שוב בלגן חבילות בדואר ישראל. לקוחות מתלוננים על חבילות שהגיעו לארץ אך לא מחולקות במשך כחודש ימים ותקועות כנראה בנתב"ג או במרכז המסירה של דואר ישראל. מהצד השני, ישראלים ששלחו חבילות לחו"ל דרך אקופוסט, טוענים שהן תקועות בארץ שלושה שבועות ויותר ולא נשלחו לחו"ל למרות הבטחה לשילוח מהיר.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בנוסף, לקוחות טוענים כי חבילות שכן הגיעו לסניפים - מחולקות לסניפי סוכנויות דואר ומרכזי מסירה רחוקים מביתם, לפעמים בעיר אחרת ומרוחקת. לקוחות אף מתלוננים על סניפים עמוסים ומלחיצים, שלא בנויים לחלוקה מהירה של חבילות, בין היתר בשל מחסור במקומות ישיבה, תורים ארוכים ושיפוצים שעלולים להיות לא בטיחותיים.
אל תשלחו לנו הודעות פרטיות בפייסבוק
שיא השיאים הוא שבזמן שמפלס התלונות גואה והשירות הטלפוני מקרטע, החברה ביטלה את אפשרות הפנייה הפרטית בפייסבוק. כלומר, אי אפשר לשלוח לדואר ישראל הודעות דרך פייסבוק מסנג'ר.
זה שלב נוסף באטימת האוזניים של חברות ישראליות שנותנות שירות, אחרי שכבר דיווחנו שחברות רבות שעובדות מול הצרכן הישראלי ביטלו את שירות הלקוחות הטלפוני לנוכח משבר הקורונה והעלייה ברכישות אונליין. חלקן גם לא עונות באמצעים אחרים או גורמות ללקוחות להמתין זמן ממושך גם במענה שאמור להיות מיידי כמו בווטסאפ או בצ'אט. דואר ישראל, כאמור, לקחה את זה צעד אחד נוסף.
החבילות תקועות בכניסה לישראל
בצר להם, לקוחות שופכים את תלונותיהם בפוסטים בעמוד הפייסבוק של החברה. צרכנים מתלוננים שם כאמור על חבילות שנחתו ארצה מחו"ל בזריזות, אך תקועות בנתב"ג או במרכז המסירה של הדואר במשך שבועות.
לקוח כתב: "15 יום חבילה מסין לישראל ו-36 יום שהחבילה תקועה בארץ ועוד לא הגיעה אליי". לקוח אחר כתב: "אני מחכה לחבילה והיא כבר חודשיים בארץ". לקוח נוסף כתב: "41 יום ממתין לחבילה".
בעמוד יש עוד ועוד לקוחות שכותבים תלונות כדוגמת: "פריטים אלו מופיעים לי שהגיעו לארץ בתחילת דצמבר. למה עדיין לא הגיעו אליי?". לקוח אחר טוען שהחבילות שלו הגיעו לארץ ב-3 בנובמבר ועוד לא הגיעו אליו. לקוח נוסף כתב שחבילות שלו שנשלחו מסין ועל פי כל אתרי המעקב נחתו בארץ ב-25 בנובמבר נעלמו מאז. "במייל קיבלתי תשובה פורמלית ובטלפון ובצ'אט לא עונים".
החבילות תקועות גם ביציאה מישראל
גם לקוחות ששלחו חבילות לחו"ל טוענים שהן נתקעו בארץ ולא יצאו. רוב הלקוחות טוענים שהחבילות תקועות ביציאה מהארץ שלושה שבועות ומעלה. כך למשל, לקוח התלונן ששלח שני משלוחים לחו"ל דרך שירות אקופוסט שאמור להיות מהיר וחבילות אמורות להישלח דרכו תוך שלושה-חמישה ימי עסקים. עברו 16 יום והן לא הגיעו, כך לטענתו. "שלחתי שתי פניות ולא קיבלתי מענה".
לקוח אחר מספר ששילם על משלוח מהר והחבילה לא יצאה מהארץ מ-3 בדצמבר. לקוח נוסף כתב: "מה קורה עם שירות אקופוסט? חבילות לא יוצאות מהארץ. יש מלא חבילות מ-26 בנובמבר ו-30 בנובמבר שלא יצאו את הארץ. אלה חבילות למדינות שונות וזה לא קשור לזה שאין טיסות. גם חבילות שיצאו ב-13 עד 21 בדצמבר לא יצאו מהארץ. אפילו במרץ חבילות יצאו פחות או יותר בזמן. מה קורה עכשיו? אם יש בעיות למה לא מודיעים ללקוחות וממשיכים לקבל משלוחים בסניפים?". לקוחה התלוננה שחבילה שנשלחה על ידה לארה"ב לפני יותר מחודש יצאה רק עכשיו.
