושכונה הסיפור שלה - כלומר לא תמיד השכונה המבוקשת ביותר בעיר היא השכונה היקרה ביותר או זו שיש בה הכי הרבה עסקאות. לכל עיר האופי שלה, ובעוד שבערים מסוימות השכונות הכי מבוקשות הן שכונות ותיקות ומשפחתיות עם אוכלוסייה במעמד סוציו-אקונומי טוב, בערים אחרות השכונות הכי מבוקשות הן אלו שנמצאות עדיין על הנייר ומושכות אליהן את מי שמחפש דירות במחיר אטרקטיבי, כולל משקיעים. זו תוצאה מעניינת, משום שהיא משקפת את השונות הגדולה בשוק הנדל"ן בערים השונות בארץ".
פארק הנחל היא שכונה חדשה שמוקמת בדרום-מזרח באר שבע, ואמורה להיות "שכונה ירוקה": מצד אחד היא תהיה תחומה בפארק עירוני חדש שמוקם לאורך נחל באר שבע (שנתן לשכונה את שמה), במרכז השכונה יהיה פארק מרכזי גדול, ובנוסף יפוזרו בה גינות ציבוריות. היא תכלול כ-4,000 דירות בבנייה צמודת קרקע ובבניינים בני 8-5 קומות.
תכנון השכונה מתחשב גם בתנאי האקלים: הבתים יחוממו טבעית בעזרת השמש בחורף, והיא תהיה הראשונה בעיר שתחובר לגז טבעי, כך שהוצאות התושבים על אנרגיה צפויות להיות נמוכות - כך לפחות מעריכים בעירייה. השילוב של ירוק והוצאות מחיה נמוכות כנראה קורץ לבאר-שבעים, והיא נחשבת לשכונת הבניינים הכי יקרה בעיר, עם מחיר ממוצע של 1.45 מיליון שקל לדירת 5 חדרים.
לדברי דור כהן, בעלי משרד התיווך ארץ-עיר הפועל בבירת הנגב, "רוב רוכשי הנכסים בשכונה הם זוגות צעירים שמחפשים דירות חדשות במחיר אטרקטיבי, עם נוף לאגם באר שבע ויציאה קלה ומהירה לכביש העוקף - לכל מי שעובד מחוץ לעיר. בשכונה ייבנו אלפי יחידות דירות מסוגים וגדלים שונים, כך שההיצע גדול. מאחר שהשכונה היא כרגע אתר בנייה, עוד אי אפשר לדעת עד הסוף מה יהיה טיבה, אבל נראה שהיא מושכת בעיקר אוכלוסייה צעירה".
אף ששכונת עיר היין טרם הוקמה, היא כבר עכשיו נחשבת ללהיט של אשקלון. המחירים בה נחשבים לנוחים יחסית (שכונות ברנע ב' ורמת כרמים יקרות ממנה), ויש לא מעט היצע עתידי.
השכונה צפויה להיות הגדולה ביותר בעיר, ותאכלס 40 אלף תושבים על שטח של 4,200 דונם. עוד צפויה השכונה לכלול פארק עירוני, שיוקם בחלקה המערבי בשטח של 450 דונם (לשם השוואה, שטחה של שכונת כוכב הצפון הסמוכה הוא כ-250 דונם). בשכונה נמצאו אתרים ארכיאולוגיים שכוללים שרידים של מפעלי יין (ומכאן שמה), שישולבו בה ואולי יהפכו אותה ליעד תיירותי.
"עיר היין היא השכונה הכי מבוקשת באשקלון והסביבה", טוען אופיר שרון, סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת אפרידר. "יש כאן תכנון חכם בשיטת שתי וערב, עם שטחי פיתוח ופנאי רבים, היא קרובה למחלף אשקלון צפון ולכביש 4, וממזרח לה יקום פארק היי-טק ותעסוקה. כבר היום יש הגירה חיובית מערי הסביבה, ובמיוחד מאשדוד, יבנה וגדרה, בזכות המחירים האטרקטיביים יחסית שניתן למצוא בה ומשום שיש בה היצע מגוון של דירות".
