מקררים, מיקסרים, קונסולות וגם סתם טוסטרים: "בָּדוּק" - מדור בדיקות המוצרים של ynet, בוחן בכל פעם מוצר אחר ונותן לכם את דעתו האובייקטיבית. והפעם: גריל גז של Char Broil. המחיר: 2,000 שקל לשני מבערים, 4,000 שקל לארבעה מבערים.
הסכמנו כבר שכמעט כולם אוהבים על האש, והסכמנו גם שפחמים זה חתיכת סיפור. גרילי הגז נותנים פייט רציני בתחום. מדליקים את הבלון ועושים על האש בכיף. רק שגם בתחום הזה הגרילים נעים מזולים (כ-1,000 שקלים) ליקרים מאוד. לצ'אר ברויל יש תג מחיר הרבה יותר יקר. שווה? בדקנו.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
גריל גז CHARBROIL
גריל גז CHARBROIL
גריל גז CHARBROIL
(צילום: יח"צ)
אם לקפוץ ישר אל השורה התחתונה של מומחה הגרילים שלנו שבחן איתנו את הגריל- "גריל פצצה". הגרילים של Char Broil עובדים בטכנולוגיה שהחברה קוראת לה TRU-Infra Red - שמונעת התלקחות אש של שומן הבשר ב-100%, בעלת חלוקת חום אחידה על כל משטח הגריל, שהופכת את הבשר ליותר עסיסי ב-50% מכל גריל אחר.
אנחנו בחנו את הגריל עם ארבעה מבערים, ובו שטח הצלייה ענק. למרות גודלו, הוא מספק עוצמת חום אחידה בכול מקום, עם אפס התלקחויות, כמו שמבטיח היצרן. ניסינו עליו הכל: שיפודים, קבבים, סטייק עין, אנטריקוט, כמעט כל מה שבשר עלה על הגריל הזה והכל יצא תענוג. בשר עסיסי וגם זמן הצלייה היה קצר משמעותית מבעבר. יותר מכך, הגריל הזה טוב יותר אף מגרילים אחרים של החברה שניסינו בעבר. רשתות האינפרה רד שבעבר היו נסתמות, שודרגו ועכשיו כבר לא נסתמות כלל.
החברה מתגאה בחומרים האיכותיים מהם עשוי הגריל, וזה ניכר. כל מי שקנה גריל גז זול מכיר את מגיני המבערים שלרוב עשויים פח. בצ'אר ברויל הם עשויים מנירוסטה איכותית. שטח הצלייה עשוי ברזל יצוק המצופה פורצלן ונותן יופי של סימני גריל לבשר. תחתית גוף המנגל בנויה בשיפוע שמנקז את מעט טפטופי השומן אל צלוחית קטנה שאחרי חמש הפעלות (שתיים מאסיביות) הגיעו אליה שלוש טיפות בדיוק.
לפי החברה, שיטת האינפרה רד, חוסכת למעלה מ- 30% מצריכת הגז של הגריל. אחרי חמש הפעלות רציניות על הגריל וניעור של הבלון ראינו שיש עוד הרבה גז.
כל מבער בגריל מצויד בהצתה אלקטרונית, מה שמאפשר שליטה על עוצמת הלהבה על פני כל חלק מהמשטח. הצמחוני שבחבורה (אני) נהנה מאוד מירקות על הגריל שעברו צלייה עדינה בצד אחד של הגריל, כאשר באותו הזמן סטייק עצום קיבל חריכה יפה בצד השני. בצד של המקצוענים יש כירת צד שמגיעה ל-900 מעלות ונועדה לסגירת הבשר אחרי הצלייה החזקה. היא אכן עושה את עבודתה מצוין, ולסגור עליה סטייק נתן לו את הטעם האופייני הגרילי של הצלייה.
ניקוי הגריל לא פשוט, כמו כל גריל, אך נעשה קל יותר עם הכלי הייעודי לניקוי הרשתות שהחברה מספקת, ושמקל מאוד על העבודה. עם זאת, היה נחמד אם הייתה לו ידית לאחיזה יותר נוחה.
אז שורה תחתונה, אם אתם רק רוצים שהבשר יהיה מוכן, כל גריל יתאים לכם. אבל אם אתם אוהבים נתחי בשר מושקעים - הצ'אר ברויל שווה את זה בהחלט. במילים אחרות, כל אוטו יביא אתכם ליעד, אבל מי שיכול להרשות לעצמו, קונה פרארי.
הערה: המכשיר נבדק במשך כשבוע ועשויים להיות היבטים נוספים שלא עלו בבדיקה, בדגש על תקלות בשימוש לאורך זמן ועמידות המכשיר. בנוסף, הבדיקה נעשתה בדגש על המכשיר הספציפי וייתכנו אופציות זולות וטובות יותר בשוק בארץ או באתרים מחו"ל, אותן לא בחנו.