יוני הירוק של חברות כרטיסי האשראי: בחודש יוני נרשמה עלייה של 3.7% בסך כל הרכישות בכרטיסי אשראי, לעומת חודש מאי, ועלייה של 8.7% ברכישות בכרטיסי האשראי ביחס לחודש יוני המקביל בשנת 2019.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
נתונים אלו מתייחסים לסכום הרכישות הכולל בבתי עסק, כפי שדווחו על ידי שלוש חברות כרטיסי האשראי - ישרכארט, כאל ומקס, ומתייחסים לרכישות של ישראלים בארץ בלבד. הנתונים משקפים עלייה בשימוש בכרטיסי האשראי על חשבון אמצעי תשלום אחרים - בשל הירידה בנגישות לבתי העסק, לצד עלייה ברכישות או במחירים - תלוי בענף הרלוונטי.
1 צפייה בגלריה
קניות ברשת
קניות ברשת
קניות ברשת
(צילום: shutterstock)
נתונים אלו נכונים ליוני, חודש בו נרשמה התאוששות מהגל הראשון של מגפת הקורונה, ובטרם הורגשו באופן מלא השפעות הגל השני. מהנתונים עולה עלייה של 2.1% ברכישות מזון ומשקאות - כולל הזמנות ושירותי אוכל, לעומת מאי, ועלייה של 9.6% בענף זה בייחס ליוני 2019.
עליה של 6% ביחס למאי נרשמה בענף המוצרים והשירותים (כולל דלק, חשמל וגז, מחשבים ותוכנה, ציוד ושירותי תחבורה ותקשורת, ספרים, פרסום, שירותי רפואה ותרופות ושונות), שמשקפת עלייה של 17.9% ביחס ליוני 2019, ובענף רכישות מוצרי תעשייה (כולל הלבשה והנעלה, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, ורהיטים), נרשמה ירידה של 1.8% לעומת מאי, ועלייה של 15.8% ביחס ליוני 2019.

קונים יותר מחשבים

עבור ענפים רבים כמו ספרים, טיסות וציוד משרדי, לא הוצגו נתוני מגמה שנתיים בסקר, כיוון שבחודש יוני חל שינוי חד, אך עם זאת חושבו נתוני מגמה לקבוצות הבאות: בקבוצת מחשבים ותוכנה, על פי נתוני המגמה, בשלושת החודשים אפריל-יוני 2020 נרשמה עלייה של 28.5% בחישוב שנתי; זאת, לאחר עלייה של 41.4% בשלושת החודשים ינואר-מרץ 2020.
גם בקבוצת ציוד ושרותי תקשורת, על פי נתוני המגמה, בשלושת החודשים אפריל-יוני 2020 נרשמה עלייה, אולם רק של של 2.7% בחישוב שנתי; זאת, לאחר עלייה של 2.9% בשלושת החודשים ינואר-מרץ 2020.
בסך הכל בקבוצת השונות, על פי נתוני המגמה, בשלושת החודשים אפריל-יוני 2020 נרשמה עלייה, במחירים קבועים, של 20.1% בחישוב שנתי; זאת, לאחר עלייה של 20.6% בשלושת החודשים ינואר-מרץ 2020.