שווי הביטקוין ושל מטבעות דיגיטליים אחרים צנח היום (ב') ומחק מעל 200 מיליארד דולר משוק מטבעות הקריפטו השלם: מחירו של הביטקוין יורד ב-20% ל-30,300 דולר, מחיר האת'ר צונח ב-40% מתחת לאלף דולר.
לפי הנתונים שאספו ב-Coinmarketcap, שווי השוק של מטבעות הקריפטו עמד על 959.53 מיליארד דולר במסחר בצהריים בסינגפור, ירידה משווי של 1.1 טריליון דולר שנרשם אתמול. 
1 צפייה בגלריה
ביטקוין
ביטקוין
ביטקוין
(גטי אימג'ס)
הירידות במחירי המטבעות הווירטואליים מגיעות לאחר עליות גדולות וייתכן שהן מצביעות על השגת רווחים מצד המשקיעים. על אף הירידות, מחירו של הביטקוין נותר גבוה ביותר מ-340% מכפי שהיה לפני שנה, ובשבוע שעבר טיפס לשיא של כמעט 42 אלף דולר.
אתמול, מחיר הביטקוין הגיע ל-39,532 דולר, כשהוא חוצה לראשונה את רף 38 אלף הדולר. בשבוע שחלף מאז תחילת 2021 עלה הביטקוין ב-32% וב-12 החודשים האחרונים זינק ביותר מ-380%.
לפי ההערכות, העלייה המחודשת במחיר הביטקוין נובעת ממספר גורמים, ביניהם השתתפותם של יותר משקיעים מוסדיים. הביטקוין אף הוגדר כ"זהב דיגיטלי", כלומר נכס שהוא מקלט בטוח ומהווה גידור נגד אינפלציה.
"יש פה מגמה לאורך הרבה שנים. יותר ויותר אנשים מאמינים בביטקוין. ככל שיותר אנשים מבינים שיש פה משהו חדש עם פוטנציאל לעשות שינוי משמעותי בכלכלה של העולם, השער עולה", כך טען השבוע מני רוזנפלד, יו"ר ארגון הביטקוין הישראלי, בריאיון לאולפן ynet. הוא הוסיף: "אפשר לדבר על עוד כמה דברים שקרו בחודשים האחרונים וכנראה שרק עכשיו רואים את התוצאות שלהם, ביניהם השקעות של גופים גדולים כמו חברת מיקרו-סטרטג'י (MicroStrategy) ופייפאל (PayPal). כל זה מגדיל את האמון ומשפיע על השווי של המטבע".
תזכורת: הביטקוין מזנק
(צילום: אבי חי)
אנליסטים בג'יי.פי.מורגן אף העריכו לאחרונה כי המחיר עשוי לטפס ל-146 אלף דולר בטווח הארוך. עם זאת, האנליסטים הדגישו כי לשם כך מחיר הביטקוין חייב להיות הרבה פחות תנודתי.
בהתאם, צ'אמאת' פליהפיטיאה (Chamath Palihapitiya ) מסושיאל קפיטל אף מאמין כי לאורך זמן מחיר הביטקוין יכול להגיע ל-100 אלף דולר ואולי אפילו ל-200 אלף דולר. "לאורך כמה זמן? אני לא יודע, אולי חמש או עשר שנים, אבל זה יגיע לשם בסוף". מנגד, יש כלכלנים, ביניהם דיוויד רוזנברג מרוזנברג ריסרץ', שטוענים כי הביטקוין הוא בועה.
פורסם לראשונה: 16:13, 11.01.21