היא החלה את דרכה כמאפרת, ומאז התרחבה לתחומי הלק ג'ל, הפדיקור, בניית הציפורניים, טיפולי השעווה ועיצוב הגבות. היא בעלת עסק פרטי ומקבלת לקוחות בבית. הכירו את הקוסמטיקאית.
  • לא רוצים לפספס אף כתבה?
איזה טיפול את הכי אוהבת?
"כל מה שקשור בציפורניים. לק ג'ל, פדיקור. הכי פחות אוהבת טיפולי שעווה למיניהם".
למה?
"זה דביק ופחות כיף. בסוף אני צריכה לא רק לנקות את הלקוחה - אלא גם את עצמי".
מה הדבר הכי מעצבן בתחום שלך?
"כשלקוחה קובעת תור, לא מגיעה ולא עונה לטלפון".
זה קורה הרבה?
"פעם-פעמיים בשבוע. אני מפסידה על זה כסף".
איך את שוברת את הקרח עם לקוחות חדשים?
"אני דברנית, ישר מתחילה לדבר. שואלת, מפתחת שיחה. אחרת אשב שעה וחצי-שעתיים עם לקוחה ואירדם".
כולן תמיד רוצות לדבר?
"אם לא - ישר מרגישים את זה. יש כאלה שהטיפול בשבילן הוא בריחה מבן הזוג, מהילדים. הן רוצות לשבת בשקט".
גם גברים מגיעים אלייך?
"אני בוחרת לקבל פחות גברים. כשפתחתי את העסק כתבתי שאני עושה טיפולי שעווה לגברים - ידיים, רגליים, גב ובטן. יש כאלה שמתקשרים ורוצים שעווה באזורים פחות נעימים, וזאת בחירה שלי לא לעשות את זה. לפעמים אני מקבלת טלפונים מגברים שרוצים שאעשה להם 'שעווה בביצים'. כשאני מתחילה את השיחה, אני כבר יודעת אם זה רציני או שזאת שיחת הטרדה. יש כאלה שאומרים שהם עושים כל הזמן, שואלים שאלות, אבל יש כאלה שנהנים מחוסר הנוחות שלי. אחד אמר לי פעם שהוא רוצה שאראה כמה גדול יש לו".
איך את מתמודדת עם זה?
"השיחות המביכות הופכות לבדיחות פנימיות עם החברות שלי, אבל לא הכול צחוק. נאלצתי להעביר את העסק שלי מקום פעמיים בגלל מטרידנים. היה בחור שבאופן קבוע הטריד בעלות עסק בתחום באזור. היה מתקשר בשעות הזויות, מבקש שאקבל אותו בשעות מוזרות, 'אני חייב שתטפלי בי'. בהתחלה לא נעים לא לענות, הרי המטרה היא להרחיב את מעגל הלקוחות, אבל שיחות בשתיים בלילה מגבר שאת לא מכירה זה לא נעים".
ומי שבאמת זקוקים לטיפול קוסמטי - יותר גייז? יותר סטרייטים?
"יותר סטרייטים. אני חושבת שזה נטו בגלל איך שאנחנו מתפתחים כחברה. גברים הפכו להיות מאוד מודעים לעצמם ולסביבה, אם זה לעשות לייזר, אם זה טיפולי פנים וקרמים. הם מאוד מודעים לאסתטיקה שלהם. גברים באים בעיקר לפדיקור או כדי לטפל בציפורניים חודרניות. גם זוגות מגיעים אליי, אבל לא הרבה".
זה נכון שגברים יותר רגישים לכאב?
"לאו דווקא. יש נשים יותר רגישות מגברים ויש גברים שיש להם סף כאב מאוד גבוה. זה אינדיבידואלי, אבל ברוב המקרים נשים יותר עמידות, כי אנחנו רגילות לכאב ועושות את זה באופן קבוע".
איך את מרגיעה כשהטיפול כואב?
"בעיקרון, הרבה תלוי ברמת הלחץ של המטופל, אם הוא מכיר את התהליך או לא. אם הוא מכיר את התהליך ומגיע עם ידע מוקדם על מה שהוא הולך לעבור, קל לו יותר. יש שיטות להרגיע את העור לפני ואחרי. אני גם מנסה להסיח את הדעת בשיחה, ואז הם פחות מרגישים".
