תעשית מספנות ישראל חתמה על מזכר הבנות עם חברת האספקה DP WORLD מדובאי במטרה לקדם שיתפוי פעולה מסחריים בתחום הספנות. מזכר ההבנות נחתם בין שלומי פוגל (מבעלי מספנות ישראל, קבוצת אמפא וגולד בונד) ובין סולטן אחמד בן סוליים, יו"ר ומנכ"ל DP WORLD, המתחמה בלוגיסטיקה של מטענים, הפעלת מסופי נמל, שירותים ימיים ועוד.
במספנות ישראל טוענים שהצדדים ייבחנו את האפשרות לגשת יחד למכרז לרכישת הפעילות של נמל חיפה הקיים. הפרסומים בנושא יצאו אתמול והפתיעו את גורמי המדינה: לפי מתווה ההפרטה, כל איחוד עם חברה זרה יחייב אישור מראש של משרדי הביטחון, החוץ, המל"ל והתחבורה. DP WORLD היא אמנם אחת החברות הבולטות בתחום הלוגיסטיקה הימית והספנות, אבל עיון באתר החברה מלמד שהיא פעילה גם בארצות שלא מקיימות יחסים דיפלומטיים עם ישראל, לרבות אלג'יריה, ג'יבוטי, פקיסטן וערב הסעודית. לפיכך, כניסה למכרזי תשתית לאומיים בישראל, כמו זה לרכישת נמל חיפה, תחייב אישור מראש דווקא בשל קשרי המסחר הימי שהשחקן הזר מקיים.
אחד משיתופי הפעולה הנוספים של השתיים עשוי להיות מתן שירותי ספנות בנתיב מדובאי לנמל אילת, שם טוענים להפעלה רשמית עוד השנה עם זמן הפלגה של 10 ימים מנמל לנמל. עוד נבחנים שיתופי פעולה בייצור ושיווק מוצרים או מתן שירותים שונים, גם דרך חברת DOVERTOWER שבשליטת שלומי פוגל.
יו"ר DOVERTOWER, שלומי פוגל, אמר כי "שיתוף הפעולה בין החברות ובין הנמלים בישראל ובדובאי מהווה הזדמנות אדירה להקמת תשתית סחר ולוגיסטיקה בינלאומית מתקדמת שתחבר בין hubs מרכזיים בעולם ותייעל ותחסוך בעלויות ובלוחות הזמנים בכל הקשור בהעברת סחורות באיזור".
יו"ר ומנכ"ל DP WORLD, סולטן אחמד בן סוליים, הוסיף כי "הקמת נתיבי סחר בין איחוד האמירויות, ישראל ומעבר לכך, תסייע ללקוחות שלנו לעשות עסקים באיזור באופן קל ויעיל יותר. אני מאמין שההסכם שלנו עם חברת DOVERTOWER הוא רק ההתחלה של שיתוף פעולה הדדי וארוך במגוון תעשיות. בנוסף אני שמח להודיע ש-DP WORLD ומספנות ישראל ישתפו פעולה לבחינת הקמת JV שישתתף במכרז להפרטת נמל חיפה".