הגדלת הצריכה בתקופת משבר הקורונה, לצד רכישת 7 סניפים של יינות ביתן, הקפיצו את תוצאות ויקטורי בסיכום השנה. הרשת דיווחה היום (א') על הכפלת שורת הרווח הנקי ב-2020 ל-58.1 מיליון שקל.

ויקטורי פועלת תחת ניהולו של אייל רביד, מבעלי השליטה ברשת המונה 59 סניפים - הקבוצה סיימה את השנה שחלפה עם צמיחה של 36.1% במכירות ל-2.38 מיליארד שקל.
1 צפייה בגלריה
סניף ויקטורי
סניף ויקטורי
סניף ויקטורי
(צילום: עידו ארז)
המכירות בחנויות הזהות צמחו באותה תקופה ב-13.5% - נתון שבעיקר מעיד על התרומה הגדולה לתוצאות של הסניפים החדשים שנרכשו מיינות ביתן במהלך 2019. סניפים אלה אינם נכללים בשורת החנויות הזהות, המתייחסת לסניפים פעילים שנה ויותר במסגרת הרשת.
מכירות האונליין של החברה צמחו ל-3.5% מהמכירות ובכוונת החברה להגדיל את נתח הפעילות המקוונת, הן באמצעות הסבת חנות בתל אביב למחסן ליקוט והן מהקמת מחסן ייעודי לליקוט הזמנות אונליין.
מהלך ההתרחבות חיזק את כוח הקנייה של ויקטורי מול הספקים: הרווח הגולמי צמח מעט יותר (37.5%) מהעלייה במכירות ואפשר לחברה להעלות את הרווחיות הגולמית ל-25.4% מהמכירות לעומת 25.1% ב-2019.
העלייה במכירות תרמה להורדת שיעור ההוצאות, למרות זינוק בהוצאות שכר והכפלת הוצאות הפרסום. בהתאם, שורת הרווח התפעולי הוכפלה ל-105.3 מיליון שקל ושיעור הרווחיות זינק ל-4.4% לעומת 3.1% ב-2019. הרווח הנקי טיפס ב-113.1% - כאמור ל-58.1 מיליון שקל.
הצמיחה בויקטורי צפויה להמשך, שכן הרשת חתמה לפני כשבועיים על מזכר הבנות לרכישת 6 חנויות נוספות מביתן בתמורה ל-75 מיליון שקל.
עלות שכרם של 5 בכירי החברה הסתכמה ב-11.6 מיליון שקל. עלות שכרו של אייל רביד המכהן כמנכ"ל החברה הסתכמה ב-3.9 מיליון שקל, של אחיו אבי המכהן כסמנכ"ל התפעול על 3.5 מיליון שקל ושל אבי המשפחה חיים המכהן כנשיא החברה על 3 מיליון שקל.