צפו: ראיון עם נשיא התאחדות התעשיינים באולפן ynet
(צילום: חגי דקל)
ענף האופנה הישראלי ממשיך לחוות טלטלות בצל הקורונה, ותחושת האופטימיות שאולי הורגשה לקראת צאת החג הוחלפה בחששות כבדים מפני העתיד. השבוע קיבלה חברת האופנה בגיר גרופ צו הקפאת הליכים זמני לאחר שנקלעה, לדבריה, "לסחרור רבתי" בעקבות המשבר. חלק מהישראלים אולי לא מכירים את רשת האופנה המחוייטת, אבל מדובר בחברה שנסחרת בבורסת AIM בלונדון ועובדת, בין היתר, עם בעלת השליטה ברשת טופשופ, ואף פועלת במדינות נוספות כמו ארה"ב, איי הבתולה, מצרים ואתיופיה. תחזית ההכנסות של החברה ל-2020 הייתה צפויה לעמוד על 55 מיליון דולר, אולם צומצמה בחצי בעקבות המצב.
המצב של בגיר גרופ אינו רחוק מזה של רשתות נוספות גדולות יותר שפועלות בעיקר בישראל. לצד מחאתם של בעלי הקבוצות הגדולות, בענף הביגוד מזהירים מפני תרחישים פסימיים כמעט כמו התחזית של קרן המטבע הבינלאומית על הכלכלה הישראלית. הם מתריעים כי ייקח יותר מעשור לחזור למצב שלפני התפשטות הנגיף, ובטווח הקרוב חוששים שאופנת הקיץ שיושבת במחסנים לא תימכר, מה שיוביל להפסדים של מיליארדים.
למרות הדיונים על חזרה הדרגתית לשגרה, במסגרתה יפתחו תחילה חנויות הרחוב, אנשי האופנה עדיין לא יודעים לתאר כיצד בדיוק יראה היום שאחרי, וחלקם עדיין מצויים במצב של אי ודאות מול הנהלות הקניונים ומרכזי המסחר.
1 צפייה בגלריה
אופנה
אופנה
את התקווה אפשר לשאוב מרשת אופנה בינלאומית אחרת. תצוגת אופנה עדכנית בעידן הקורונה
(צילום: Alexander Koerner/GettyimagesIL)
לכן אפשר היה לחשוב שאת המזור ניתן למצוא, למשל, בנתונים שהציגה לאחרונה חברת האופנה עדיקה, לפיהם פעילות האונליין שלה בישראל צמחה ב-50% מתחילת המשבר לעומת התקופה המקבילה אשתקד. זאת לאחר שמיום סגירת החנויות השכילה לבסס את פעילותה על פלטפורמות המסחר המקוון (שמשם צמחה גם כך בטרם הונפקה).
אלא שיסודות החברה התערערו בימים האחרונים לאחר ההודעה הדרמטית של מנכ"ל ומייסד החברה, המשנה למנכ"ל, סמנכ"לית האופנה וסמנכ"ל הקריאייטיב לגבי עזיבתם, על רקע חילוקי דעות של המנכ"ל עם בעלות השליטה, גולף וכלל תעשיות. בתקופה שבה הענף שברירי, כל טלטלה עלולה לרסק אותו עוד יותר.
תקווה לתרחיש אופטימי יותר אפשר אולי לשאוב מרשת אופנה בינלאומית אחרת, שבתוך כל המחול המטורף הזה של הקורונה הצליחה להמציא את עצמה מחדש ולחזור לפעול - אמנם במתכונת מצומצמת, אך תוך הישענות על הידיעה שיש לה דרישה גלובלית. אתר נקסט הבריטי, אחד הפופולריים ביותר בקרב ישראלים, אמנם עדיין לא שולח סחורה לארץ הקודש, אבל הציג השבוע שינוי דרמטי בנהלי העבודה במחסנים, במטרה להתאים אותם לעידן שאחרי הקורונה, כמו מסלולים שמונעים מפגש בין עובדים וחיטוי אינטנסיבי. ואם בבריטניה יכולים להיות כבר עם הפנים קדימה, אולי אפשר גם כאן.
פורסם לראשונה: 08:24, 17.04.20