נעילה שלילית בת"א היום (שלישי) בהובלת שתי החברות בעלות שווי השוק הגדול בבורסה: ת"א 35 נחלש ב-0.4%, ת"א 125 נסוג ב-0.6%. נייס נחתכה ב-6%, ענקית תמציות הטעם והריח IFF איבדה 3.7% אחרי הדו"חות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הבנקים סייעו לאזן את הירידות: לאומי התחזק ב-1.6% במחזור מסחר כפול מהממוצע, דיסקונט הוסיף 3%, מדד הבנקים התחזק ב-2%. עוד במסחר: וואן טכנולוגיות טיפסה ב-7.5%, רוכשת את טלדור שניתרה ב-34.1%. מיטרוניקס נחלשה ב-12.8%, אופקו עלתה ב-11.4%, אנרג'יאן ב-9.3%.
1 צפייה בגלריה
ארכיון הבורסה לניירות ערך ב תל אביב
ארכיון הבורסה לניירות ערך ב תל אביב
הבורסה בתל אביב
(צילום: רויטרס)
הבורסה בתל אביב פתחה את יום המסחר השלישי של השבוע ברקע המגמה המעורבת שנרשמה אתמול בניו יורק לאחר התוצאות החיוביות בניסוי בחיסון לקורונה שמפתחות פייזר וביונטק.
מדד דאו ג'ונס טיפס ב-3% ו-S&P 500 עלה ב-1.2% - שני המדדים הגיעו לשיא חדש. לעומתם, מדד נאסד"ק נחלש ב-1.5%. הבוקר החוזים העתידיים על המדדים המובילים בניו יורק רושמים ירידות מתונות, בעוד באסיה מרבית המדדים המובילים מטפסים.
המסחר בתל אביב ננעל אתמול בירוק, בזמן שבאותה שעה נרשמו בניו יורק עליות חדות יותר מאשר אלה שנרשמו בנעילה. מדד ת"א 35 קפץ ב-3.2%, ת"א 125 התחזק ב-3%, ת"א בנקים רשם עלייה של 4.4%.
את מה שאירע אתמול בבורסות בארה"ב ובאירופה מיד כאשר נודע על הודעת חברת פייזר, כי נמצא חיסון יעיל ב-90% כנגד נגיף הקורונה אפשר לכנות כמהפך. למרות שהחיסון ישווק לכל המוקדם בעוד חודשים אחדים, כל המניות שטסו בכיוון מעלה במשך רוב חודשי משבר הקורונה - שינו כיוון לירידות, חלקן חדות. והמניות שנקלעו למשבר קשה במהלך התפשטות הנגיף הקטלני - שינו גם הן כיוון וזינקו כלפי מעלה.
מניית פייזר עלתה כצפוי בשיעור גבוה של כ-13%. בשיעור גבוה של 17.4% ירדה מניית הפגישות המקוונות זום, של ההערכה שהשימוש בזום יקטן כבר בקרוב עם חידוש הפגישות הפרונטאליות.
ענקיות הטכנולוגיה שנהנו מעליות חזקות דווקא במהלך המשבר, אכזבו אתמול - ועל כן הירידה בנאסד"ק: פייסבוק צללה ב-5%, אמזון נחתכה ב-5.1%, מיקרוסופט נחלשה ב-2.4%, אפל ב-2%, גוגל טיפסה ב-0.1% (מבין החמש רשמה את התוצאות הטובות ברבעון השלישי). נטפליקס רשמה ירידה משמעותית של 8.6%.
ברקע חגיגות החיסון, המשקיעים נוהרים לעבר הסקטורים האדומים בוול סטריט (תעופה, קרוזים) ונוטשים את חופי המבטחים: מחיר הזהב צלל אתמול כמעט ב-100 דולר ורשם את הירידה היומית הגדולה מזה שלושה חודשים: המתכת היקרה רשמה ירידה יומית חדה של 5% (97.30 דולר) לשווי של 1,854.40 דולר לאונקיה.
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס לעליות: "שוק המניות עלה בגדול. חיסון מגיע בקרוב עם 90% יעילות. חדשות נהדרות".
פורסם לראשונה: 10:09, 10.11.20