מתל אביב לחיפה: משפחת כוזהינוף, דור שני בתחום היהלומים ובעלי חברת הנדל"ן בראשית הפועלת כיום בצפון תל אביב, נכנסת לתחום ההתחדשות העירונית. החברה הודיעה כי תיכנס שותפה ב-50% בחברת נקסט אורבן התחדשות עירונית, הפועלת בחיפה, בהשקעה של למעלה מחצי מיליארד שקל. בשלב הראשון תשקיע 40 מיליון שקל.
חברת נקסט אורבן התחדשות עירונית, הפועלת מאז 2014, מקדמת כיום 13 מתחמי פינוי בינוי בהיקף של כ-8,500 יחידות דיור בחיפה, בין היתר בשכונות החוף בכניסה לעיר, במתחם פייזר בשכונת נווה שאנן שהוכרז כמתחם לפינוי בינוי על ידי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, במתחם האורן בשכונת רוממה ובאזורים נוספים.
1 צפייה בגלריה
חיפה
חיפה
חיפה
(צילום: אבישג שאר ישוב )
למשפחת כוזהינוף עסקים בישראל, ארה"ב, בלגיה ודרום אפריקה. לפני כעשור החלה לפעול גם בתחום הנדל"ן. בימים אלה היא מקימה את פרויקט בראשית בשכונת בבלי בתל אביב, מגדל הכול 43 קומות עם 174 דירות יוקרה. את חברת נקסט אורבן יצג משרד עוה"ד רון ברנט ושות ואת משפחת כוזהינוף יצג משרד עוה"ד הורוביץ, אבן, אוזן ושות'.
לדברי מוטי כוזהינוף, "הכניסה לשותפות בחברת נקסט אורבן היא חלק מהחלטה אסטרטגית להיכנס לתחום ההתחדשות העירונית, במסגרת הרחבת תחומי הפעילות של המשפחה. אנו מאמינים בפוטנציאל של חיפה ושואפים להיות שחקן פעיל ומשמעותי בתחום".
יוסי כהן, מנכ"ל נקסט אורבן, הוסיף: "נמשיך ליזום פרויקטים של פינוי בינוי בחיפה, תוך שיתוף פעולה עם הרשות המקומית ותכנון המשלב בנייה מרקמית, עירוב שימושים, הקמת מבני ציבור וחיבורים לאוצרות טבע. אין זה סוד שבמהלך השנים האחרונות זרמו לפתחנו מספר רב של הצעות לשיתופי פעולה שונים, אך לאחר בחינה מעמיקה מצאנו בחברת בראשית שותפה נכונה".