החבילה הגיעה לבית שמש במקום לפ"ת
גם מי שהחבילה שלו הגיעה תודה לאל לסניף דואר כלשהו, מתוזז. לקוח זועם כתב שם: "החבילה שלי הגיעה לצפת ואני גר בחולון". לקוח נוסף כתב: "קיבלתי חבילה לסניף המרוחק 2.5 ק"מ מהבית שלי. זה לא הסניף הרגיל". לקוח שגר ביישוב נוקדים, מספר שהמשלוח שלו הגיע ליישוב נווה דניאל. "מה אני צריך לעשות כדי לאסוף את החבילה ביישוב שלי ולא לנסוע למקום בו היא נמצאת"? תהה.
לקוחה שואלת: "היכן וממי מבקשים להעביר חבילה שהגיעה לבית שמש ואני בכלל גרה ליד פתח תקווה?". לקוחה מכפר סבא טוענת שהחבילה שלה הגיעה לראשון לציון ולא עונים בסוכנות הדואר. עוד לקוח טוען שהחבילה שלו הגיעה ליחידת דואר באשקלון והוא גר בהרצליה. לקוחה אחרת טוענת שהחבילה שלה הגיעה לעכו והיא גרה בכפר תבור. לקוח שהתלונן על מקרה דומה טען גם: "אתם לא עונים בטלפון ובצ'אט". ויש לקוחות רבים כמוהו שמתלוננים על חוסר מענה.
"מחסן נטוש שהוסב לתחנת איסוף דואר"
לקוחות שהחבילה שלהם כן הגיעה לסניף, זועמים במיוחד על מתחם ברון בבן יהודה 5 בתל אביב. לקוחה מספרת ש"יש שם תורים משוגעים ושולחים לשם אנשים מכל העיר, גם כאלה שיש סניפים ליד הבית שלהם. מדובר בבניין בשיפוצים, הכל דיקטים, אי אפשר להזמין תור. אין חלוקת תור במקום. אין כיסאות להמתנה. רק בחוץ ספרתי לפחות 50 איש".
לקוחה נוספת טוענת בפוסט בפייסבוק: "נראה שהעמסתם עליהם קצת יותר מדי חבילות למסור. הם לא מתמודדים עם העומס ולא מוצאים את הידיים והרגליים של עצמם. אחרי המתנה של 40 דקות בתור הצליחו למצוא את אחת החבילות שלי. השנייה לא נמצאה".
לקוח שלישי מספר שקיבל חבילה שהזמין מחו"ל אחרי ששכבה במחסני דואר ישראל יותר משבועיים, אף שהגיעה לארץ מדרום קוריאה תוך ארבעה ימים מרגע ההזמנה. לטענתו, בחר לקבלה במרכז המסחרי ליד ביתו אך נשלח לבן יהודה 5 בתל אביב, מרחק של שמונה ק"מ מביתו. הלקוח סיפר כי אחרי חצי שעה של נסיעה בתחבורה הציבורית גילה "מחסן נטוש שהוסב לתחנת איסוף דואר. היו שם עשרות אנשים בתור", הוא מכנה את המקום: "אתר בנייה מלחיץ", שכן נראה לכאורה שנפתח לחלוקת חבילות עוד בטרם הסתיים השיפוץ במקום.
טענות דומות נשמעות גם על סניף מערב ראשון בקניון הבאר, שם יש תורים ארוכים וגם בקניון מודיעין נטען שמחלקים פתקים ידנית ואנשים עומדים בתור בכניסה.
מדואר ישראל נמסר בתגובה: "חברת דואר ישראל ביצעה קפיצת מדרגה השנה בתחום השירות, למרות הקורונה, המשפיעה על כוח האדם ביחידות הדואר ועל תהליכי המסירה, ולמרות העיכובים במשלוחים, הנובעים מהסגר ברחבי העולם.
"בתקופה זו שאחרי חגי קניות החברה מוסרת כ-400 אלף חבילות ביום, כמעט כפול מיום רגיל. במספרים כאלה ייתכנו תקלות נקודתיות, אך הן בשוליים, והן נלמדות ומטופלות.
"לגבי פנייתכם בנושא מרכז המסירה, נציין כי מדובר במקום חדש שנפתח בתל אביב לפני מספר ימים במטרה להוריד עומס מיחידות הדואר הסמוכות, והנושא הועבר לטיפול".