רובע י"א הוא רובע ותיק שנחשב ליוקרתי וליקר ביותר באשדוד. במערבו בתים פרטיים, שמחירם הממוצע עומד על 6-4 מיליון שקל לצמוד קרקע, ובמזרחו בנייני דירות שבהם תשלמו כ-2.7 מיליון שקל לדירת 5 חדרים – המחיר הגבוה ביותר בעיר. תושבי הרובע נהנים מגישה נוחה למוסדות ציבור שונים, כולל בתי ספר, מתנ"ס ותנועות נוער, פארק מרכזי ומגרשי ספורט וגם חופי רחצה מוכרזים במרחק הליכה. בשכונה יש כמה מרכזים מסחריים גדולים, ומצפון לה מתוכנן המרכז העירוני החדש, שגם בו יהיו מרכז מסחרי חדש ומוסדות ציבור.
לדברי המתווך אסף חלא מ-Falcon נדל"ן, "רובע י"א הוא רובע ותיק שעטוף ברובעים חדשים ממנו, אבל יש לו שני יתרונות מאוד בולטים. הראשון הוא תחבורה ציבורית – כמעט בכל רחוב ורחוב ברובע יש תחנת אוטובוס, ובניגוד לרובעים אחרים הוא מאוד נגיש. מעבר לכך, רצועת החוף של אשדוד נמצאת ברובה ברובע י"א, כך שבפועל כמעט כל מקום ברובע קרוב לים או שיש לו נוף לים".
חלא מוסיף כי "יתרון נוסף הוא שהרובע מתאים לכל שכבות האוכלוסייה. אפשר לקנות בו דירה עם תקציב שמתחיל ב-1.3 מיליון שקל ולהגיע עד 6 מיליון שקל. צעירים מאוד אוהבים את הרובע, כי יש בו הרבה תנועה ומרכזי קניות. הבניינים הם לא גורדי שחקים, הם נעים בין 7 ל-10 קומות, ואנשים מעדיפים את זה. ברוב הדירות אין ממ"ד, שזה חיסרון, אבל זאת הסיבה שהן לא מאוד יקרות. מדובר בצירוף של לוקיישן מצוין ומחיר ריאלי".
הדייר הכי מוכר של קריית היובל, השכונה הגדולה שנבנתה על רכס גבוה בדרום-מערב ירושלים, הוא ככל הנראה פסל המפלצת המפורסם שאהוב כל כך על ילדי העיר. השכונה הוקמה ב-1951, ויש בה שיכונים ותיקים לצד אזורים יוקרתיים יותר (למשל רחוב שמריהו לוין). אוכלוסיית השכונה מגוונת, אך בשנים האחרונות ניכרת הגירה חרדית לשכונה. למרות השינויים הדמוגרפיים השכונה עדיין ידועה כמעוז חילוני, אך לא פעם מתגלעים בה סכסוכים בין החילונים לחרדים, שנוגעים בעיקר לאופי הציבורי שלה.
בשכונה מקודמים כמה פרויקטים של פינוי בינוי, ומגמה זו צפויה לגבור בשנים הקרובות, בין היתר בגלל שני קווים של הרכבת הקלה שצפויים לעבור בה - ולהפוך את הנסיעה מהשכונה למרכז העיר ולמוקדי התעסוקה בה למהירה ונוחה. מיזמי ההתחדשות העירונית בשכונה יאפשרו את שיפור המרחב הציבורי על ידי שילוב של גינות, מבני ציבור, חנויות ומקומות בילוי חדשים בשכונה, לצד תוספת משמעותית של דירות. בשילוב עם שני קווי הרכבת הקלה המתוכננים, יש פוטנציאל להפוך את השכונה למוקד עירוני מרכזי בעתיד.
מרכז העיר רחובות נחשבת לשכונה ותיקה, שנמצאת משני צידיו של רחוב הרצל הראשי. התושבים באזור נהנים מגישה נוחה לחנויות, ממקומות בילוי וממוסדות ציבור שנמצאים לאורך הרחוב, וכן מקרבתו של קניון רחובות. בשכונה יש גם כמה גינות גדולות כולל גן המייסדים המרכזי, שיחודש בעתיד הקרוב. לאורך רחוב הרצל עוברים קווי אוטובוס רבים למגוון יעדים בשפלה ובארץ, ובעתיד הרחוק מתוכנן גם קו מטרו שיגיע למרכז תל אביב. לשכונה יש פוטנציאל גדול להתחדשות עירונית: כבר עכשיו מתוכננים בה כמה פרויקטים, והבנייה הישנה ויתרונות המיקום צפויים למשוך עוד יזמים לשכונה בשנים הקרובות.
