מדד ת"א 35 ירד היום (ראשון) ב-2.12%, ת"א 125 ב-2.35% ומדד הבנקים ירד ב-3.62%. זאת, לאחר שבסוף השבוע התברר שהמפולת בבורסות העולם חמורה יותר מההערכות רק לפני שבועות אחדים, ומדובר כבר בשנה הגרועה ביותר בבורסה מאז תקופת הסאב פריים ב-2008.
הנאסד"ק ירד ב-1.5% ביום שישי והדאו ג'ונס רשם ירידה של 1.7%. בכך הסתיים חודש ספטמבר בירידה חדה של 10.5% בנאסד"ק ושל 8.8% בדאו ג'ונס. לצד אלה המשיך מחיר הנפט לרדת וברבעון האחרון הוא רשם ירידה של 25% בשל החשש הכבד ממיתון ברחבי העולם שיביא לפחות שימוש בדלקים. בספטמבר בלבד ירד מחיר הנפט בעולם בכ-10%.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
ירידות בבורסה בתל אביב
ירידות בבורסה בתל אביב
ירידות בבורסה בתל אביב
(צילום: shutterstock)
המסחר במטבע חוץ יתחדש מחר לפני הודעת בנק ישראל על מדיניות הריבית לשישה השבועות הבאים. ביום שישי נחלש השקל עוד: שער הדולר היציג נקבע על שער של 3.5430 שקל והאירו עלה בשש אגורות ביום אחד לשער יציג של 3.4858 שקל.
למרות היחלשות השקל אשר מיטיבה עם היצואנים, במגזר העסקי הביעו אתמול דאגה רבה מהאפשרות שבנק ישראל יעלה בשיעור גבוה של 0.5% עד 0.75% את הריבית הבסיסית במשק והובע חשש כבד מהאטה בפעילות הכלכלית גם בארץ. נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד״ר רון תומר, טען כי "יש להימנע מלהיגרר אחרי שאר מדינות העולם להעלאת ריבית לא הכרחית שרק תגרור את המשק למיתון. לאור מצבה הטוב יחסית של ישראל והאינפלציה הנמוכה לעומת העולם, אין כל הכרח לנקוט בצעדים קיצוניים שיובילו להאטה. במקום זאת אני קורא לבנק ישראל להימנע מהעלאות שמחקות את ארה״ב ואירופה, שם המצב קשה מבארץ, ולהפעיל שיקול דעת וניהול סיכונים שיבואו לידי ביטוי בהימנעות מהעלאת ריבית דרסטית נוספת ובהאצת הצמיחה".
פורסם לראשונה: 12:38, 02.10.22