תגידי, יש כזה דבר יותר מדי שיער?
"אני יכולה להגיד שיש ילדות קטנות שיותר שעירות מהרגיל ביחס לילדות אחרות בגילן, אבל בסופו של דבר יופי תלוי בפרשנות של הסביבה".
סירבת פעם לקבל אלייך לקוחה?
"כן. כבר מהשיחה המקדימה שאני עושה אני יכולה לקבל הרגשה אם אני הולכת לסבול כל הטיפול. מהווייב של השיחה עצמה. מהשאלות ששואלים אותי, מהדרך ששואלים, אני יכולה לדעת אם מדובר באדם תוקפני. אני עושה את מה שאני עושה מכל הלב. לקוחות הפכו להיות כמו משפחה שבניתי לעצמי, חלקן חברות. אני סוג של פסיכולוגית, שומעת סיפורים. אני מעדיפה לקוחות שאצליח להגיע איתן לשיח, ואם לא אז שיהיה נעים לטפל בהן".
איזה טיפול הכי משתלם לך להציע?
"האמת שאם את משקללת את כל הנתונים, ההשקעה היא כמעט לא כדאית. אתן, כלקוחות, באות ואומרות 'זה כולה לק ג'ל', אבל יש המון משתנים שלקוחות לא לוקחות בחשבון - החל מהקפה שאתן שותות וכלה בביטוח פנסיוני שאנחנו צריכות לעשות לעצמנו. השוק הזה מוצף בנשים שעושות לק ג'ל וטיפולים אחרים בלי שלמדו. זה לא אומר שהן לא עושות טוב, אבל הן גורמות להרבה פציעות, לפטריות בציפורניים, לא מקפידות על חיטוי - כל מיני דברים שלקוחות לא לוקחות בחשבון".
כדאי ללכת רק למישהי שלמדה?
"חד-משמעית. יש כל הזמן השתלמויות וחידושים מקצועיים בתחום. אל תהססי לקום ולהגיד שאת לא עושה את הטיפול אם משהו לא נראה לך. למשל, זה לא צריך להיות ברמת מרפאה, אבל חיטוי בסיסי הוא חשוב, וגם לא להעביר ציוד מלקוחה ללקוחה. לפעמים במהלך הטיפול נפצעים. להעביר מלקוחה ללקוחה זה הדבר הכי נורא שאפשר לעשות".
מה עוד מעצבן אותך לראות?
"יש קבוצות בפייסבוק של מניקוריסטיות, שברגע שמישהי מתחילה לעבוד בתחום היא שואלת מה לקנות ואיך לקנות. הרבה פעמים אני רואה ששולחים להן קישור לעלי אקספרס. מאוד יכול להיות שהלק שתמצאי שם מזויף. את לא יודעת איזה חומר זה, מה הוא מכיל, לעומת חומר שקנית ממשווק מורשה שיודע מה הוא נותן לך, ושיש לו אישור של משרד הבריאות.
2 צפייה בגלריה
השוק מוצף. לק ג'ל (אילוסטרציה: Shutterstock)
השוק מוצף. לק ג'ל (אילוסטרציה: Shutterstock)
השוק מוצף. לק ג'ל (אילוסטרציה: Shutterstock)
( צילום: sshutterstock)
"לא ניתן כמעט להבחין בזיופים, כי יש כאלה שמאוד טובים. ל-OPI (מותג קוסמטיקה פופולרי במיוחד לציפורניים - מ"ש), למשל, כמות הזיופים שיש ברשת מטורפת. כשאת קונה בארץ, בקבוק הכי פשוט של לק ג'ל עולה בין 90 ל-100 שקל. כשאת קונה ברשת את יכולה למצוא בקבוק כזה בעשרה שקלים. זה זיוף, וזה עלול לעשות נזק".
זה נכון שלק ג'ל יכול לעשות אותך מיליונרית?
"זאת שאלה ששואלים אותי כל הזמן. ברגע שאני מספרת שזה מה שאני עושה, ישר אומרים 'את בטח יושבת טוב'. אז לא מתעשרים מזה, אבל בהחלט אפשר להיות מבוססת כלכלית".