לדברי עו"ד ויקטור שמואל, בעלי קבוצת ייעוץ ושיווק הנדל"ן "group 7 פתרונות נדל"ן", "מי שרוכש נכסים במרכז העיר זו אוכלוסייה שהיא קצת יותר מבוססת, זוגות צעירים או זוגות מבוגרים ממעמד סוציו-אקונומי בינוני ומעלה. במרכז העיר נמצאים קניון רחובות, אחד הקניונים הגדולים באזור השפלה, בית העירייה, התחנה המרכזית, היכל התרבות והכביש המרכזי של העיר, כך שהכול נגיש ברגל – חנויות, בתי קפה, מסעדות, בנקים ותחבורה ציבורית".
שמואל מוסיף כי "מאוד נוח לגור באזור הזה, ולכן יש כמות לא קטנה של עסקאות ותחלופה יחסית מהירה. עם זאת, חשוב לציין שלא כולם מגיעים לשכונה כדי לגור בה לכל החיים - יש תחלופה גבוהה כי יש שכונות שנחשבות למתאימות יותר לגידול ילדים, כמו רחובות החדשה או רחובות ההולנדית. גם בתוך מרכז העיר יש את אזור רחוב יעקב עד רחוב ויצמן, שנחשב ליותר יקר ויוקרתי משאר האזור".
נרקיסים היא שכונה חדשה שעתידה להיבנות בשנים הקרובות בשטח מחנה צריפין המתפנה, בקצה המזרחי של ראשון לציון. נכון להיום היא מציעה מחירים שנחשבים נוחים יחסית למגורים במרכז הארץ. השכונה עתידה לכלול כ-4,000 דירות בבניינים בני 17-5 קומות. בבניינים לאורך הרחוב הראשי בשכונה יהיו גם חנויות ומשרדים, כך שתושבי השכונה יוכלו ליהנות מגישה רגלית למוקדי קניות ובילוי. במזרח השכונה יוקם פארק, וקו אוטובוסים מהירים ורבי קיבולת (הקו החום) מתוכנן לעבור במערבה. בהמשך מתוכנן לעבור בסמוך גם קו מטרו.
לדברי תמיר לולו, מנהל מכירות ארצי באפריקה מגורים שבונה בשכונה, "מרבית רוכשי הדירות בשכונה מגיעים מאזורי ראשון לציון, חולון, תל אביב ואשדוד, ויש ביניהם רופאים, הייטקיסטים ואנשי קבע. מדובר בשכונה בעלת ביקוש רב כי היא נמצאת בלב האזור החדש שיוקם על אדמות צריפין, בסמיכות לאזורי הפנאי והתרבות בראשון לציון והשפלה. היא תציע חיים שקטים לצד קרבה לאטרקציות כגון גן בעברית, סינמה סיטי, יס פלאנט, סופרלנד, זאפה לייב פארק, החי-כיף ועוד".
שכונת המרכז השקט היא אמנם לא הכי יקרה בפתח תקווה (יקרות יותר הן השכונות עמישב וכפר גנים ג'), אבל היא מרכזת עניין רב המתבטא הן בצפיות במודעות והן במספר העסקאות. הסיבה לכך פשוטה: יש בה היצע גדול של דירות בזכות פרויקטים רבים בביצוע ובתכנון של תמ"א 38, כלומר מדובר בשכונה בתנופת התחדשות ניכרת.
השכונה נמצאת במרחק הליכה ממרכז העיר, אזור שבו ניתן לערוך קניות וסידורים, וגם הוא עובר בימים אלה התחדשות מסיבית - כך שבעתיד אולי יהפוך שוב למוקד בילוי ופנאי. הרחובות בשכונה ובסביבתה שקטים ומוצלים עם מדרכות רחבות, וברחבי השכונה יש שלל גינות ציבוריות (אבל אין פארק גדול). בזכות המיקום המרכזי תושבי השכונה נהנים מתחבורה ציבורית טובה עם קווי אוטובוס רבים, ובהמשך מתוכנן לעבור באזור גם קו מטרו.
