מתקשים להכין בקשה לקבלת חנינה מהנשיא בגין קנסות שקיבלתם? לשכת עורכי הדין החליטה בעקבות משבר הקורונה לספק סיוע בחינם לזכאים. החטיבה החברתית בלשכת עו"ד שעו"ד יורם סגי זקס עומד בראשה תהיה אחראית על המיזם.
כזכור, נשיא המדינה ראובן ריבלין, הכריז בשבוע שעבר יחד עם שר המשפטים אבי ניסנקורן על מתווה חנינות ייחודי עבור בעלי חובות בגין קנסות, שנקלעו למצב כלכלי קשה על רקע המאבק בנגיף הקורונה. יודגש כי במסגרת המתווה לא ייבחנו בקשות להקלה בקנסות שהוטלו בגין הפרת ההוראות למניעת התפשטות הקורונה, אלא רק בקשות להקלה בקנסות אחרים למי שמצבו הכלכלי הורע בשל המאבק בקורונה.
2 צפייה בגלריה
נשיא המדינה ראובן ריבלין מעניק חנינה
נשיא המדינה ראובן ריבלין מעניק חנינה
נשיא המדינה ראובן ריבלין מעניק חנינה
ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, ציין כי "מדובר ביוזמה חברתית מהמעלה הראשונה ואני שמח שלשכת עורכי הדין תורמת את חלקה למען כלל הציבור גם בנושא זה. מתווה הנשיא לביטול קנסות לחייבים, ובעיקר בתקופה רגישה זו, מעיד יותר מכל על חמלה, ערכיות ורגישות להם זקוקים רבים מאזרחי ישראל בימים אלה".
2 צפייה בגלריה
ועידת המשפט
ועידת המשפט
ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי
(צילום: מוטי קמחי)
הלשכה, באמצעות תוכנית "שכר מצווה", מציעה לחייבים שעומדים בקריטריונים של תוכנית הסיוע בהכנת בקשות חנינה ובהגשתן. על פי המתווה, תישקל הבקשה לחנינה לאותם חייבים שיעמדו בתנאים המקדימים הבאים: הקנסות הוטלו בעקבות הליך פלילי, תעבורתי או מנהלי (לא כולל דו"חות חניה ואגרות), היעדר הרשעות בחמש השנים האחרונות (מאז 1 באוקטובר 2015), נעשתה פנייה להסדרת החוב במהלך השנתיים האחרונות (מאז 1 באוקטובר 2018) והיעדר חוב בגין פיצוי לנפגעי עבירה.
כאמור, לא ייבחנו בקשות להקלה בקנסות שהוטלו בגין הפרת ההוראות למניעת קורונה. לשכת עורכי הדין, באמצעות תוכנית "שכר מצווה" החליטה לקחת חלק במתווה זה, ותסייע בהכנת בקשות לחנינה ובהגשתן על פי ההנחיות לחייבים שעומדים בקריטריונים של התכנית או למי שנסיבותיהם האישיות יוצאות דופן.
לפרטים נוספים ולבדיקת זכאות לסיוע ניתן לפנות לדוא"ל: haninot@israelbar.org.il.