מקררים, מיקסרים, קונסולות וגם סתם טוסטרים: "בָּדוּק" - מדור בדיקות המוצרים של ynet, בוחן בכל פעם מוצר אחר ונותן לכם את דעתו האובייקטיבית. והפעם: מקרן PicoPix Nano מבית פיליפס (Philips), דגם PPX12. המחיר: 990-812 שקל, להשיג בביקונקט, וואלה שופס, חשמל נטו ואתרים נוספים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מקרן כיס זה רעיון גאוני. זורקים אותו לתיק ובכל רגע נתון אתם יכולים לצפות במסך ענק. PicoPix של פיליפס הוא מקרן קטנטן כזה שנכנס לכיס. אבל האם הוא מספק את הסחורה? בדקנו.
1 צפייה בגלריה
מקרן PicoPix Nano מבית פיליפס
מקרן PicoPix Nano מבית פיליפס
מקרן PicoPix Nano מבית פיליפס
(צילום: יח"צ)
ראשית כל, אכן מדובר במקרן קטן מאוד שבהחלט נכנס לכיס. הוא מגיע עם חיבור לכרטיס SD אבל עיקר השימוש בו הוא במירורינג, כלומר שיתוף המסך מהטלפון או המחשב דרך רשת האינטרנט האלחוטית המשותפת.
כאן מגיעה הבעיה הראשונה - לא תוכלו בדרך זו לצפות בשירות הסטרימינג המועדף עליכם, למשל. חברות כמו נטפליקס לא מאפשרות מירורינג. הן רוצות שתצפו בטלפון או בטלוויזיה, לא שתוכלו לשדר בכל מקום, ולכן המקרן לא מקרין אותן. לכל חיבור אחר, למשל יוטיוב או מצגת ששמרתם על הטלפון, המירורינג עובד טוב למדי. מה זה למדי? תלוי בחיבור הווי-פיי המקומי. תקצירי משחק מעט נתקעו לי, אבל יוטיוב עבד נהדר.
איכות הצפיה היא FULL HD שנשמרת גם כאשר מגדילים המסך לגודלו המקסימלי.
הכיוונון הינו בעיה נוספת. הוא נעשה בעזרת כפתור פיזי באחורי המקרן. אין איזו אפליקציה או שלט למוצר. כך שאם הזזתם את המקרן ותצטרכו לכוונן מחדש, תיאלצו לקום ולהדליק האור כדי למצוא את הכפתור הקטן, זאת בהנחה שצפיתם בחושך, וזו הנחה די מבוססת בהתחשב בזה שהמקרן, כמו כל מקרן, דורש חושך כמעט מוחלט.
הבעיה הזו חוזרת גם אם תרצו לשנות את הגדרות הסאונד תוך כדי צפיה. ארבעת הכפתורים הקטנים על המקרן שולטים בהפעלה והעברת בחירות בתפריט, ובהחלט קשה למצוא אותם בחושך. מה גם שלמצוא אותם ידרוש הזזת המקרן ואז שוב כיוונון וחזרנו לבעיה הראשונה. מה שכן, ברגע שצופים, אין כמעט צורך לגעת בכפתורים.
הסאונד של המקרן עצמו חלש למדי ובהחלט תצטרכו לחבר אליו רמקול. יש יציאה חוטית רגילה לחיבור לרמקול, שזה אחלה, אבל אם הייתה אפשרות לחבר הרמקול בבלוטות' זה בהחלט היה יעיל יותר.
חיסרון נוסף הוא שכאמור יש רק חיבור SD וחיבור מיקרו USB שנועד להטענה. כלומר, אם תרצו להשתמש במקרן הזה ממש בטבע, תצטרכו להעביר את הסרט שתרצו לצפות בו לכרטיס SD, ובאמת שאני לא מכיר הרבה אנשים שעדיין יש להם כזה.
הנורה שלו מספיקה ל-30 אלף שעות עבודה, כך לפי היצרן, והסוללה מספיקה ל-80 דקות, כך שסרט מלא לא תוכלו לראות בלי לחבר לחשמל, אבל למצגת זה מספיק לחלוטין. למעשה, מצגות הינה האפשרות המרכזית שעולה בראש לשימוש במקרן הקטנטן. בהחלט נהניתי לשים אותו בחדר ולקבל בקלות וללא חוטים אפשרות לצפות ביוטיוב, אבל זה בהחלט מבאס שזה רק יוטיוב.
אז כן, יש המון חסרונות, אבל היתרון הברור עדיין עומד - מקרן שאפשר בקלות לקחת לכל מקום ולהציג על 60 אינץ' כל מה שתרצו. מה שכן, המחיר שלו הוא כמו מקרן בגודל מלא, וזה גם קצת מבאס.
הערה: המכשיר נבדק במשך כשבוע ועשויים להיות היבטים נוספים שלא עלו בבדיקה, בדגש על תקלות בשימוש לאורך זמן ועמידות המכשיר. בנוסף, הבדיקה נעשתה בדגש על המכשיר הסצפיפי וייתכנו אופציות זולות וטובות יותר בשוק בארץ או באתרים מחו"ל, אותן לא בחנו.