הקמפיין של שופרסל לפיו היא תומכת בחקלאות ישראלית - מטעה, כך נטען בבקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה לאחרונה לביהמ"ש המחוזי ת"א יפו. נטען כי גם הכיתובים באתר ובאפליקציית שופרסל מטעים לכאורה צרכנים לקנות תוצרת ישראלית כשמדובר בתוצרת מיובאת.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
את הבקשה לתביעה הגיש אור קרבקי, עו"ד ובן למשפחה חקלאית, באמצעות עו"ד אוהד רוזן ועו"ד חגי קלעי, בשם כל מי שקנה פירות וירקות משופרסל בשבע השנים האחרונות לרבות האפליקציה, האתר וסניפיה. לטענתו, שופרסל "מטעה באופן שיטתי את לקוחותיה הרוכשים ממנה ירקות ופירות לסבור כי מדובר בירקות ופירות מתוצרת ישראל, למרות שפעמים רבות מדובר בירקות ופירות המיובאים מחו"ל".
1 צפייה בגלריה
ירקות בשופרסל
ירקות בשופרסל
ירקות בשופרסל
לדבריו, שופרסל מציגה מתחת לכל ירק ופרי באתר ובאפליקציה שלה את הכיתובית: "ארץ ייצור: ישראל", כך גם בפרסומות שהיא מציגה בטלוויזיה ובאמצעי המדיה השונים. היא מפרסמת מסרים כמו: "שופרסל מצדיעה לחקלאים הישראלים שבזכותם אנחנו יכולים להציע לכם מדי יום תוצרת טרייה ואיכותית שכולה כחול לבן. רק בשופרסל, רק בישראל", וגם: "מזמינים אתכם ליהנות מתוצרת טרייה ומעולה שכולה כחול לבן", בעוד שבפועל, היא מספקת ללקוחותיה במקרים רבים, ירקות ופירות שאינם מתוצרת ישראל ובכלל זה ירקות ופירות שיובאו מטורקיה, ירדן ועזה. על חלקם מופיעה מדבקה המסגירה את ארץ הייצור, שאינה ישראל, וחלקם ניתנים לזיהוי כירקות ופירות שאינם ישראלים על פי צורתם ומאפייניהם.
לטענתו, שופרסל מטעה צרכנים כי רוב הצרכנים מעדיפים לקנות תוצרת הארץ, כך לפי סקרים שהזמין, ואף מוכנים לשלם על כך פרמיה של 25%. בנוסף הוא טוען שירקות ופירות שגדלים בישראל נהנים לכאורה מתנאי גידול טובים ומפיקוח הדוק, ואילו ירקות ופירות הגדלים בטורקיה, רצועת עזה, ירדן ומדינות אחרות, מרוססים בחומרי הדברה שלעיתים אסורים בארץ.
הוא עצמו רכש פירות וירקות באתר שופרסל וכשגילה מדבקות על הירקות לפיהן מדובר במלפפונים תוצרת טורקיה ונתקל בעגבניות ללא עוקץ - מה שמעיד על כך שהן עגבניות יבוא, הוא התקשר לשירות הלקוחות ושאל למה מכרו לו עגבניות מטורקיה כשנאמר לו שהוא קונה תוצרת ישראלית. נאמר לו כי ארץ המוצא מופיעה באתר שופרסל, אך כאמור, באתר נכתב כי ארץ הייצור היא ישראל, בעוד שהירקות שסופקו לו הם מטורקיה.
לטענתו' בסניפים אמרו לו שבאותה עת כל העגבניות שנמכרו ברשת היו מתוצרת טורקיה, אבל במשך חודשים לא השתנה כיתוב ארץ הייצור באתר שופרסל. שופרסל מייבאת גם פירות כמו תפוחים מארה"ב, אגסים מהאיחוד האירופי וענבים מדרום אמריקה, אך לכך אין התייחסות בתביעה.
לטענתו שופרסל מציגה מצג שווא באתר, באפליקציה ובפרסומות. עקב כך הוא ניזוק ב-750 שקל כשקנה פריטים שלא היה קונה לולא הוטעה לכאורה. גובה התביעה הייצוגית עדיין לא הוערך.
בשופרסל סירבו להגיב.