הבורסה סיימה את יום המסחר האחרון של השבוע בירידות, ברקע ירידות בשווקי העולם. ת"א 35 מחק 0.9% מערכו, ת"א 125 נחלש ב-0.8%. ת"א בנקים נסוג ב-1.5% - דיסקונט נפל ב-2.2%, מזרחי טפחות איבד 2.1%, פועלים ירד ב-1.6%.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
למרות הירידות היום, הבורסה מסכמת שבוע חיובי שבו המדדים המובילים ננעלו בירוק בשלושה מתוך חמשת ימי המסחר. ת"א 35 טיפס השבוע ב-2%, ת"א 125 הוסיף 2.8%.
דלק קידוחים קפצה השבוע ב-26.5% ורשמה את התשואה השבועית הגבוהה ביותר במדד הדגל ת"א 35, לייבפרסון צנחה ב-15.2% בתחתית המדד.
1 צפייה בגלריה
הבורסה לניירות ערך תל אביב
הבורסה לניירות ערך תל אביב
הבורסה לניירות ערך תל אביב
(צילום: שאול גולן)

מניות מרכזיות

ההסתדרות חתמה ללא הסכמת הטייסים על הסכם בשמם עם הנהלת אל על. יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הפקיע אתמול בערב את ניהול המו"מ מול הנהלת החברה מטייסי אל על וחתם בשמם על הסכם הבראה. ההסכם כולל שורת צעדים שאמורים לאפשר לאל על להתייעל בהיקף של 105 מיליון דולר בשנה.
ההסכם סולל את הדרך עבור אל על לקבלת סיוע מהמדינה שיציל את החברה מחדלות פירעון. בסך הכל אמורה אל על לקבל 400 מיליון דולר, אלא אם תירכש קודם על ידי משקיע. הסכום כולל הלוואה בערבות מדינה בגובה 250 מיליון דולר ו-150 מיליון דולר נוספים בגין הנפקת הזכויות שתבוצע בחברה.
יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק, מציע לבעלי האג"ח פיצוי של 2 מיליון שקל על כל חודש של דחייה בגיוס ההון של החברה. תשובה עצמו מתחייב להשתתף בלפחות 50 מיליון שקל בגיוס. מדובר בהצעה לא רשמית, שהועברה למחזיקי האג"ח הגדולים ולשלושת הנאמנים של שבע סדרות האג"ח של החברה, להם היא חייבת כ-6 מיליארד שקל.
בורסת ת"א נפתחה היום כאשר ברקע, בחזית הפנים, תוכנית הסיוע שהציגה אתמול הממשלה, בסכום של 6 מיליארד שקל. בחזית העולמית, אתמול נרשמה נעילה חיובית בניו יורק (דאו ג'ונס ו-S&P 500 טיפסו ב-0.9%, ונאסד"ק טיפס ב-0.6%).

פורסם לראשונה: 10:15, 16.07.20