יד אליהו ממוקמת במזרח תל אביב ובעבר נתפסה כשכונת פועלים. בשנים האחרונות היא מושכת אליה זוגות צעירים ממרכז העיר שמחפשים סביבת מגורים שקטה, ירוקה וקהילתית בקרבה למרכז. השכונה נבנתה בשנות ה-50 של המאה הקודמת כשכונת שיכונים קלאסית, עם מבני רכבת, שטחים פתוחים רבים ומוסדות קהילה. במשך שנים המחירים בשכונה היו דומים למחירים בשכונות דרום העיר, אך לאחרונה הם דומים יותר למחירים בשכונות היוקרתיות יותר של מזרח העיר כמו ביצרון ונחלת יצחק.
להבדיל משכונות אחרות בעיר, ביד אליהו יש כיום מעט מקומות של מסחר ובילוי, אך האופי המופנם והשקט שלה צפוי להשתנות במהלך השנים הקרובות. בעירייה מקדמים תוכנית חדשה לשכונה, שתהפוך חלקים ממנה ליותר הומים. לדברי אביחי מור, מנהל אנגלו סכסון נחלת יצחק, "יד אליהו היא השכונה עם הכי הרבה בתי אב בתל אביב, כך שמראש יש לה פוטנציאל לריבוי עסקאות. כיום יש בה תנופת בנייה של הרבה פרויקטים חדשים, שמביאים איתם עסקאות רבות במחירים אטרקטיביים יחסית לתל אביב".
מור מוסיף כי "בשכונה יש תשתית קיימת (ועתידית) של תחבורה ציבורית, בתי ספר ונגישות מעולה לצירי תחבורה מרכזיים ולמוקדי התעסוקה ברחוב יגאל אלון, בנוסף לבאז הגדול שעשו לה עם תוכניות כמו חידוש ציר לה גווארדיה, קווי הרכבת הקלה וקירוי איילון. סוד הקסם שלה הוא העובדה שמדובר בשכונה במיקום אטרקטיבי, במחירים נוחים ובשילוב של היצע מגורים".
מתחם נגבה הוא שכונה ותיקה וצנועה בחלק הדרומי של רמת גן, שנבנתה במקור עם בניינים שהגיעו לגובה של עד 4 קומות. בשנים האחרונות השכונה חווה גל עצום של התחדשות עירונית שבמסגרתו נבנו בה בניינים בני כ-10 קומות, ולאחרונה אפילו מגדל בן 32 קומות. בשכונה יש מוסדות חינוך לכל הגילאים, כולל בית ספר תיכון במרחק הליכה וכמה תנועות נוער.
ברחובות השכונה יש מכולות קטנות, אך את מרבית הקניות עורכים התושבים ברחובות המסחריים נגבה ועוזיאל, שם גם לא חסרות מזללות ומסעדות. השכונה מקושרת היטב בתחבורה הציבורית, ועוברים בה או לידה קווי אוטובוס רבים ליעדים מרכזיים. מי שבוחר להשתמש ברכב פרטי נתקל בעומס ובמצוקת חניה, ועל שבילי אופניים אין מה לדבר.
"מי שקונה בנגבה אלו בעיקר משפרי דיור בתוך העיר או הורים שמביאים את הילדים לגור קרוב אליהם", אומר תום הרוש, מתווך שפועל בשכונה. "הקונים הם בעיקר אנשים שמחפשים לגור בשכונה, ואם יש משקיעים אז הם בדרך כלל כאלה שגרים בעיר ומכירים את השכונה היטב. למרות שרוב השכונה כבר עברה התחדשות עירונית ורוב הבניינים בה חדשים, יש בה עדיין משהו מאוד קהילתי, משהו לא נובורישי. זו עדיין שכונה של מעמד סוציו-אקונומי בינוני".
לדבריו, "יש בשכונה תושבים רבים שהתחילו בה את החיים וכבר ממשיכים אותם, כלומר שכרו בה כזוג צעיר דירת 3 חדרים, אחר כך קנו דירת 4 חדרים ובסוף משתדרגים ל-5 חדרים. אין היצע יותר מדי גדול של פנטהאוזים ודירות יוקרה מיוחדות, למרות שיש ביקוש. השכונה כיום עמוסה וצפופה, חסרות חניות וקשה לצאת ממנה בבוקר, אבל אנשים פשוט אוהבים לגור שם".
