אם בכוונתכם ללמוד נהיגה כנראה שתצטרכו לבלות יותר בכיתת הלימוד. כך עולה מטיוטה ראשונה של "תוכנית לשיפור הוראת הנהיגה לרכב מנועי ודו-גלגלי", שהפיץ משרד התחבורה לבתי הספר לנהיגה. עיקר הטיוטה נוגע למבחני התאוריה, כלומר הצד העיוני של לימודי הנהיגה, כגון מבנה הידע שעל התלמיד להפגין בנושא תמרורים, היכרות עם מערכות הרכב השונות ועוד.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לפי הטיוטה, כיום כל תלמיד נהיגה, בכל גיל, נדרש למינימום של 28 שיעורי נהיגה בני 40 דקות לפחות, או 15 שיעורים במקרים בהם מדובר בדו-גלגלי. בנוסף, בשנה שעברה 50% מלומדי הנהיגה עברו את התאוריה - אבל רק 39% מלומדי הנהיגה הצליחו לעבור את מבחן הנהיגה, כלומר את הטסט.
הבעיה, לפי משרד התחבורה, טמונה בפערים שבין אחוז התלמידים שעוברים תאוריה ובין אחוז התלמידים שעוברים טסט בפועל, כלומר תלמידים מגיעים לטסט כאשר הם מוכנים מבחינת ידע עיוני, אך אינם מוכנים לכביש. לכן מציע משרד התחבורה תוכנית חיזוק לתלמידים שתהפוך את שיעורי הנהיגה הראשונים דווקא לשיעורים עיוניים, כאלה שבהם התלמיד יוכל ללמוד יותר על ההתנהלות בתנועה. השיעורים יבוצעו בכיתות לימוד בבית הספר לנהיגה.
במסמך של משרד התחבורה נכתב, כי "על מנת ליישר קו ולאפשר למורה הנהיגה במהלך הלימודים המעשיים להתמקד בכישורי הנהיגה בלבד, מציעה רשות הרישוי כי מתוך מכסת 28 שיעורי החובה לרכב פרטי, שני השיעורים הראשונים יוקדשו ללמידה פרונטלית-עיונית. כמו כן שיעור אחד מתוך 15 שיעורי החובה לרכב דו גלגלי יוקדשו אף הם ללמידה עיונית. תהליך הלמידה יתבצע בכיתת לימוד בבית הספר לנהיגה בו רשום התלמיד".