צפו: עוד ועוד עסקים קטנים מחליטים לפתוח למרות ההנחיות
(צילום: רועי עידן, אבי חי)

"דוחקים אותנו לפינה והופכים אותנו לעברייניות. זה כבר מתווה שלישי, הלקוחות מתחננים לחזור ואנחנו בלחץ נוראי של תשלומים שוטפים. כדי לקבל את הפיצויים צריך לעבור מסע ייסורים והם כל כך מגוחכים שזה לא מכסה אפילו את הוצאות השכירות והארנונה". כך מספרת הבוקר (שלישי) אורלי פלד, יו"ר ארגון הקוסמטיקאיות, בריאיון לאולפן ynet.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
פלד היא אחת מבעלי עסקים רבים שהחליטו השבוע לפתוח את בתי העסק על אף ההנחיות שאוסרות על כך. "אין לנו ברירה. עד עכשיו שמרנו על החוק אבל המצוקה של הלקוחות ושלנו גדלה מיום ליום", היא טוענת.
1 צפייה בגלריה
עסקים סגורים בירושלים
עסקים סגורים בירושלים
עסקים סגורים בירושלים
(צילום: עמית שאבי)
לקראת ישיבת קבינט הקורונה בעניין ההקלות על הסגר שצפויה להתקיים היום, גם איגוד המסעדות והברים דורש לפתוח לאלתר את המסעדות, בתי הקפה והברים למשלוחי טייק אווי.
"מדובר על 3,000 עסקים קטנים מאוד, שפועלים באויר הפתוח, ללא סכנת הדבקה. ההחלטה הזו תיתן תקווה לאותם בעלי עסקים, רובם פריפריאליים, ששירות המשלוחים כמעט ואיננו זמין עבורם ותחזיר לעבודה מעל 20,000 עובדים בתעשיית המסעדות", אמר הבוקר יו"ר איגוד המסעדות, שי ברמן.
ראשי איגוד המסעדות והשף חיים כהן, נפגשו בשבוע האחרון עם רוב שרי קבינט הקורונה במטרה להחזיר את הטייק אווי והעבירו לשרים מתווה לתו סגול חדש שיאפשר את איסופי המנות תוך שמירה על בריאות הציבור. "מדובר על העסקים הקטנים ביותר, פלאפליות, שווארמה, רובם פועלים בפריפריה. אנחנו רוצים לעזור להם ולמנוע את קריסתם", אמר כהן.