בקשתו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי, מנציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, לסדר לתת אלוף גל הירש, הממונה על נושא החטופים והנעדרים, שכר של מנכ"ל משרד ממשלתי, נדחתה, ועד לרגע זה הירש לא מקבל שכר וטרם הסדירו את העסקתו.
הסיבה לדחייה היא העובדה שהוגש נגדו כתב אישום פלילי ואי אפשר בעצם להעסיק אותו כבכיר בשירות המדינה. בשלב זה בוחנים אפשרות להעסיקו בחשבוניות - כפי שהועסק הממונה הקודם ירון בלום. עד להסדרת תנאיו הירש נוסע ברכבו הפרטי, מתדלק מכספו וקונה ארוחת צהריים מכספו.
2 צפייה בגלריה
גל הירש
גל הירש
גל הירש
(צילום: משרד רה"מ)
נזכיר כי הפרקליטות הגישה לפני שנתיים כתב אישום על העלמת מס מהכנסות של 6.1 מיליון שקל נגד הירש, מי שהיה מועמד לתפקיד מפכ"ל המשטרה, וכן נגד שותפיו העסקיים לשעבר לפעילות ייעוץ ביטחוני בחו"ל - עודד שכנאי ומיכאל בנימיני.
מי שלמעשה פסל את העסקתו של הירש כמנכ"ל היא היועצת המשפטית של הממשלה גלי בהרב מיארה שקבעה שהוא לא יכול להיות מועסק דרך נציבות שירות המדינה. מנציבות שירות המדינה נמסר, כי נציב שירות המדינה לא אישר להירש תנאי מנכ"ל.
שלי ביקש ששכרו של הממונה יהיה מוקבל מנכ"ל במתח דרגות 43-45 ולצידו המשרות הבאות: ראש מטה במשרת אמון ושתי משרות מקצועיות בתחום המומחיות הרלוונטית. שכר מוקבל מנכ"ל הוא 41 אלף שקל בחודש, בנוסף לכך שהירש, שהוא תת אלוף במילואים, נהנה מפנסיה של למעלה מ-35 אלף שקל.

בתוך כך, הירש מינה את יעל גורן חזקיה לתפקיד ראש המטה שלו. גורן חזקיה היתה בעבר ראש המטה של השר לביטחון פנים עומר בר לב, עבדה בעבר עם ח"כ לשעבר נדיה חילו ממפלגת העבודה עם ח"כ לשעבר איציק בן ישראל. בעברה הרחוק יותר היתה היועצת הבכירה לראש מערך הסייבר הלאומי ומ"מ ראש אגף מדיניות שם.
מהמטה של גל הירש נמסר בתגובה: "גל הוזנק משירות המילואים ביחידה אחרת והתבקש לטפל מיידיתי בנוהל בהול בנושא החטופים והנעדרים.כל אנשיו מתנדבים במילואים, הוא לא מקבל שום תנאים והטבות, לא עסק בתקנים, טפסים ובירוקרטיה - אלא עסוק בלי הפסקה רק במשימת השבת החטופים, איתור הנעדרים וסיוע למשפחות".
עוד נמסר מטעמו של הירש כי "עם פרוץ המלחמה נקראתי לשירות מילואים ביחידתי וכעבור מספר שעות, לנוכח התוצאות הקשות הוזנקתי לתפקיד הממונה על החטופים והנעדרים, התבקשתי לקחת על עצמי את המשימה וכך עשיתי. מאז, 24 שעות ביממה אני פועל בכלל הדרכים להשבתם של החטופים,לאיתורם של הנעדרים ולתמיכה במשפחות הרבות בשעתן הקשה מכל.
"אנו במלחמה, אני מילואימניק, לא ביקשתי דבר, אני מממן את כל ההוצאות מכיסי ואין לי רכב ממשלתי, מזכירות, צוות ושאר כיבודים זולת חבריי, אנשי מילואים ומתנדבים שבאו לעזור תהליך הקמתו של המערך להשבת החטופים , לאיתור נעדרים ותמיכה במשפחותיהם יימשך באופן סדור ומקצועי, אין לו קשר לתנאים שלי כיוון שאני התייצבתי למשימה ללא תנאי.
"כל שאני רוצה, יחד עם כל עם ישראל זה לראות את כל החטופים והנעדרים שבים הביתה ובזה אני עוסק".