חנויות איקאה יפתחו במתכונת כמעט מלאה, ביום ראשון הקרוב, כולל קומת האביזרים וקומת התצוגה. מסעדות החנות וממלכת הילדים יהיו סגורות. החנות שמוכרת מוצרי מזון משבדיה תהיה פתוחה וכן המסעדה שביציאה מהחנות, שמוכרת בין היתר נקניקיות, תהיה פתוחה לטייק אוויי בלבד.
1 צפייה בגלריה
איקאה ראשון לציון
איקאה ראשון לציון
נערכים לפתיחה. איקאה ראשון לציון
(צילום: נדב אבס)
באיקאה נערכים לפתיחת חנויות נתניה, ראשל"צ, קריות, ב"ש, ת"א ואשתאול, לפי כללי התו הירוק. זאת במקביל לפתיחת הקניונים.
במקביל הרשת הפסיקה את הטבת המשלוח המוזל למזמינים אונליין והחזירה את מחיר השלוח לעלותו הגבוהה: 250 שקל. במהלך הסגר המשלוח הוזל ל-125 שקל.
איקאה מאפשרת שנים להזמין אונליין דרך חברת ההובלות שלה. באפריל פתחה את החנויות שלה אחרי הסגר הראשון ובעקבות מתן האישור לפתיחת חנויות פריטים לבית היא ספגה על כך ביקורת רבה.
בנובמבר ביקשה שוב לפתוח את החנויות וכשסורבה, החלה להציע גם שירות איסוף, עצמי מהחנות (פיק אפ) מזמינים אונליין ואוספים עצמאים. בדצמבר פתחה את החנויות במתכונת מצומצמת ואלה נסגרו שוב בעקבות הסגר האחרון.
מאז הסגר הציעה משלוח מוזל אחרי ביקורת שנמתחה על-ידי צרכנים על המשלוח היקר שלה. לפי איקאה, "עלויות ההובלה וההרכבה באונליין זהות לעלויות ההובלה וההרכבה בחנויות", אך מדובר במחיר למשלוח גם של פריטם קטנים, בעוד שבאירופה עלות המשלוח מתחילה ב-4 אירו, בבריטניה מ-2 ליש"ט ובארה"ב - 9 דולר.