צפו: התגלה חולה קורונה ראשון בישראל
(שמוליק דודפור)

משבר נגיף הקורונה מתגלגל בחלקו גם לכיסם של הנהגים: מינהל הדלק שבמשרד האנרגיה פרסם היום (ה') את מחיר הבנזין לחודש מרץ, עם הוזלה של 7 אגורות לליטר. לפיכך, בחצות הלילה שבין שבת לראשון, מחיר הבנזין יתקבע על 5.92 שקל לליטר, זאת במקום 5.99 שקל לליטר כיום. מדובר בבנזין ברמת אוקטן 95 שנמכר בשירות עצמי. עבור תוספת השירות של עובדי תחנות הדלק יתווספו 21 אגורות למחיר הליטר, ללא שינוי מהחודש הקודם.
במקביל, תירשם ירידה גם במחיר הדלק שנמכר באילת, וממוצאי שבת הקרוב מחיר הבנזין שם לא יעלה על 5.06 שקל לליטר, ירידה של 6 אגורות מחודש קודם. תוספת בעד שירות מלא על ידי עובדי תחנות הדלק תשאר על 18 אגורות לליטר (ללא מע"מ), גם כן ללא שינוי מחודש קודם.

1 צפייה בגלריה
הירידה במחיר מיוחסת לצניחה במחיר הדלק
הירידה במחיר מיוחסת לצניחה במחיר הדלק
הירידה במחיר מיוחסת לצניחה במחיר הדלק
(צילום: shutterstock)

עיון בנתוני משרד האנרגיה מעלה שהירידה במחיר מיוחסת לצניחה של כ-3.4% במחיר הדלק באגן הים התיכון, פועל יוצא של הירידה בביקוש העולמי לדלקים מסוגים שונים. עוד נרשם החודש ירידה של כחצי אחוז בשער הדולר. שיעור המיסוי נשאר גבוה וברמה של 67% מכל ליטר בנזין.
למעשה, לבשבועיים האחרונים נרשמה צניחה בביקוש לדלקים, פועל יוצא של צמצום הרכש על ידי סין ומדינות אחרות במזרח הרחוק, כמו גם ההקפאה המסתמנת בענפי התעופה והתיירות בעקבות התפשטות הנגיף. אותה ירידה בביקוש הורידה את מחיר חבית הנפט - שהבנזין הוא אחד מתוצאי הזיקוק שלה - ואותה ירידה מתגלגלת גם לארנק של בעלי המכוניות.