ההצעה לרכישת חברת התעופה ישראייר של רמי לוי ושלום חיים, בעלי טעמן, זכתה בהצבעה של בעלי האג"ח - נושי ישראייר ברוב קולות. הצעתו של לוי, ששופרה ביומיים האחרונים, כוללת תשלום מזומן בסך 121.5 מיליון שקל וקבלת 25% ממניות החברה שתחזיק בישראייר כולל אופציה המחייבת את לוי, תוך שנתיים, לרכוש חזרה מידי בעלי האג"ח את המניות בישראייר תמורת 40.5 מיליון שקל.

עם זאת, על הזכייה הסופית של לוי בישראייר ניתן יהיה לברך רק ביום ראשון הקרוב, אז אמור בית המשפט לאשר אותה לאחר שתוגש לו על ידי הנאמן. יש לציין, כי ברקע ישנו ערעורו של מתמודד נוסף, מוטי בן משה, כנגד החלטת בית המשפט בדבר ביצוע התמחרות מחודשת במכרז לרכישת ישראייר, ועדיין לא ידוע עם יגאל דמרי שאף הוא הגיש הצעה לרכישת החברה, יפעל נגד הזכייה.
1 צפייה בגלריה
רמי לוי, מטוס ישראייר
רמי לוי, מטוס ישראייר
רמי לוי, מטוס ישראייר
( צילום: דרור סיתהכל ויח"צ)
לפי ההצעה של רמי לוי, הוא אמור אישית לרכוש 24% ממניות ישראייר לצד חברת BGI שבבעלותו בשותפות עם שלום חיים. במקביל, הציע לוי לחברה הציבורית רשת רמי לוי השקמה לרכוש ממנו את מניותיו בישראייר ולהפוך לשותפה בחברת התעופה. בכך מתכוון לוי למנף לטובת ישראייר את מאגר הנתונים של לקוחות רשת רמי לוי וליצור סנרגיה בין שתי החברות על ידי מבצעים והטבות ללקוחותיהן כולל הנפקת כרטיס אשראי דוגמת פליי קארד שהיה משותף ללקוחות אל על ורשת מגה.
הזכייה של לוי הגיעה לאחר תהפוכות רבות במהלך המכרז לרכישת ישראייר: בסיבוב הראשון הייתה הצעתו של לוי ההצעה הנבחרת של הנאמן והוגשה לאישור בית המשפט, אך נעקפה על ידי הצעות משופרות של מוטי בן משה והקבלן יגאל דמרי. מאז שיפר לוי פעמיים את הצעתו מ-75 מיליון שקל תשלום במזומן ל-121 מיליון שקל + מניות. כך שסך כל התמורה המינימלית שיקבלו המחזיקים יעמוד על 162 מיליון שקל. אבל במקרה של הנפקה ועליית השווי בבורסה, התמורה עשויה לגדול עד ל-200 מיליון שקל.
יש לציין שלמרות שהצעתו של לוי אינה הגבוהה ביותר בהשוואה לשאר המתמודדים, בעלי האג"ח בחרו בה משום הרכיב המשמעותי שלה לגבי העתיד. אם החברה תחזור לפסי רווחיות ותשגשג, בעלי האג"ח ייהנו מהשבחתה באמצעות 25% ממניות ישראייר שיקבלו לבעלותם.