מכה נוספת ליבואנים ולצרכנים: מחירי השילוח האווירי של מטענים מסין והמזרח לישראל וחזרה התייקרו במאות אחוזים. מחברת קרגו אמרפורד, אחת מחברות השילוח הגדולות, נמסר שיצוא סחורה עלה בממוצע דולר לק"ג אחד, אך כיום המחיר זינק ל-3.8 דולר. ביבוא עלו המחירים מ-2.5-2 דולר לק"ג ל-4.5 דולר.
ההתייקרות נובעת מצמצום משמעותי של קיבולת המטענים המוטסים בעקבות הפסקת טיסות נוסעים לסין - שנושאות גם מטענים בבטן המטוס. מטוס נוסעים יכול להכיל עד 20 טונות מטען מסחרי. בעקבות צמצום הטיסות נוצרו ביקושים גבוהים אצל חברות התובלה האווירית שמפעילות מטוסי מטען, שהעלו את המחירים.
"יש לנו מטענים מסין ואליה שתקועים בתחנות בדרך", אמר ל"ידיעות אחרונות" ול-ynet אלי מלניק, מנכ"ל משותף בקרגו אמרפורד. "הפעלנו חדרי מצב לטובת היבואנים והיצואנים ואנחנו נערכים להובלה בתנאים המגבילים".
כיום לא מתקיימות טיסות ישירות מסין לארץ, ובוטלו הטיסות גם מדרום קוריאה ומהונג-קונג, שהיוותה ערוץ מרכזי לטיסות מטען מהמזרח. לדברי אחד מראשי חברות השילוח הגדולות, ההשלכות של חוסר בנפח מטען מהמזרח נוגעות לכל הקטגוריות: חלקי חילוף לרכב, ביגוד, הנעלה, חומרי חבישה ורכיבי אלקטרוניקה שונים.
גם חברות השילוח נפגעות מצמצום הפעילות של ההובלה האווירית. ל"ידיעות אחרונות" ול-ynet נודע שחברת השילוח אוריין החלה להוציא חלק מעובדיה לחופשה, וגם מחברת קרגו אמרפורד נמסר שהם שוקלים זאת.