שכונת קריית השרון הוקמה בתחילת שנות ה-2000 במזרח העיר נתניה, מצפון לאזור התעשייה ספיר. היא מורכבת מבנייני דירות בני 20-8 קומות וגובלת בשטח פתוח גדול מאוד בשם "חורשת הסרג'נטים" (או בשמו הרשמי פארק האלונים). לאורך שדרות לנטוס בשכונה יש שני מרכזים מסחריים – אחד בצפון השדרה והשני בדרומה. מדובר בשכונה משפחתית וקהילתית, ואחד המאפיינים התכנוניים הבולטים שלה הוא חלוקתה ל"רובעים". במרכז הרובעים מצויים פארק קטן או גן שעשועים, מה שמאפשר לילדים לשחק בבטחה במרחק קצר מאוד מהבית. תושבי השכונה מגובשים מאוד, ויעידו על כך אתר האינטרנט השוקק של השכונה, קבוצת הפייסבוק ושלל היוזמות המשותפות.
"אני עובד וגר בשכונה כבר כמעט 13 שנה, והיא בנויה בצורה מושלמת למשפחות", אומר צחי מויאל, בעלי צחי מויאל ייעוץ ושיווק נדל"ן. "הבנות שלי יכולות ללכת לכל מקום ברגל, מה שמאפשר להן לנהל חיי חברה מצוינים לאורך שנים. גם העובדה שיש מסחר רק בקצוות של השכונה מהווה חלק מאיכות החיים. מאז ומתמיד קריית השרון הייתה מבוקשת, עם עליות ומורדות, אבל כיום יש תחושה שהביקוש עולה על ההיצע. הדירות פשוט נחטפות במהירות שמדהימה אפילו אותי, כאיש מקצוע וכתושב השכונה".
שכונת הפארק היא שכונה חדשה שמוקמת בימים אלה במזרח העיר חדרה, וצפויה לכלול בסופו של דבר כ-2,100 יחידות דיור בבתים צמודי קרקע ובמגדלי מגורים בני 20-3 קומות. במרכז השכונה פארק רחב ידיים בן כ-90 דונם, הכולל אגם מלאכותי, אמפיתיאטרון, שבילי הליכה ואופניים וגינת כלבים. תושבי השכונה נהנים מגישה מהירה לכבישים המהירים 4 ו-6 בזכות הקרבה שלהם לכביש 9 - יתרון גדול ביחס לשכונות הוותיקות בעיר. בשכונה יש גם ועד תושבים פעיל, שמוביל מאבקים שונים מול העירייה לשיפור איכות החיים של התושבים.
לדברי נתי גלבוע מחברת שיכון ובינוי נדל"ן הבונה בשכונה, "שכונת הפארק בהחלט בולטת כשכונה המובילה במכירת דירות, בחדרה בפרט ובסביבה בכלל. יש בה איזון בין שטחי מגורים, שטחים פתוחים, מבני ציבור ומסחר, והיא נמצאת במיקום שמאפשר להגיע ממנו לכל מקום בארץ בנוחות מרבית. השילוב של היתרונות במתחם אחד קורץ לקהל רוכשים מגוון, בין אם אלו משפחות עם ילדים צעירים מאזור השרון, משפרי דיור או מצמצמי דיור שעוברים לגור ליד הילדים והנכדים".
שכונת מרכז העיר בעפולה היא שכונה ותיקה בעיר, ובניגוד לשכונות החדשות והנוצצות יותר היא נהנית ממספר יתרונות, בהם הקרבה למוקדי קניות, סידורים ובילוי ולתשתיות תחבורה ציבורית כמו התחנה המרכזית החדשה. שינויים שבוצעו באזור לאחרונה, והופכים את השכונה לאטרקטיבית, כוללים גם הקמת מתחם תעסוקה להיי-טק בצפון-מזרח השכונה וכן פארק חדש שהקימה העירייה במרכז העיר, על בסיס תחנת הרכבת ההיסטורית. החלק הצפון-מערבי של השכונה, שכולל וילות לצד בתים פרטיים, נחשב ליוקרתי ביותר בעיר עם מחיר ממוצע של 2.8-1.8 מיליון שקל לצמוד קרקע.
