סגר המתקרב - מכה אנושה לבעלי העסקים: ריאיון עם עו"ד רועי כהן וחיים פרנקל. צפו
(צילום: שחר גולדשטיין)

נשיאות המגזר העסקי על ההחלטה על סגר נוסף: "המומים מההחלטה שמשמעותה פיגוע כלכלי בענפים רבים במגזר העסקי".
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, אמר על החלטת הממשלה: "בחודש מרץ כשהייינו בפיתחו של הסגר הראשון לא היו פרושים בפנינו כלל ההשלכות הכלכליות ההרסניות של הסגר. כיום לאחר שכל הנתונים ידועים לכל, אנו המומים מהעובדה שממשלת ישראל קיבלה החלטה שמשמעותה - פיגוע כלכלי בלבם של עסקים רבים במגזר העסקי.
2 צפייה בגלריה
יו"ר התאחדות האיכרים, דובי אמיתי
יו"ר התאחדות האיכרים, דובי אמיתי
יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי
(צילום: יח"צ)
"אני מודה לשר האוצר על שנלחם לשמור על המגזר הפרטי, אנו מגוייסים לעבוד יחד עם השר על מנת לגבש תכנית כלכלית ברורה ופשוטה שתיתן מענה הולם, אחראי ומיידי לענפים שיפגעו מהשלכות הסגר ובאותה עת להכין את תכנית היציאה מהסגר אשר תייצר וודאות לאורך זמן באמצעות הגברת הביקושים ברכש תוצרת הארץ והאצת תחום התשתיות באמצעות חברות ישראליות, הפסקת מודל החל"ת והחזרת העובדים באמצעות הכשרות והסבות שיובילו בסופו של דבר את החזרה למסלול הצמיחה".

"יש להשתמש בסגר רק כשאין ברירה אחרת"

נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר, שהתנגד בחריפות לסגר השני, מסר בעקבות החלטת הממשלה כי "הסגר הוא כלי חריג בארגז הכלים, ויש להשתמש בו רק כאשר אין כל ברירה אחרת. לצערי הממשלה בחרה לנקוט גם הפעם בצעד הקיצוני, שצפוי להוביל לפגיעה קשה מאוד בכלכלה, ואם לא נחשב מסלול מחדש יהיה גם סגר שלישי שימיט עלינו חורבן מוחלט. על הממשלה לדאוג לפצות את כל העסקים שייפגעו ולשמור עליהם מהתמוטטות".
2 צפייה בגלריה
 ד"ר רון תומר
 ד"ר רון תומר
ד"ר רון תומר
(צילום: דנה קופל)
ד״ר תומר הוסיף כי "אין לצערי ספק כי הממשלה והציבור כשלו יחדיו כשלא השכילו כיצד יש לחיות לצד הקורונה. לכן בשנה הקרובה מוטלת עלינו האחריות להבין שאין לנו ברירה אחרת אלא ללמוד לחיות לצד המגפה, ולדאוג לקיים ולאכוף את ההגבלות הנכונות, מבלי להגיע לסגר. אנו מודים לרה"מ, לשר האוצר ולשר הכלכלה והתעשייה על החרגת מקומות עבודה שאינם מקבלים קהל ומצפים שיחד נפעל לצמצום הנזק, העברת פיצויים מהירים לכל העסקים אשר ייפגעו במהלך הסגר ובנוסף הגברת הרכש הממשלתי של תוצרת הארץ, שיעלה את הביקושים שצנחו ועוד יצנחו בעקבות הסגרים והקורונה".