קרה שהתווכחו איתך על המחיר בסיום הטיפול?
"אני דואגת להגיד ללקוחות חדשות את המחיר לפני שהן מגיעות. יש כאלה שמשנות מחיר מלקוחה ללקוחה, אבל אני לא. כשאת מתחילה, מאוד לא נעים לך כל העניין הכספי. בהתחלה הרגשתי לא נוח לבקש כסף, בעיקר מחברות ומבנות משפחה. היום אין דבר כזה. אפילו כשסבתא שלי נכנסת לפה, היא יודעת שהיא הולכת לשלם".
אחת ולתמיד: האם וכמה נהוג לתת טיפ לקוסמטיקאית?
"אצלי לא כל כך נהוג לתת טיפ, אולי בגלל שזה העסק שלי. אם זה קורה, זה בעיקר סביב החגים. לקוחות מעגלות את הסכום כלפי מעלה ואומרות 'קחי, שיהיה לך חג שמח'. במכוני יופי נהוג לתת טיפ של 10% או 10 שקלים. זה משתנה לפי סוג הטיפול".
כלות שמגיעות אלייך קשות יותר מלקוחות רגילים?
"חלקן כן. הייתה אחת ששינתה את דעתה כל שנייה וחצי. העסק הזה עובד על זמנים. כשאת עם כלה את לוקחת עוד אקסטרה חצי שעה כי זה יותר רגוע, אבל היא פשוט המשיכה והמשיכה לשנות את דעתה על הצבע. 'אני אעשה לבן עם נצנצים', כבר מכניסה את היד למכונה, פתאום רוצה אדום. אמרתי לה 'כפרה עלייך, תחליטי מה את רוצה'".
קורה הרבה שמתלבטות לנצח?
"זה קורה המון, אבל עם הניסיון את לומדת איך לזרז אותן, ובקורונה עוד יותר - כי את נדרשת לחטא יותר. למדתי לשאול על ההתחלה עוד בשלב הסרת הלק, להציע הצעות לגוונים, יש לי 200 צבעים אז זה נורא מבלבל. כשאני מסיימת הלקוחה כבר צריכה להחליט".
ספרי על פדיחה שקרתה לך בטיפול.
"כשהייתי ממש בתחילת דרכי הייתי צריכה להתאמן על חברים ומשפחה. זה היה בעקבות שיעור ספציפי בנושא עיצוב גבות. אמא שלי ישבה עם אחת החברות הכי נחמדות שלה והן צחקו והסתלבטו, כמו לשבת עם זוג קומיקאיות. בשלב מסוים עשיתי לחברה גבות. מרוב צחוק זזנו שתינו, וכל הריסים שלה נדבקו לשעווה. כמעט קרתה תאונה מאוד מביכה, אבל בסוף הצלחנו להציל את רוב הריסים".
2 צפייה בגלריה
פדיקור רגליים כפות רגליים טיפוח
פדיקור רגליים כפות רגליים טיפוח
פדיקור רגליים כפות רגליים טיפוח
(צילום: shutterstock)
יש גם שיחות מרגשות?
"לקוחה קבועה שלי שהיא מבוגרת יחסית, בשנות ה-40 לחייה, ניסתה במשך הרבה מאוד זמן להיכנס להיריון ולא הצליחה. לאחרונה היא באה לספר לי שהיא הולכת להיות אמא. סוף-סוף היא הצליחה להרות".
תגידי, מה למדת על נשים מהעבודה הזאת?
"הו, אני יכולה לכתוב על זה ספר. שאנחנו לא 'שק של נחשים' כמו שאומרים עלינו. שאנחנו הרבה יותר טובות ממה שאנחנו חושבות. אנחנו לא מעריכות את עצמנו מספיק, גם חיצונית וגם פנימית".
אנחנו תחרותיות? משוות? מקנאות?
"זה מיתוס, לפחות מאיך שאני מרגישה עם הלקוחות שלי. את יכולה לקנא - אנחנו בני אדם, כולם מקנאים - אבל החיים הם לא כמו בטלנובלות של שנות ה-90".
שאלה אחרונה ואולי החשובה מכולן: מהו התירוץ הכי טוב בשביל לקבל אצלך תור ביום עמוס?
"תגידי שיש לך מקווה".