לדברי המתווך מאור שם טוב מרימקס 770 עפולה, "תושבים ותיקים אוהבים להישאר בתוך העיר. השכונות החדשות כמו רובע יזרעאל ו-C1 פחות מדברות אליהם ומושכות יותר תושבים מחוץ לעיר. משפרי הדיור הוותיקים מעדיפים להישאר בעיר הוותיקה ולשמור על הצביון העפולאי שהם מכירים ואוהבים ושפחות מדבר לזרים - חוץ ממערב השכונה, שמושך גם הוא תושבים מבחוץ משום שהוא נחשב יוקרתי".
השכונה המזרחית בקריית חיים שבחיפה היא השכונה הראשונה שנבנתה באזור בשנות ה-30 של המאה הקודמת. היא נמצאת במיקום אידיאלי מבחינה תחבורתית, עם קווי מטרונית שעוברים לאורך גבולה המזרחי ותחנת רכבת ממערב. התושבים נהנים גם מגישה לקניות, סידורים ומקומות בילוי במרחק הליכה לאורך שדרות אח"י אילת, ומגישה נוחה ברכב למרכזי קניות גדולים כמו ביג וחוצות המפרץ.
לדברי ליאור פרץ ממשרד RELOCATION תיווך ויזמות נדל"ן הפועל בשכונה, "קריית חיים מזרחית היא שכונה קטנה ומשפחתית מאוד, שרובה אוכלוסייה צעירה גם בשל הציר המרכזי שוקק החיים שלה, אח"י אילת, שלאורכו פאבים ומסעדות שחלקם פתוחים לתוך הלילה. בניגוד לבנייה ברוב הקריות האחרות, שבהן יש לא מעט רבי קומות, קריית חיים מזרחית מאופיינת בבנייה של עד 5-6 קומות בבניינים החדשים, ורובה - אולי 90% - מהווים בניינים בני 3 קומות עם 8-6 משפחות בלבד, מה שנותן הרגשה יותר חמה ומשפחתית".
לדבריו, "מאחר שהשכונה כל כך קטנה, ילדים מסתובבים בה בחופשיות יחסית. בסך הכול כל קריית חיים נחשבת למבוקשת, אלא שבעוד קריית חיים מערבית מושכת יותר משקיעים, שמחפשים דירות קטנות ליד הים, שכונת קריית חיים מזרחית היא קריה של מגורים ואין בה שטחים ריקים – מה שגורם לביקוש לגבור על ההיצע".
השכונה הצפון-מזרחית בנהריה היא שכונה חדשה בחלק המזרחי של העיר (כלומר לא לצד הים), שאמורה לקום בין שכונת גבעת כצנלסון לשכונת גבעת טרומפלדור. היא סמוכה לבית החולים נהריה ("המרכז הרפואי לגליל"), יש ממנה יציאה ישירה מהעיר (כביש 89) וסמוך לה אמורים לקום אצטדיון, מגרשי ספורט, מרכז בילוי ופנאי ומלונות. השכונה צפויה לכלול כ-2,600 דירות, לצד מוקדי מסחר, גינות ציבוריות ומבני ציבור שונים כמו גנים ובתי ספר. בניגוד לאופי הבנייה הכפרי ששולט כיום באזור, הבנייה המתוכננת תהיה גבוהה. כבישים חדשים שייסללו יקשרו אותה למרכז העיר ולשכונות הוותיקות, וייצרו רצף עירוני בין מזרח העיר למערבה.
לדברי יוני בראל, מנהל מכירות ארצי בחברת אזורים שבונה בשכונה, "נראה שיש מגמה של מעבר משפחות מחיפה, הקריות והשכונות המערביות של נהריה לשכונה החדשה, כאשר מיקום השכונה על כל יתרונותיו מהווה שיקול משמעותי. השכונה נחשבת אטרקטיבית בזכות הקרבה לפארק התעסוקה החדש שצפוי לקום בצומת כברי והגישה המהירה לכביש 89 שיתחבר ישירות לכביש 6. היא גם נמצאת על צירי תנועה ראשיים, שמאפשרים לתושבים להגיע בקלות לכל מקום בנהריה עצמה - שדרות הגעתון, הקניון והחופים - ויש בה גם גישה נוחה לתחבורה ציבורית ולרכבת".