בית המשפט המחוזי בחיפה אישר את מכירת תיאטרון הצפון לבמאי גדי צדקה, מבעלי התיאטרון העברי. בכך נעתר לבקשת הנאמן של התיאטרון, עו"ד רון חכים, למכור אותו לצדקה תמורת כ-2.6 מיליון שקל.
על פי ההסדר, הסכום הכספי שמשולם לנושים הוא כ-2.6 מיליון שקל, אבל בנוסף מסופקים כרטיסים למנויים ורוכשי כרטיסים שנשייתם נאמדת בכ-6.2 מיליון שקל. מעבר לכך, על פי ההצעה עוד כ-6 מיליון שקל יושקעו בשיפוץ ההיכל והפיכתו לאולם חדיש. כלומר, מדובר בהתחייבות של הרוכש הנאמדת בכמעט כ-15 מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
תיאטרון הצפון
תיאטרון הצפון
תיאטרון הצפון
(צילום: דורון גולן)
מהדו"ח שהגיש הנאמן עולה כי במסגרת ההסדר שגיבש עם צדקה, הרי שלא רק שהתיאטרון ימשיך לפעול ולהציג, אלא ההיכל עצמו ישופץ בהשקעה של מיליוני שקלים, תוקם להקת שחקנים ובית ספר למשחק, 80% מהעובדים יוכלו להיקלט בתיאטרון העברי, ו-21 אלף המנויים ורוכשי הכרטיסים של התיאטרון יוכל לצפות בהצגות שתמורתן שילמו כסף באותם מקומות שנרכשו על ידם, לבחירתם מתוך מבחר ההצגות וההופעות שיוצגו בתיאטרון במשך שנתיים מתום הגבלות הקורונה.
לאחרונה הוציא בית המשפט המחוזי צו הקפאת הליכים לתיאטרון הצפון מרכז אומנויות הבמה, לאחר שהתיאטרון הגיש ביולי בקשת הקפאת הליכים בעקבות חובות שנקלע אליהן בהיקף של כ-13 מיליון שקל. החברה תיאטרון הצפון נוסדה בשנת 1993 ונחשבת למוסד ידוע בצפון.
השופטת בטינה טאובר אישרה את המכירה וקבעה כי "תוכנית השיקום המוצעת מאפשרת את שימור פעילותו של התיאטרון, שימור מקומות עבודה לרוב עובדי התיאטרון גם אם במסגרת ישות משפטית אחרת... אין צורך להוסיף ולהדגיש כי פירוק התיאטרון מבלי שאושרה התוכנית לשיקום כלכלי תוביל להפסקת עבודתם של עשרות עובדי התיאטרון והכנסתם למעגל האבטלה, כמו גם תפגע בחיי התרבות בקריות והצפון".
הנאמן עו"ד חכים מיוצג על ידי עוה"ד שרון חכים ואפרת לרנר ממשרד עוה"ד אטיאס, גראור, וישניצקי, ענבר, חכים ושות׳. צדקה מיוצג על ידי עו"ד אורן סלעי ממשרד עוה"ד שחף, סלעי, גולדברג. עובדי התיאטרון מיוצגים על ידי עו"ד ליזה חדש.